För en vecka sedan skapade jag en tråd där jag hade tänkt att vi planerar Stockholm Smokefest 09 - en slags picknick för cannabisrökare. Datumet var satt och platsen bestämd. Allt som kvarstod var att se vilken musik som ska spelas och vem som står för munchies. Sen var ju ämnet såpass kontroversiellt att det växte till 6 sidor på bara en dag - folk som tyckte att idén var genial och folk som tyckte att den förstörde för hela legaliseringsrörelsen.
Dock bestämde sig vår käre moderator (gissar på "Himmler!") att tråden var "reklam", eftersom den uppmanade folk att komma till eventet. Enligt samma resonemang skulle alla andra trådar om event också låsas - lär ju finnas massvis med trådar där folk skriver "kom dit!". Att informera om ett event borde ju per automatik bli "reklam", såsom det blev i mitt fall.
Hursomhelst, jag skapade samma tråd igen fast med ett diskussionsunderlag. Jag gjorde det övertydligt att denna tråd inte var reklam, utan för att planera eventet. Helt enligt reglerna. Och då bannades jag.
Jag misstänker att det beror på att "Himmler!" inte kan så mycket om cannabis - han tycker enligt utsago att vi redan har alkohol i samhället och att vi därför ska behålla (det förödande) cannabisförbudet. Pga denna okunskap tror jag att "Himmler!" sätter sig emot alla seriösa diskussioner och planer rörande cannabis och cannabislegalisering. Det enda som tillåts i forumet är anekdoter från diverse röksessioner, som förvisso är underhållande att läsa men ganska begränsande. Men varför inte tillåta alla (visserligen kontroversiella) planer och idéer gällande cannabis?
Men om vi vill höja nivån i forumet måste moderatorerna skärpa sig. De måste framförallt skärpa sig för att hålla Flashback censurfritt och öppet för alla planer och diskussioner.
P.S.: jag har PM:at både admin och berörd moderator angående detta, vilket redovisas i min tidigare tråd (som låstes).
https://www.flashback.org/showthread.php?t=830509