Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-29, 19:23
Medlem
Hej alla! Jag undrar hur jag kan göra när e dator bara strular hela tiden?? Kan man radera hela hårddisken och börja om från början igen? Vad krävs då?
MVH HK
Senast redigerad av RollerBoySE 2009-02-09 kl. 22:13. Anledning: rubrik
Citera
2009-01-29, 19:44
Medlem
Ja det kan du.
Spara alla filer du vill ha och släng i skivorna som följde med datorn när du köpte den.
Citera
2009-01-29, 21:00
Medlem
sommarlovs avatar
Seriöst, be en polare om hjälp.
Citera
2009-02-09, 11:48
Medlem
rtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Seriöst, be en polare om hjälp.

Seriöst, prova, inget kan gå sönder, be en polare om hjälp efter att du försökt om du inte reder det, man lär sig inget av att fega..
Citera
2009-02-09, 12:14
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annis74
Hej alla! Jag undrar hur jag kan göra när e dator bara strular hela tiden?? Kan man radera hela hårddisken och börja om från början igen? Vad krävs då?
MVH HK

Det du bör göra för att allt skall gå rätt till från början till slutet, är att du:

Först ser till att spara undan de filer etc. som du vill ha kvar. (typ: Bränn till CD/DVD etc. eller spar till USB-minne!)

Passa även på att besöka dator/moderkortstillverkarens webbplats och ladda ner moderkortsdrivrutiner samt drivrutiner till SATA, grafikkort, ljudkort & nätverkskort etc. Ofta finns det en txt-fil som anger hur du skapar en Diskett med SATA-drivisarna! (Låna diskdrive om du inte har en i datorn)
Spara övriga Drivrutiner på t.ex. USB-minne/Cd/DVD-skiva!

Kör gärna även en "Kefinder" som plockar fram den regnyckel du har i dag.. så du har en giltig nyckel till ominstallationen.
Vissa version anger även din Officenyckel

Därefter är det bästa att helt "rensa" datorn och börja på nytt.. Då slipper du ärva problem från tidigare installation..
Vill du ha en kort & enkel steg för steg beskrivning så kommer det en här:

Ovan saxat ur installationsanvisningen för windows xp Pro som finns att ladda ner gratis från http://www.WinGuider.se
Dessa guider förstärker datorns säkerhet så att angrepp, användarfummel och smittor effektivt hindras, samtidigt som den optimala
installationen ser till att plocka ut maximal prestanda ur din dator.
Den använder du om du vill få en snabb och säker dator att använda länge, utan rensningar och problem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in