Jag har ett rätt skumt och jobbigt problem. Det är så att när jag högerklickar på något på skrivbordet eller försöker kopiera det/ta bort det så kraschar explorer. Som tur va så kan jag dra saker från skrivbordet till papperskorgen för att ta bort dom. Men detta problem är riktigt riktigt jobbigt. Någon som har en aning om vad det handlar om?
Explorer kraschar också om jag försöker titta på egenskaper på en ikon som ligger inne i någon mapp men däremot kan jag titta på egenskaper på ex filer och mappar som ej ligger på skrivbordet.
Du har nästintill garanterat något program installerat som försöker förändra högerklicksmenyn i Explorer, för att ge dig extra funktionalitet vid specifika filtyper och objekt.
Känner du till något sådant program du har på datorn?
Som micaele skrev, antagligen ett 3:e parts program som krånglar till det. Gå igenom Program och funktioner och se om du hittar nåt som ska förändra utseendet på vista. Hittar du inget, ta bort alla du vet att du inte använder
Det behöver inte ens vara något program som ändrar utseende heller. Det räcker med exempelvis winrar som ju lägger till extra funktioner i högerklicksmenyn. Har själv haft problem med winrar efter en tydligen misslyckad installation. Ta isf bort och installera om. Samma sak med 7-zip osv...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!