Citat:
Ursprungligen postat av vadgottopiatere
Rolex, är du seriös?
Alltså det kan ju vara så att jag fått fel info i alla dessa år, men vad jag vet så är det där papaver orientale och inte somniferum, det är fel vallmo!?
Vad jag fått lära mig så är det farligt med den.
Det ska se ut som det gör på min avatar.
Det ska vara "the giant" så långt är jag hyfsat säker och det är väl papaver s.?
Men det här är första året som jag provar och har inte testat nått annat så jag har inget att jämföra med..
Hur som helst så fick jag någon form utav effekt när jag skrapade av råopium(om det nu var det) och blandade med alkohol.
Min egna odling blev det bara ogräs av så jag tänkte fuska lite och importera torkade kapslar men fick svar från tullen att torkade växtdelar från opumvallmo klassades som narkotika.. Frön var det fritt fram att importera iaf, så jag hoppas på att få en fin odling nästa år istället..