• 1
  • 2
2009-01-30, 14:44
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Se bara till att hårdvaran matchar till punkt och pricka. Det kan ju inte vara kul att bli utan wlan eller ljud för att man ville spara 400 spänn. Finns listor över "Hackintosh" kompatibla burkar och laptops flytandes därute på nätet. Köp inte första bästa burk utan var en informerad konsument om du nu verkligen vill köra OSX på din pc.

edit: här har du en lista över kompatibla laptops och vilka det blir problem med. http://wiki.osx86project.org/wiki/in....5.0/Portables
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2009-01-30 kl. 15:02.
2009-01-30, 22:11
Medlem
AdamJ5s avatar
Dra ner till en Macbutik, pilla lite med datorerna och om du gillar vad du ser/känner så slå till. Jag rekommenderar en iMac, jag har basmodellen sedan cirka ett år tillbaka och den klarar av allt ifrån Crysis till Photoshop till Final Cut och After Effects utan att käfta emot.Den tar mindre plats än en laptop, har en (1) sladd att ansluta innan du är redo att använda den och är tystare än graven.

Jag ångrar inte mitt köp för en sekund.
2009-01-30, 23:43
Medlem
Sweetiepies avatar
Om du ska köpa en bärbar dator är MacBook (Pro) ett klockrent givet val.
Jag skulle säga att man är dumsnål och osmart om man köper en bärbar PC om man nu kan få fram pengarna till en MacBook.

En stationär iMac är jag lite mer skeptisk till... då man helst lättare vill kunna modda/uttöka datorn med fler hårddiskar exempelvis.

Men om du tvivlar på en MacBook. Läs lite om hur bra de är.
Gå ner till närmsta Mac-butik och lek lite med dom. Upptäck att du kommer älska datorn.
2009-01-31, 01:20
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Om du ska köpa en bärbar dator är MacBook (Pro) ett klockrent givet val.
Jag skulle säga att man är dumsnål och osmart om man köper en bärbar PC om man nu kan få fram pengarna till en MacBook.

En stationär iMac är jag lite mer skeptisk till... då man helst lättare vill kunna modda/uttöka datorn med fler hårddiskar exempelvis.

Men om du tvivlar på en MacBook. Läs lite om hur bra de är.
Gå ner till närmsta Mac-butik och lek lite med dom. Upptäck att du kommer älska datorn.

Tja du kan ju alltid stoppa i en större hårddisk i din imac/macbook/macbook pro och köra med en extern hårddisk. Vill du ha en mac pro så kostar den lilla möjligheten multum om du inte kör tunga flertrådade applikationer, vilket i princip bara gäller videoredigering och 3D program. Deras billigaste stationära dator är ju ett veritabelt monster med dubbla processorer (8 kärnor) och kan idag bestyckas med upp till 64 GB ramminne*

*Inte ifrån Apple själva, men 8 GB serverstickor finns här http://www.provantage.com/edge-tech-...e~7EDG9122.htm
2009-01-31, 10:25
Moderator
^Eazs avatar
Raderade inlägg + flyttade inlägg till Mac VS PC tråden.

Jag låser den här tråden tills vidare då TS har bestämt sig, och för att Mac vs PC diskussion ska hållas i den stora Mac vs PC tråden.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in