Citat:
Ursprungligen postat av Knivskuren
Vet inte vart jag skulle publicera det här så fick bli här. Mod får flytta om det är fel.
Jag satt och pratade med en brud på MSN som är vän med en våldtäksman (en dömd sådan).
Hon försvarade honom och jag sa till henne att den enda anledning är att för att dem är vänner, hon nekade inte det.
Sedan frågade jag henne hur hon skulle känna om det var hon som vart offret varpå hon svarar att "han aldrig hade gjort så mot mig".
Jag blev så jävla arg och satt och verkligen hoppades på att hon skulle bli våldtagen för att hon försvarar ett sådant as. Är det sjukt av mig att tycka som så? Att de som försvarar våldtäksmän skall få gå igenom det själva för att verkligen förstå? Ibland känns det som att man verkligen vill att folk ska bli våldtagna bara för att dem skyddar dem.
För att man kan skilja på människan och brottet. Jag har stött på en del våldtäktsmän, och långt ifrån alla är dreglande monster vars största intresse är att med våld lägra kvinnor. De flesta är ganska normala människor.
Det kan handla om en helt vanlig yrkesarbetande man med barn och familj som spelar i det lokala fotbollslaget och gärna tar en öl med polarna en fredag i månaden men som rejält berusad på en fest missar den simpla idén att sex med en halv sovande kvinna inte är okej utan kräver att hon ger sitt samtycke. Ger hon inte det utan vaknar av att han pillar lite på henne, kanske har sina fingrarna i henne så har han begått en våldtäkt. Likväl är han nästa morgon samma familjefar som fortfarande är yrkesarbetande och spelar i det lokala fotbollsklubben.
Jag skulle dessutom vilja påstå att en rad liknande händelser likt den ovan beskrivna inträffar varje år i Sverige. Förmodligen känner de flesta av oss någon som någon gång i livet har haft sex med en kvinna eller en man utan att denne varit helt säker på att hon velat ha sex med honom.