2007-07-19, 00:33
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Utanför snuthuset? Haha.

Citera
2007-07-19, 01:13
Medlem
Trollishs avatar
Fan vad mycke vallmo det odlas i sverige, har drygt hittat 8 odlingar på en månad.

Såg en lite halvstor för någon dag sedan med kasnke 100 kapslar, kasnke borde gå och klippa ner dom, alla andra odlingar jag sett har bara varit mindre med typ 10-20 kapslar högst.
Citera
2007-07-19, 02:09
Medlem
Arcanums avatar
Var är det alla hittar vallmo, och särskilt då Somniferum? Ger mig gärna ut och letar om man vet lite var man ska leta. Jag började förvisso tänka på att kolla igenom rabatter och dylikt för så sent som två dagar sedan, men inte hittat något än...
Citera
2007-07-19, 03:19
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Var är det alla hittar vallmo, och särskilt då Somniferum? Ger mig gärna ut och letar om man vet lite var man ska leta. Jag började förvisso tänka på att kolla igenom rabatter och dylikt för så sent som två dagar sedan, men inte hittat något än...

Har hittat alla mina odlingar jag sett i just rabatter. En förövrigt var odlat av kommunen.
Citera
2007-07-19, 13:37
Medlem
Ang. "drömmarna"!

Snart är det dax för mina poppies att skördas..
Och jag har läst igenom stormammas drömmar, samt skummat tråden..
Men har några funderingar.
Man kan ju, var jag förstått använda í princip hela växten.
Går det att ta upp hela växten, från rot till kapsel, torka hela skiten, hälla ut fröna och koka alla växtdelar till råopium på det.
Är inte det lättare än att snitta och göra thé osv!?

Vad händer om man använder vallmo som inte är opimvallmo? Är dom giftiga på något sett, eller är det som CB:ns industrihampa!?
Citera
2007-07-19, 14:38
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trichomes
Snart är det dax för mina poppies att skördas..
Man kan ju, var jag förstått använda í princip hela växten.
Går det att ta upp hela växten, från rot till kapsel, torka hela skiten, hälla ut fröna och koka alla växtdelar till råopium på det.
Är inte det lättare än att snitta och göra thé osv!?

Jag skulle gissa på att problematiken i att använda hela växten på det sättet skulle innebära:

1. Vissa av ämnena förstörs genom kokning.
2. Dosering blir svårare, vilket kan leda till överdos (döden). Eller tvärtom, att du måste få i dig en jävla massa för att det ska ge något rus, eftersom det blir så utspätt.

Som sagt, bara gissningar.
Citera
2007-07-19, 16:20
Medlem
cannabinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabinol
Såja.. Nu har jag skördat mina 5st små papaver, hoppas de ger något... Fan vad jag var dum... Skörda dem direkt efter kronbladen hade fallit, så jävla dum i huvet man är! Suck.... Ska iaf framställa opium verkar trevligast, kanske lönlöst eller?

Nu har jag framställt opiumet, fick 1.1 gram opium efter vatten extraheringen, eller vad det nu kallas. Nu återstår bara att teströka det!

edit: Hur röker man det föresten? Vad är en lagom dos?
Citera
2007-07-19, 16:36
Medlem
Citat:
Nu har jag framställt opiumet, fick 1.1 gram opium efter vatten extraheringen, eller vad det nu kallas. Nu återstår bara att teströka det!

Hur exakt gjorde du växten? Vilka delar osv använde du? Kokade du allt?

Mvh
Citera
2007-07-19, 16:40
Medlem
Citat:
Jag skulle gissa på att problematiken i att använda hela växten på det sättet skulle innebära:

1. Vissa av ämnena förstörs genom kokning.
2. Dosering blir svårare, vilket kan leda till överdos (döden). Eller tvärtom, att du måste få i dig en jävla massa för att det ska ge något rus, eftersom det blir så utspätt.

Som sagt, bara gissningar.

ok, jag trodde att man genom kokning "destillerade" växten och på så sätt bara fick med själva opiumet.

En annan idé, om man snittar en kapsel och bara "smetar" lite vätskan på en cigg eller juppe, hur funkar det, och hur mycket vätska är en lagom dos?
Citera
2007-07-19, 18:03
Medlem
Arcanums avatar
Citat:

Gör en hemmagjord vattenbong som lätt görs genom en burk, helst med plastlock. Gör två ganska tajta hål, precis så att ett sugrör får rum. Fyll burken med vatten, tillräckligt mycket så att sugröret (det långa) är i vatten. Ta nu en aluminiumfolieremsa på ca 20 cm och snurra runt fingret, så att det kan stå helt plant av sig självt. Om du inte har en brännare att värma upp ett metallföremål med, sätt plattan på högsta värme och ställ sedan en kastrull med vatten på. När vattnet kokat upp så klämmer du dit metallföremålet (gärna en cykeleker) mellan kastrullen och plattan. När ekerna är varm (glödande) tar du bort den, och i den andra handen ska du ha en nål att sätta opiumet på. Dutta opiumet på ekern medans du håller den över metallfoliet som sitter på burken, och sug i det andra röret.

En bild på slutresultatet: http://i18.tinypic.com/4kmkfaa.gif

1.1 gram låter ganska lagom. Ruset kommer väldigt smygande så du kan lätt avbryta när du är nöjd (innan du somnar åtminstone!).

Lycka till.
Citera
2007-07-19, 21:03
Medlem
Arcanums avatar
Ursäkta dubbelposten, men mina frön lär komma imorgon och jag undrar om det är bra att vattna lite direkt? Tänkte köra på urin utspätt med vatten. Eller ska jag vänta tills de börjat växa? Hur ofta bör jag vattna de (om man räknar med att det regnar någorlunda regelbundet)?
Citera
2007-07-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursäkta dubbelposten, men mina frön lär komma imorgon och jag undrar om det är bra att vattna lite direkt? Tänkte köra på urin utspätt med vatten. Eller ska jag vänta tills de börjat växa? Hur ofta bör jag vattna de (om man räknar med att det regnar någorlunda regelbundet)?

Ja, du måste vattna i början annars gror dom inte. När de är små måste de ha fuktig jord i stort sett hela tiden. Obs, inte dyngblött, men fuktat.
Hoppa över urin, det gör inget gott i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in