2003-09-09, 01:15
Medlem
finkels avatar
Jag är, som jag skrivit i andra trådar riktigt besviken på det nya. PGA: Jag ser inga tidsangivelser när inlägg är skrivna, textstorleken efter en citering är stor som myrbajs, alla mina PM försvann, all info o instruktioner är på engelska (fattar inget av dessa datauttryck o kan därför inte använda alla "fantastiska" finesser), måste leta efter alla knappar som sitter längst ned på sidorna osv. Detta kan säkert lätt åtgärdas till det bättre men kommer det att göras, admin? För tillfället så tycker jag, att med tanke på det ovan skrivna + alla skumma fel som uppkommit tex visningar antalen, trådförfattare ändrats, gamla polls "felskruvade" etc etc. + att forumet var stängt pga detta, så byttes ett bra fungerande ut mot något halvfärdigt rappel. Vad är det ni (admin) tycker är så fantastiskt med vbulletin att det motiverarade detta byte? Vill gärna ha svar på detta!!! mvh Finkel
2003-09-09, 01:43
Medlem
De Larges avatar
+ Man ser inte vilka användare som är inne på vilka forum, man ser inte vem som är moderator på forumet om man inte går in i det och scrollar längst ner. Ibland när jag förhandsgranskar och sedan går tillbaka har allt jag skrivit försvunnit, vet att fler har haft samma problem.

Jag tycker det är dags att ta tillbaka det gamla forumet, det enda bra med det nya är att det går fortare.
2003-09-09, 12:14
Medlem
xatrixs avatar
Som sagt tidigare finkel så ligger ju felet på klientsidan och inte på serversidan. Du kan ju knappast gnälla på dåliga vägar om du kör runt med fyra punkteringar på bilen...

Själv tycker jag att phpBB är bättre och snyggare, men prestandamässigt är vbulletinuppgraderingen en stor framgång.

http://www.mozilla.org
2003-09-09, 12:28
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkel
Jag är, som jag skrivit i andra trådar riktigt besviken på det nya. PGA: Jag ser inga tidsangivelser när inlägg är skrivna, textstorleken efter en citering är stor som myrbajs, alla mina PM försvann, all info o instruktioner är på engelska (fattar inget av dessa datauttryck o kan därför inte använda alla "fantastiska" finesser), måste leta efter alla knappar som sitter längst ned på sidorna osv. Detta kan säkert lätt åtgärdas till det bättre men kommer det att göras, admin? För tillfället så tycker jag, att med tanke på det ovan skrivna + alla skumma fel som uppkommit tex visningar antalen, trådförfattare ändrats, gamla polls "felskruvade" etc etc. + att forumet var stängt pga detta, så byttes ett bra fungerande ut mot något halvfärdigt rappel. Vad är det ni (admin) tycker är så fantastiskt med vbulletin att det motiverarade detta byte? Vill gärna ha svar på detta!!! mvh Finkel

Vi har gjort bedöminingen att vBulletin är bättre än phbBB, och därför har vi bytt till vBulletin. Punkt.

Det finns inga planer på att byta tillbaka, och majoriteten av användarna uppskattar nya vBulletin bättre.

Givetvis finns det alltid någon som inte är nöjd, och så är det ju alltid.
Skulle vi byta tillbaka till phpBB så skulle användare klaga också.

Jag personligen tycker att vBulletin är renare och mer överskådligt. Jag finner vBulletin-versionen enklare att läsa, och forumet är betydligt snabbare än phpBB.

Därav vårt byte.

admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in