2009-01-30, 16:20
Medlem
Chelsea FCs avatar
Hej!
Jag köpte idag 2 fina cigarrer och av glädjen i tobaksbutiken glömde ja be han som jobbade där att snoppa av dem till mig, då jag inte äger en snoppare.
Nu till frågan: Kan jag snoppa av den på nått annat sätt utan dem rätta verktygen, kanske skära av en bit med en rakhyvel eller nått, eller är detta en dum ide?
Blir väl att jag får köpa en snoppare eller en borr men till dess finns det någon nödlösning?

Helst svar från folk med kunskap
Citera
2009-01-30, 16:21
Medlem
micaeles avatar
Du skall inte göra annat än att kapa av en bit enligt giljotinmodellen, så med hjälp av en ohyggligt vass kniv får du ett fint snitt. Och ja, jag har själv gjort det många gånger.
Eller så gör du som de tuffa grabbarna och biter av en ände...
Citera
2009-01-30, 16:35
Medlem
kamikaze_kids avatar
En vass kniv gör ju jobbet.
Citera
2009-01-30, 16:45
Medlem
Chelsea FCs avatar
Så de blir inte ett ojämnt sug eller nått om man använder en vass rakhyvel? och hur lång in på cigarren ska ja snoppa den då för dem förra ja rökte användes en borr, och det är ju skillnad?
Citera
2009-01-30, 16:52
Medlem
pastoratets avatar
Har hänt mig att snopparen kommit bort, då har jag fått ta till kniv, rakblad lär fungera lika bra. Själv brukar jag försöka skära så det fortfarande är lite "rundning" kvar i änden men det är inte hela världen, bara snittet är rakt och rent skall det gå bra. Att röka cigarr skall inte behöva vara så dramatiskt, hoppas den smakar!
Citera
2009-02-01, 18:16
Medlem
Första gången jag hade köpt en cigarr så var den inte avsnoppad, jag bröt av en bit i botten och rökte. Ganska irriterande när man fick in massa tobaksbitar i munnen hela tiden.
Citera
2009-08-17, 01:10
Medlem
Thunderaces avatar
Bita av capen...

Lyfter tråden...
Bit för fan aldrig av capen på en cigarr - det gör man bara en gång i livet efter att man förstört en fin cigarr. Rakblad, mattkniv - vad som helst med en vass egg funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in