• 1
  • 2
2009-01-30, 11:10
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Åh nej, de släpper det inte. Vägrar den utpekade fadern lämna blodprov blir han hämtad av polis.

Det är möjligt att det kostar en del, men det kan det ju vara värt för att ett barn ska slippa växa upp med stämpeln "Fader okänd". Och för att skattebetalarna ska slippa betala underhåll för andras barn!

Aha, på så sätt .. det gäller att planera sina oönskade barn med utlänska kvinnor
Citera
2009-01-30, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
Aha, på så sätt .. det gäller att planera sina oönskade barn med utlänska kvinnor

Det jag skrev gäller oavsett om den blivande modern är utländsk eller svensk.

Ett bra tips är annars att alltid använda kondom. På så vis slipper du både oönskade barn och oönskade sjukdomar.
Citera
2009-01-31, 03:06
Bannlyst
Citat:
Det jag skrev gäller oavsett om den blivande modern är utländsk eller svensk.

Ett bra tips är annars att alltid använda kondom. På så vis slipper du både oönskade barn och oönskade sjukdomar.

Ett bra tips är att äta piller, då slipper man oönskade barn.
Citera
2009-01-31, 03:23
Medlem
HorizontalEs avatar
Skyldig att betala underhåll, blir man endast om modern till barnet man har varit med att skapa begär det. Det är inget hon får per automatik.

Så är det en tjej i ett annat land som det gäller, så gäller det landets lagar antar jag. Men är det en utländsk tjej som bor och lever i Sverige, så har hon rätt till underhåll om hon kräver det av fadern. Samt att Soc fastställer faderskap antingen genom att den skyldige erkänner. Annars blir det via faderskapstest som absolut inte är något frivilligt val, om man vill eller inte.
Citera
2009-01-31, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HorizontalE
Skyldig att betala underhåll, blir man endast om modern till barnet man har varit med att skapa begär det. Det är inget hon får per automatik.

Så är det en tjej i ett annat land som det gäller, så gäller det landets lagar antar jag. Men är det en utländsk tjej som bor och lever i Sverige, så har hon rätt till underhåll om hon kräver det av fadern. Samt att Soc fastställer faderskap antingen genom att den skyldige erkänner. Annars blir det via faderskapstest som absolut inte är något frivilligt val, om man vill eller inte.

Så om landet i fråga inte har lagar kring detta så kan man sprida sin säd fritt utan konsekvenser?
Citera
2009-01-31, 03:37
Medlem
HorizontalEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Så om landet i fråga inte har lagar kring detta så kan man sprida sin säd fritt utan konsekvenser?

Jag är inte 100 % säker, men jag antar att sett ur den juridiska aspekten. Så borde det stå dig fritt att öppna upp sädessprutan på max och öka trycket.
Eftersom Soc enbart handlägger produktionen av barn, när båda är svenska medborgare eller iaf bosatta i Sverige.

Vad det gäller den moraliska, så uttalar inte jag mig. Utan det kommer ändå att dråsa in synpunkter om den aspekten, när den kvinnliga delen av forumet vaknar
Citera
2009-01-31, 03:47
Medlem
Weaverworlds avatar
Mig veterligen existerar inte ett land i världen som inte har lagstiftining på detta område, om du ny får ett barn med en kvinna i annat land kan hon gå och begära underhåll från dig. I de flesta länder anses faderskapet fastslaget när kvinnan sagt vem som är far. När faderskapet är fastslaget kan du dömas in absentia att betala pengar till modern, efter detta kommer landets regering att försöka driva in pengarna.

Finns det avtal mellan Sverige och landet kommer sveriges byråkrati att knacka på dörren, finns inget avtal kan du glömma att resa till landet samt alla länder som har avtal med detta land.

Det enda sätt att komma undan detta är att uppge fel namn/land/personinformation så du inte kan hittas.
Citera
2009-02-02, 08:45
Medlem
Citat:
Åh nej, de släpper det inte. Vägrar den utpekade fadern lämna blodprov blir han hämtad av polis.

Det är möjligt att det kostar en del, men det kan det ju vara värt för att ett barn ska slippa växa upp med stämpeln "Fader okänd". Och för att skattebetalarna ska slippa betala underhåll för andras barn!
Jag har alltid undrat varför inte alla kör med fader okänd. Om fadern sparar summan han ska betala åt modern kan ju ungen ha en chans.

FÖ så ska 10% av alla fäder inte vara fäder...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in