Citat:
Ursprungligen postat av Robin_Shadowes
Aaaahh... Centerförlaget, nu blir jag nostalgisk! Stålis var en magisk upplevelse på den tiden när jag var liten. Tror det var min första kontakt med sci-fi och begrepp som tidsresor, parallella världar och liknande. Numera verkar det mest handla om den gröna varianten av kryptonit men den röda var roliga. Dom äventyren var rätt knasiga. Sen var det ju inte bara Läderlappen som hade knasiga skurkar, Stålis hade Mr. Mxyzptlk (hoppas jag lyckades stava det rätt ur minnet) och Leksaksmannen. Sen skall Brainiac vara skallig och grön, inte för att jag har nåt emot James Marsters som är en utmärkt skådespelare men så pass mycket har det påverkat mig med dessa serier fast det var så längesedan. Dom serier som låg mig varmast om hjärtan var dom av George Klein och Murphy Anderson. Sen så fanns det ju även Stålpojken men där var det inte huvudattraktionen som var roligast utan Rymdens Hjältar som även hade intressanta skurkar bl a De Farliga Fem. Nåt som berörde mig väldigt var när Järnpojken dog. Inte för att figuren var nån favorit men jag var bara en 8-9 år gammal och hade aldrig förr upplevt en seriefigur dö, så bara därför var det väldigt stort då på den tiden. Några år senare avlivade dom nån annan i gänget men jag kan inte för mitt liv komma ihåg om det var Karatepojken eller Osynlige-pojken. Antingen eller. Fast senare på 80-talet började det bli vanligare att avliva superhjältar och det verkar ha accelererat ju längre fram i tiden vi kommer. Har läst i en annan tråd om spekulationer att avliva självaste Bruce Wayne. Hoppas dock dom inte gör det. Såfall kan dom bara lägga ner Batman helt och hållet både som filmer och serier.
Jepp brainiac ska vara skallig och grön samt ha kopplingar på skallen..
Jag missade avsnittet just när järnpojken dog,men fick min första stålpojken i avsnittet som handlade om Järnpojkens ande..,var scary när man just höll på att lära sig läsa..
De farliga fem ,var ju skrämmande speciellt Validus som ju var en snäll jätte egentligen.
Men Wizard tyckte jag var värst...