2009-01-30, 10:32
Bannlyst
Vet inte vart jag skulle publicera det här så fick bli här. Mod får flytta om det är fel.

Jag satt och pratade med en brud på MSN som är vän med en våldtäksman (en dömd sådan).
Hon försvarade honom och jag sa till henne att den enda anledning är att för att dem är vänner, hon nekade inte det.

Sedan frågade jag henne hur hon skulle känna om det var hon som vart offret varpå hon svarar att "han aldrig hade gjort så mot mig".

Jag blev så jävla arg och satt och verkligen hoppades på att hon skulle bli våldtagen för att hon försvarar ett sådant as. Är det sjukt av mig att tycka som så? Att de som försvarar våldtäksmän skall få gå igenom det själva för att verkligen förstå? Ibland känns det som att man verkligen vill att folk ska bli våldtagna bara för att dem skyddar dem.
Citera
2009-01-30, 11:23
Medlem
pretorians1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivskuren
Vet inte vart jag skulle publicera det här så fick bli här. Mod får flytta om det är fel.

Jag satt och pratade med en brud på MSN som är vän med en våldtäksman (en dömd sådan).
Hon försvarade honom och jag sa till henne att den enda anledning är att för att dem är vänner, hon nekade inte det.

Sedan frågade jag henne hur hon skulle känna om det var hon som vart offret varpå hon svarar att "han aldrig hade gjort så mot mig".

Jag blev så jävla arg och satt och verkligen hoppades på att hon skulle bli våldtagen för att hon försvarar ett sådant as. Är det sjukt av mig att tycka som så? Att de som försvarar våldtäksmän skall få gå igenom det själva för att verkligen förstå? Ibland känns det som att man verkligen vill att folk ska bli våldtagna bara för att dem skyddar dem.
Egentligen samma sits där som att man blir/är kompis med någon annan som gjort grovt brott/grova brott.Speciellt mot andra.Hur gör man?Men att försvara en våldtäcktsman som tjej låter ju,ja,rubbat,och vadå han hade aldrig gjort så mot mig.Vad är skillnaden för dom?En brud är en brud.Bättre vända ryggen och skita i sånt folk.
Citera
2009-01-30, 11:31
Medlem
High fives avatar
bra argument "han skulle inte göra så mot mig" men det är helt okej att han våldtar andra brudar?

-okej....
Citera
2009-01-30, 12:48
Medlem
Du vet inte heller all bakgrund det kan finnas förmildrande omständigheter. Tjejjen du chattar med kanske har tillgång till handlingar i ärendet och konstaterat att mannen är dömd utan ordentliga bevis. Tyvärr allt för vanligt att män döms för brott mot kvinnor på ytterst tveksamma grunder skulle jag vara karl skulle jag göra revolution.
Citera
2009-01-30, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Du vet inte heller all bakgrund det kan finnas förmildrande omständigheter. Tjejjen du chattar med kanske har tillgång till handlingar i ärendet och konstaterat att mannen är dömd utan ordentliga bevis. Tyvärr allt för vanligt att män döms för brott mot kvinnor på ytterst tveksamma grunder skulle jag vara karl skulle jag göra revolution.

Säg inte att jag inte vet, ok?

Det fanns inga förmildrande omständigheter i det fallet kan jag intyga. Han erkände även övergreppet. Då var det klargjort!

Men nu är du inte karl såvida du inte har en FB-penis eller små tuttar, då kan det gå ann.
Citera
2009-01-30, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av High five
bra argument "han skulle inte göra så mot mig" men det är helt okej att han våldtar andra brudar?

-okej....

Tycker det är sinnesjukt av en brud att bli arg på mig för att jag kritiserar en våldtäkt. Jag menar; en dag kanske hon sitter i den situationen - skulle hon då se det OK om jag blev bästis med våldtäksmannen i fråga?
Senast redigerad av Knivskuren 2009-01-30 kl. 13:45.
Citera
2009-01-30, 13:49
Bannlyst
Citat:

Otroligt nog så känner jag en tjej som hamnat i denna sits, även grövre brott än våldtäkt är inblandade.. Denna tjej försvarar dock inte handlingen utan mer ser till att han får skriva av sig till någon, de har haft en flerårig relation innan detta skedde och hon tycker väl på något vis synd om killen eftersom han haft enorma problem hela livet.. Jag tycker det är okej att denna tjej gör så när hon helt tar avstånd från det han gjort, skulle hon däremot inte bry sig i brottena och ej ta avstånd från de etc, så skulle jag dissa denna brud..
Citera
2009-02-02, 21:26
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:

För att man kan skilja på människan och brottet. Jag har stött på en del våldtäktsmän, och långt ifrån alla är dreglande monster vars största intresse är att med våld lägra kvinnor. De flesta är ganska normala människor.

Det kan handla om en helt vanlig yrkesarbetande man med barn och familj som spelar i det lokala fotbollslaget och gärna tar en öl med polarna en fredag i månaden men som rejält berusad på en fest missar den simpla idén att sex med en halv sovande kvinna inte är okej utan kräver att hon ger sitt samtycke. Ger hon inte det utan vaknar av att han pillar lite på henne, kanske har sina fingrarna i henne så har han begått en våldtäkt. Likväl är han nästa morgon samma familjefar som fortfarande är yrkesarbetande och spelar i det lokala fotbollsklubben.

Jag skulle dessutom vilja påstå att en rad liknande händelser likt den ovan beskrivna inträffar varje år i Sverige. Förmodligen känner de flesta av oss någon som någon gång i livet har haft sex med en kvinna eller en man utan att denne varit helt säker på att hon velat ha sex med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in