2003-09-08, 22:48
Medlem
Jag har följt flashback sedan konferenserna öppnades 1998. Jag har läst väldigt mycket om Daoism och Chan (zen) buddhism och har nära kontakt med både kineser och en och annan munk!

Ge mig ansvaret som moderator under "Österländska religioner " så kommer jag att se till att samma östländska lugn man finner uppe i Kinas 5 heliga berg kommer att sänka sig ned även över detta forum.
Citera
2003-09-08, 22:56
Medlem
coolt. var har du träffat munkarna nånstans? här i sverige eller har du varit o rest runt kina o det hållet? kan du få allt o lugna sig som i Kinas 5 heliga berg skulle det vara en jätteprestation. tycker du borde få testa iaf. kan ju inte skada eller så.
Citera
2003-09-08, 22:59
Medlem
I Sverige, dock både kinesiska och svenska (som varit/är munkar i andra länder). Daoister, eller dao shis som de heter har jag tyvärr bara talat med online, och då inga asketiska sådana som man finner på Kinas heliga berg
Citera
2003-09-08, 23:07
Medlem
Peculiars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjärilsbalsam

Ge mig ansvaret som moderator under "Österländska religioner " så kommer jag att se till att samma östländska lugn man finner uppe i Kinas 5 heliga berg kommer att sänka sig ned även över detta forum.

Bra idé, men du kanske ska PM:a Admin om den saken.

Ser att IDF fått äran att bli moderator för även det forumet. Nu modererar han sammanlagt sex (6!) forum och är därmed den moderator med ansvar för flest forum. Man kan ju undra hur han ska hinna med allt det när han inte ens hann (?) ta hand om de forum han ansvarade för tidigare.
Citera
2003-09-08, 23:09
Medlem
Tack, ska göra det =). Det är roligare när moderatorerna brinner för ämnet de modererar.

Blir jag moderator får jag dessutom se till att fixa en trevlig avatar, det borde jag gjort för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in