2003-09-08, 19:30
Medlem
Fat bastards avatar
Jag tänkte jag skulle kolla damlandskampen mot Danmark häromdagen,
men den styggelse som utspelade sig på tv-skärmen har absolut ingenting med fotboll att skaffa.
Jag vill inte på något sätt framstå som nån slags mansgris men detta spektakel var ta mig fan det sämsta jag någonsin sett på en plan.
Tillockmed tv-kommentatorn liknade det med en hönsgård, jag tror inte en enda passning satt rätt och dribblingar och skott ska man ju inte ens tala om.
Om de inte är bättre än detta då ska de fan inte gnälla om att de får för lite mediabevakning, för då är varje sekund de får i tv för mycket.

Fy fan Fy fan!!
Citera
2003-09-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Jag tänkte jag skulle kolla damlandskampen mot Danmark häromdagen,
men den styggelse som utspelade sig på tv-skärmen har absolut ingenting med fotboll att skaffa.
Jag vill inte på något sätt framstå som nån slags mansgris men detta spektakel var ta mig fan det sämsta jag någonsin sett på en plan.
Tillockmed tv-kommentatorn liknade det med en hönsgård, jag tror inte en enda passning satt rätt och dribblingar och skott ska man ju inte ens tala om.
Om de inte är bättre än detta då ska de fan inte gnälla om att de får för lite mediabevakning, för då är varje sekund de får i tv för mycket.

Fy fan Fy fan!!
Jag blir inte riktigt lika upprörd som du, men håller i stort sett med. Kvalitén är högst skiftande på spelarna. Och det är väl gott och väl, om det inte vore så att något som har ett så undermåligt underhållningsvärde ges ett så stort utrymme.

I sammanhanget kan nämnas att det har talats om att TV3 ska ta över Fotbollskväll från SVT. Det betyder rimligtvis att bevakningen av Damallsvenskan skulle ryka. Det kommer nog bli ett jävla liv om det sker.
Citera
2003-09-08, 20:34
Medlem
Scrambles avatar
Damfotboll borde spelas bakom lyckta dörrar.

Har för mig att Damlandslaget förlorade mot Elfsborgs juniorlag för nåt år sen med 8-0. Ungefär där ligger klassen på damfotboll. Och Ljungberg till Perugia, ett ännu större skämt. Hon skulle knappt platsa i svensk div. 5. Så det är nog dags att ta sig tillbaka till verkligheten. Drar hon dit för att bli ett italiensk PR - jippo så får hon skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in