2009-01-30, 09:57
Medlem
sayyadina99s avatar
Jag har precis installerat om Windows XP för första gången, så jag har begränsad erfarenhet. Alla drivrutiner är nu uppdaterade, datorn funkar skitbra, men-jag har inget MIDI-ljud (kan inte spela upp MIDI-filer eller.kar-filer). Lite synd efterssom jag sjunger, och behöver min playback i MIDI-format.
I enhetsanteraren får jag uppfattningen att en drivrutin (MEsoundfix)fattas. Laddar ner den, men vet inte var jag ska lägga det extraherade innehållet. Är det rätt drivrutin för windows XP överhuvudtaget, eller är jag ute och cyklar?
MIDI-ljudet funkade förut, innan jag installerade om alltihopa.

PS: Hoppas att jag lämnat tillräckligt med info för att frågan ska kunna besvaras.
Citera
2009-01-30, 18:10
Medlem
vad har du för ljudkort?
Citera
2009-02-01, 23:32
Medlem
sayyadina99s avatar
VIA (ATI) Vinyl AC´97... Samma ljudkort och samma drivrutiner som jag hade innan jag installerade om Windows. Då hade jag inget problem. (...ja, förutom att systemet kraschade tillslut ) Allt annat ljud funkar, det är bara MIDI-filer som saknar maskinvara, enligt XP.
(Kanske skulle vara enklare att posta en bild på felmeddelandet, men forumet tar inga bifogade filer ser jag.)
Senast redigerad av sayyadina99 2009-02-01 kl. 23:39.
Citera
2009-02-02, 02:25
Medlem
Om du har laddat ner en drivrutin, lägg filerna i en mapp. Använd sedan kontrollpanelen, och lägg till ny maskinvara. Välj sedan att du själv ska peka på vilken drivrutin som ska installeras, inte att den ska söka automatiskt, och välj mappen du la den i.
Citera
2009-02-02, 10:14
Medlem
sayyadina99s avatar
Tack, jag ska pröva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in