2003-09-08, 11:24
Medlem
hej

finns det någon eller några som har hört talas om själv förstörande mail
och i så fall har ni adressen dit?
Citera
2003-09-08, 12:20
Medlem
Raazs avatar
LÄS REGLERNA!
Rubriken skall visa vad tråden handlar om.
Jag har nu rättat till detta.
Citera
2003-09-08, 16:51
Medlem
ola18s avatar
om du själv vill förstöra dem så är det bara att ta bort dem, själv-förstörande mail vet jag inget om, men det är inga problem att proggrammera i unix, frågan är:
vill du att du ska läsa dem och SEN ska dom försvinna automatiskt eller hade bara tänkt på att göra ett spam-filter?

börja på www.skrivihop.nu
Citera
2003-09-08, 17:49
Medlem
unix_cores avatar
Hmm, då får man göra nått script eller program som tar bort mailet som användaren eller dess mailprogram kör.

Det säkraste sättet är nog att lägga meddelandet i ett program som tar bort sig själv vid körning. Då får man kryptera själva meddelandet och förhindra print screen och dyl.

Men det skulle ändå vara långt ifrån säkert, men lite.
Citera
2003-09-08, 22:48
Medlem
Chims avatar
Fanns en sida förut där man kunde skicka självförstörande mail ...som då man öppnade stod det typ "This mail will explode in 15 sec..." sen försvann det bara..så man hade 15 sekunder på sig att läsa det typ
Citera
2003-09-08, 23:01
Medlem
zappmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Fanns en sida förut där man kunde skicka självförstörande mail ...som då man öppnade stod det typ "This mail will explode in 15 sec..." sen försvann det bara..så man hade 15 sekunder på sig att läsa det typ
Haha, vore kul.....
Citera
2003-09-08, 23:03
Medlem
Chims avatar
Jo...stod typ i PC För Alla eller nåt sånt för typ 1-2 år sen
Citera
2003-09-09, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chim

hej du har har inte adressen kvar ditt
Citera
2003-09-09, 10:14
Medlem
Skrellans avatar
I Outlock kan man göra mail ogiltiga efter en viss tid, jag har för mig att jag läst att det innebär att de försvinner från mottagerens epostserver om de inte hämtat det före utsatt tid, men du ville väl antagligen att mailet skulle läsas och sedan tas bort.
Citera
2003-09-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrellan
I Outlock kan man göra mail ogiltiga efter en viss tid, jag har för mig att jag läst att det innebär att de försvinner från mottagerens epostserver om de inte hämtat det före utsatt tid, men du ville väl antagligen att mailet skulle läsas och sedan tas bort.

hej det är så att jag ska sickar en fil till en polare men jag vill inte att den ska vara synlig så längre.På han epost efter att han har läst den
Citera
2003-09-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola18
börja på www.skrivihop.nu

lite OT här men skrivihop.nu har ju lagt ner.. iofs ligger materialet kvar men...
Citera
2003-09-13, 10:48
Medlem
här har hittat det åt et på cnn:s sida.
Citat :

"This headline will self-destruct in 10 seconds

Another e-mail encryption approach comes with London-based Global Market's 1on1 software which relies on 2,048-bit private and public key encryption to deliver e-mail messages and destroy them.

The program decrypts messages when opened and can "shred" or delete and overwrite them if you want after a set period of time so they cannot be undeleted.

The catch is that the sender and recipient must use the 1on1 software - a free version is available -- for the process to work, and it relies on users downloading software to their computers. So the product is not Web-based and therefore can only be used on computers where the software is installed"

så nu e det bara o googla efter Global Market's 1on1 . happy hunting
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in