2012-07-11, 19:17
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralGlenn
Tänkte försöka mig på detta, vilka frön kan ni rekomendera?
De som står i första inlägget i tråden + "tasmanian".
Citera
2012-07-12, 11:42
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
1. Vanligt
2. Vanligt
3. Bör det göra ja.

Sen fest & fest? det är samma visa som alla andra år, massor med tjat huruvida sorter kidsen hittar i andras trädgårdar är rätt samt ett mindre gäng (som du verkar tillhöra) som ställer lite random odlingsfrågor och dessa svarar jag gärna på efter förmåga.

Tack för svar! Det är alltid trevligt när folk ställer UPP!

F.ö. har första blomman tappat sina blad nu. 10-12 dagar, sen.. jävlar.
Citera
2012-07-12, 12:05
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tack för svar! Det är alltid trevligt när folk ställer UPP!

F.ö. har första blomman tappat sina blad nu. 10-12 dagar, sen.. jävlar.
Yeah!

Sen reviderar jag helt påståendet ~30"knopps" (måste vara ett bra år iår?) gjorde en batch på 20st nu för en timme sen och tycker det färgar på rätt bra det också faktiskt trots att jag druckit lite starkare brygd nu i helgen och i veckan.
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralGlenn
Tänkte försöka mig på detta, vilka frön kan ni rekomendera?
Till nästa år då? denna säsong hinner du inte. F.ö fick du ett bra svar av Metacognition, finns nog inga direkt svagare sorter bland de fungerande utöver @Jättevallmon, eller visst finns det variabler men med tanke på att regn & miljö påverkar mer än genetiken i sig (min högst personliga och egenupplevda erfarenhet) så spelar det mindre roll för oss "lekmän".
Citera
2012-07-12, 12:47
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Till nästa år då? denna säsong hinner du inte. F.ö fick du ett bra svar av Metacognition, finns nog inga direkt svagare sorter bland de fungerande utöver @Jättevallmon, eller visst finns det variabler men med tanke på att regn & miljö påverkar mer än genetiken i sig (min högst personliga och egenupplevda erfarenhet) så spelar det mindre roll för oss "lekmän".
Ja "Giant" är inget att satsa på. Man kan bli lurad av de stora kapslarna. Eftersom vi inte odlar över några större områden blir de procentuella skillnaderna orsakade av klimatet etc. mindre.

Tuvtramp du verkar väldigt rutinerad!
Citera
2012-07-12, 18:47
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Ja "Giant" är inget att satsa på. Man kan bli lurad av de stora kapslarna. Eftersom vi inte odlar över några större områden blir de procentuella skillnaderna orsakade av klimatet etc. mindre.

Tuvtramp du verkar väldigt rutinerad!
Om man säger som så.... -jag är nog en av de äldre här i tråden, ja rent av för gammal egentligen.
Citera
2012-07-13, 21:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Hur håller man koll på hur längre knopparna har varit utan sina kronblad? Det är ju omöjligt att komma ihåg antalet dagar på flera dussin knoppar. Har hört talas om en brun ring... Vad är det om?
Citera
2012-07-14, 00:52
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur håller man koll på hur längre knopparna har varit utan sina kronblad? Det är ju omöjligt att komma ihåg antalet dagar på flera dussin knoppar. Har hört talas om en brun ring... Vad är det om?
De blir lite frostiga och tapparna på toppen börjar "resa sig" ute i ändarna (hänger man dem upp&ner så ramlar fröna ut ur kanaler där uppe sen när den torkar). Då är det hög tid...
Citera
2012-07-14, 17:52
Medlem
Eftersom mina plantor inte lyckats producera mera än 1 pod per planta så har jag kapat 4 av 6 stycken plantor och gjort the, på HELA plantan, allt utom bladen! Och jag har snittat och samlat på mig så mycket latex jag kan! Och måste säga att jag har lyckats, även fast detta enbart kommer resultera i 3 mellan svaga rus... en kopp på 50 cl och jag känner redan av mysigheterna efter 30 min

Det är gött att vara spontan brukare av opiater så man slipper ha tolerans! Så man liksom kan njuta på väldigt väldigt lite! Nu ska jag på fest vara skön! Hare bra lördagen!
Citera
2012-07-14, 18:58
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Yeah!

Sen reviderar jag helt påståendet ~30"knopps" (måste vara ett bra år iår?) gjorde en batch på 20st nu för en timme sen och tycker det färgar på rätt bra det också faktiskt trots att jag druckit lite starkare brygd nu i helgen och i veckan.

Om han bor i västra götaland så hinner han, för här har det baaara regnat och det har dödat endel av mina plantor. Så sådde nya idag. Vintern kommer komma sent iår och augusti kommer nog vara full med sol. Så jag hinner få upp nya
Citera
2012-07-15, 10:49
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Om han bor i västra götaland så hinner han, för här har det baaara regnat och det har dödat endel av mina plantor. Så sådde nya idag. Vintern kommer komma sent iår och augusti kommer nog vara full med sol. Så jag hinner få upp nya
Vi säger väl så då?

Nej men det har faktiskt hänt mig att spillda fröer börja gro så jag sen på sensommaren/hösten lagt märke till dessa men det har blir ena små rackare av någon anledning så hoppas du sådda många.
Citera
2012-07-15, 18:36
Medlem
HerrFrobergs avatar
Fan vad jag blir irriterad på vädret, en till två soliga dagar till så hade 60-80 av mina blommor slagit ut. Men just nu känns det som om att allt står stilla, det enda som händer är att de nedersta bladen börjar gulna och dö av allt vatten

Sommaren är kooort, det mesta regnar booooort
Citera
2012-07-15, 18:45
Medlem
papaversomniferums avatar
Vad tror ni om att odla opium i en kolonilott? Kommer folk att anmäla det till polisen och man får massa knas på kuppen, eller är det lugnt så länge man skördar i hemlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in