2009-01-30, 23:54
Medlem
berrens avatar
Hej

Har nu suttit runt 5 timmar per dag och redigerat min World of warcraft film som jag fick för mig att göra. Har jobbat på filmen i ca 2 veckor nu, och varför ska jag få för mig att redigera en film på morgonen när jag e skit trött?

Iafall, jag fick för mig att jag skulle "rendera" en preview, rik som man är har jag bara en 200gb hårddisk, och Fraps okodade filer är ju gigantiska. Iafall, jag tänkte -
"Har ju lagt in film klippen i Sony vegas, så varför ha kvar dem på de andra ställena, de är ju gigantiska?"
Bam, Sony vegas tog ju aldrig in bilderna, den "länkade" ju bara till dem!!!

Aja, polarna sa att det bara var att ladda ner något NTFS program som på nåogt magiskt sätt kan få tillbaka dem. Mycket riktigt, NTFS programmet jag använde hittade filerna, men den var "korrupta", alltså de gick inte att spela upp!

Hittade något gratis program jag använde, kommer inte riktigt ihåg va det hette, var inget man installerade, bara körde direkt.

Så nu sitter man här, med 2 veckors arbete åt pipan, så snälla, snälla kan någon hjälpa mig?

Tack, hoppas verkligen det finns en lösning :>
Citera
2009-01-31, 00:02
Medlem
hottentotts avatar
finns ett program som heter "getdatabackforntfs" men som alla andra program kan man inte återskapa filerna från samma hårddisk som man hämtar dem från man _måste_ kopiera över dem på en helt annan hårddisk, om du nu gjort detta redan och tagit tillbaka filmerna till samma hårddisk så är det nog rökt eftersom de gamla filmerna med största sannolikhet blivit överskrivna av de korrupta.
och det var nog därför de vart korrupta från första början eftersom den skriver över medans den hämtar.
ser mörkt ut.
Citera
2009-01-31, 00:09
Medlem
pretorians1s avatar
Kolla Major Geeks,finns program för raderade filer.Annars systemåterställning mm.?
Citera
2009-01-31, 00:09
Medlem
arthuros avatar
Helt oslagbar känsla som slår en när detta händer. Råkade radera en massa digitala bäbisbilder på mina småsyskon, som inte fanns nån annanstans. Tankade fort som fan ner ett recoveryprogram, men själva programmet skrev ju över de slängda fotona... Aldrig mer Shift+Del för min del.
Citera
2009-01-31, 00:11
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretorians1
Kolla Major Geeks,finns program för raderade filer.Annars systemåterställning mm.?

Men så fort man lägger till nya grejer på samma HD så skriver det över det man försöker få tillbaka.
Citera
2009-01-31, 00:26
Medlem
tomorres avatar
Stämmer. Recovery-program skall alltid installeras på en annan partition/hårdskiva än den du skall köra recovery på.
Citera
2009-01-31, 00:52
Medlem
pretorians1s avatar
Jag hade ett skitbra program därifrån,några år sen nu,raderade flera hundra bilder av misstag,samt musikfiler/filmer.Typiskt jag inte kan minnas vad den heter,den söker igenom allt,man matar in bara format den ska söka på,så kommer dom upp,klickbara och man kan välja återställa hela mappar,vissa bilder mm.Sök vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in