Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-30, 16:53
Medlem
Visste inte riktigt vart jag skulle placera denna tråd så nån vänlig mod kan väl hjälpa till?

Nu är det så flashback att jag har tröttnat att kika på film på datorskärmen och jag har ingen aning om hur jag skulle få fixat så att det går att se på film på TV:n från datorn.

Har ingen flatscreen HDTV , utan en vanlig tjock.

Säg till om jag måste berätta lite till!
Citera
2009-01-30, 16:58
Medlem
micaeles avatar
Först och främst ska du kolla ifall ditt grafikkort har TV-Out, som brukar vara en liten rund kontakt i något DIN-format. Har du det kan du springa till närmaste elektronikhandel och förklara din vilja, så hjälper dom dig med kablar.
Du bör också ha ingång för RCA-kabel på tv:n för att det ska vara enkelt, men annars går det nog att lösa med någon sorts scart-adapter.
Citera
2009-01-30, 16:58
Medlem
Shoffens avatar
har du en utgång på ditt grafik kort som stödjer detta?
Citera
2009-01-30, 17:01
Medlem
ska kolla, återkommer med uppdatering.
Citera
2009-01-30, 17:20
Medlem
Exakt var är det man ska kolla? har kollat på toppen av grafikkortet men inte hittat nåt, var ska det stå TV out? kan nån vara vänlig att ge lite mer exakta instruktioner?
Citera
2009-01-30, 17:38
Medlem
victoriasiempres avatar
finns tv out > scart på bla computer city..
Citera
2009-01-30, 17:43
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chowdupp
Exakt var är det man ska kolla? har kollat på toppen av grafikkortet men inte hittat nåt, var ska det stå TV out? kan nån vara vänlig att ge lite mer exakta instruktioner?
Du ska kolla på baksidan av grafikkortet, där skärmkabeln går in. Har du en rund DIN-kontakt där har du tv-out, annars inte.
Citera
2009-01-30, 17:53
Medlem
Jo, det finns ett litet runt uttag där bakom datorn där grafikkortets sladd går ut.

Nästa steg?
Citera
2009-01-30, 17:53
Medlem
http://www.komplett.se/img/p/400/315783.jpg

om du kollar på den bilden som exempel så är det det runda hålet på baksidan av kortet som är tv-out. Sen behöver du en kabel därifrån till teven som redan sagts, finns lite olika varianter. Har du scart på tvn så kan du köpa en scart adapter men som sagt det hjälper de dig med på elektronik affärn om du säger va du har för ingångar på teven.

*edit* du hann visst före Nästa steg - gå och handla kabel.
Citera
2009-01-30, 18:03
Medlem
http://tinypic.com/view.php?pic=330af79&s=5 där har ni en länk, enligt min uppfattning är TVOUT det svarta hålet till höger? Kan någon bekräfta =)
Citera
2009-01-30, 18:12
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chowdupp
http://tinypic.com/view.php?pic=330af79&s=5 där har ni en länk, enligt min uppfattning är TVOUT det svarta hålet till höger? Kan någon bekräfta =)
Det ser riktigt ut, ja. Då behöver du det som kallas för S-VHS kabel och en adapter så ena änden av kabeln blir RCA eller scart. Allt detta kan närmaste elektronikaffär hjälpa dig med.
Citera
2009-01-30, 18:29
Medlem
Man tackar! Måste fixa detta snarast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här