2012-08-23, 17:49
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoni
Har någon testat mazariner? Jag älskar mazariner med mölk nyker, men har aldrig testat det bäng. Mjölk kanske är sådär...

Cola.

Mjölk fungerar alldeles utmärkt, finns inget finare än att köpa ett pakt Ballerina kladd-kaka kex och doppa i den kalla mjölken. Är som att knulla mjukt, kan jag lova. Ska helst vara standardmjölken, men fungerar med mellanmjölken med om det kriser sig.

Godis.

Jag gillar Starbar, Peanutty Caramell Crumble. OLWs Ostbågar, Orginal. Lion, choklad-bar. Sedan gärna sånt godis man åt när man fick sitt "lördagsgodis" så som, Banana skids, sura/salta S, sura/salta dödskallar, remmar, klubbor med mera.

Kakor/bullar.

Då är det som jag skrev ovan, Ballerina kladd-kaka eller Oreos som gäller. Detta ska ju naturligtvis avnjutas med ett stort glas mjölk.

Mat.

Hemlagad mat är otroligt gott, annars fungerar kebab i alla dess former, pizza, tacos och all den feta maten. Hemlagade hamburgare är väldigt fint, med ugns-pommes.

Dryck.

Dricker väldigt mycket juicer, inte för att det är nyttigt, det stadiet har jag passerat. Utan för att det finns så mycket att välja bland. Utbudet är så mycket större än läsk. Sedan har jag och fruktkött en särskild relation till varandra.

En av mina favoriter när det gäller juice är ett märke som heter Pago, deras apelsinjuice är underbar. Sedan är den även ekologisk, vilket kanske är ett plus. Inte för att jag tänkte att "det är ju bra, jag prövar den" utan snarare att flaskan är väldigt tilltalande och när man dricker den får man någon slags tillbakablick från utomlands resorna.

När det gäller kolsyrat är det Pepsi väldigt fint, fungerar alltid att svälja ner OLWs Ostbågar med.

Måste även slänga in att frukter alltid smakar kalas med, så som mango, vindruvor med mera.

Kul tråd förövrigt!
Citera
2012-08-23, 17:57
Medlem
Ben&Jerrys får det verkligen att knu..a i munnen !samt typ allt annat med mycket socker i !
Mat då är det helt klart friterad kyckling i tortilla (som "donken har men hemgjord) med massor av mexicana dressing på tub .mmmmmm!!
Citera
2012-08-23, 18:47
Medlem
jajalbdps avatar
Ett styck Grandiosa Pan Pizza Classic 17min i ugnen på 225° så att osten är riktigt brun, är bland det godaste jag ätit när jag varit riktigt skev. Sköljes helst ner med iskall Päron Dryck från Kiviks Musteri (smakar Piggelin).

Pratar vi godis så är det nog delad första plats mellan Djungelvrål och Baconchips.
Citera
2012-08-25, 13:03
Medlem
Taeronais avatar
Här i Gottsunda kan kan i turkbutikerna hitta en slags vit, salt komjölksost som är väldigt speciell, konsistensen är hårdseg, den består faktiskt av hårt hoptvinnade trådar. Man köper den i ett nystan för ca 25 spänn, så får man tvinna upp den och skölja i varmt (så att den mjuknar, men ej hett så att den smälter) vatten, låta rinna av.

Osten lägger du i en skål tillsammans med finskuren rödlök och gurkstavar.

Till osten har man ett irakiskt stenugnsbröd som man kan köpa i samma butiker, 15 spänn för 4 brödkakor.

Till detta har du en låten skål med olivolja, flingsalt och grovmalen svartpeppar.

Sen är det bara att blanda & äta efter behag, brukar doppa brödet i olivolja & fylla med ost & grönsaker. För ca 50 spänn får du 2 rejäla måltider, eller 4 mindre. Jävligt gott, enkelt, billigt och (tror jag?) ganska nyttigt.

Till detta förslagsvis en rejäl feting, turkigt te med blomstersmak, vattenpipa & riktigt sötsliskig rökelse, så kan man som inskränkt svensk känna sig lite mångkulturell.
Senast redigerad av Taeronai 2012-08-25 kl. 13:06.
Citera
2012-08-25, 14:33
Medlem
Psilosofens avatar
  • Doritos (OLW:s wannabe-variant funkar också, Doritos kan vara svåra att hitta på vissa ställen)
  • Santa Marias ostdipp
  • Burn Blue Refresh
Afnjut denna smaksensationen.
Citera
2012-08-25, 22:16
Medlem
Efter att rökt hela dagen utan varken dricka(mer än vatten) eller något ätbart var de kanske dumt att gå o handla men..

kebabpizza + 2L cola
2L apelsinjuice
en påse jordnötter
ett paket ballerina cookies
200g marabou
1 rör pringles

Life's good
Citera
2012-08-26, 10:24
Medlem
mak1s avatar
Jag upplever att jag kan "dela upp" smaker och olika konsistenser i munnen när jag är redigt stukad. Detta gör olika kombinationer underbart!

Chocklad och mjölk.
Olika ostar på kex med balsamicosås på.

Det allra bästa är dock riktigt lagad mat så som goda pajer med olika såser, taco, grillat osv.

Något som är riktigt nice är att köpa chipsdip, blanda iordning denna och använda den som sås till vanlig mat, damn!

Iskall cola och annan dricka är obligatoriskt. Ha gärna mjölk till hands också så du kan bryta det söta någon gång.
Citera
2012-09-12, 10:40
Medlem
Lisabeth666s avatar
shake-and-bake-brownies... holy crap. varma kladdiga brownies, kanske lite glass till....
sa jävla gott när man är bäng! sen iskall passionsfruktsläsk till det.. om nom nom!
Citera
2012-09-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adoni
Har någon testat mazariner? Jag älskar mazariner med mölk nyker, men har aldrig testat det bäng. Mjölk kanske är sådär...

Cola.
tycker mjölk är fantastiskt stenad, nykter också.
Men jag dricker alltid mjölk till allt varmt man bakat, pajer, kakor, bullar osv.
Riktigt nice.
Citera
2012-09-12, 15:38
Medlem
JanDolmes avatar
Ja jävlar vad man kan hetsäta när man röker. Favoriterna är väll Cola, Zingo att dricka. Choklad är ett måste då blir helst en kaka på 200mg marabou eller fatzer det varierar. Olws stjärnor med smaken ost och lök är en nyfunnen favorit som är helt sjukt god när man är heeeelt.
Citera
2012-09-22, 00:56
Medlem
lilZer0s avatar
Sitter och äter sirapskakor doppade i grädde just nu, riktigt jävla gott. Jag följde detta recept och det blev en hel plåt på bara 3 "längder" som de visar där: sirapskakor, sedan vispade grädde vilket blev super med de här kakorna
Citera
2012-09-22, 11:17
Medlem
mak1s avatar
Igår blev det tunnbrödsrullar av olika former men jävlar så gott allt blir.

1. Kokt skina, mjukost med räkor i, sallad, gurka, tomat, rödlök, aromat lite peppar.
2. Köttbullar, mjukost med räkor i, majonäs, sallad, gurka, tomat, rödlök, aromat, peppar.

Har även kört gatukökskombinationer med grillkorv, potatismos, sallad, skagenröra, grillkrydda ...

Ikväll blir det nog köttfärspaj med soltorkade tomater, feta och oliver. Något fet dipp och en påse godis så är saken biff. Mjölk samt coca cola är standard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in