2009-01-29, 09:37
Bannlyst
Hitta moderatorer i specifika''ämnen''!!????
Vart hur?
Kan de redigigera gamla inlägg?
2009-01-29, 09:52
Medlem
00010000s avatar
På sidan https://www.flashback.org/showgroups.php finns alla användargrupper i forumet listade (dvs Moderatorer och Administratörer).

Till höger om användarnamnen står det vilken/vilka forumsdelar dom modererar.

Och ja, dom kan redigera inlägg (utgår jag från då jag vet att dom kan fixa rubriken på trådstarter vilket tyder på detta).

Om du vill att en specifik moderator ska fixa ett inlägg i ett forum kan du iofs trycka på varningstriangeln till vänster om inlägg för att rapportera det och i textarean skriva anledningen till att du vill se inlägget redigerat så får dom som modererar den forumsdelen information om det.

PS: Tänk på att rapportera inlägg på det sättet enbart ska göras om inlägget bryter mot reglerna och/eller stör diskussionen i tråden. Om du vill att en moderator ska ändra stavfel i ett inlägg du gjort så är det inte rätt väg.
2009-01-29, 09:58
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00010000
På sidan https://www.flashback.org/showgroups.php finns alla användargrupper i forumet listade (dvs Moderatorer och Administratörer).

Och ja, dom kan redigera inlägg (utgår jag från då jag vet att dom kan fixa rubriken på trådstarter vilket tyder på detta).

Om du vill att en specifik moderator ska fixa ett inlägg i ett forum kan du iofs trycka på varningstriangeln till vänster om inlägg för att rapportera det och i textarean skriva anledningen till att du vill se inlägget redigerat så får dom som modererar den forumsdelen information om det.

PS: Tänk på att rapportera inlägg på det sättet enbart ska göras om inlägget bryter mot reglerna och/eller stör diskussionen i tråden. Om du vill att en moderator ska ändra stavfel i ett inlägg du gjort så är det inte rätt väg.

Sifferjesus förklarade det hela bra, så det är bara en liten rättelse jag vill göra: vi ändrar inte i användarnas inlägg övhvt, förutom vid regelbrott och skadliga länkar, ex. virus.
Men vi kan självklart redigera inlägg, vi bara inte gör det av förståeliga skäl.
2009-01-29, 10:03
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Sifferjesus förklarade det hela bra, så det är bara en liten rättelse jag vill göra: vi ändrar inte i användarnas inlägg övhvt, förutom vid regelbrott och skadliga länkar, ex. virus.
Men vi kan självklart redigera inlägg, vi bara inte gör det av förståeliga skäl.
Fast rent tekniskt har ni möjligheten att göra det.
Tänkte nämligen på redan nämnda exempel med rubrikändringar som sker rätt frekvent.
Det är alltså bara inläggen i sig ni låter vara orörda.

PS: Det är för övrigt roligt att man fått ett smeknamn som t.o.m. en moderator använder sig av i referens till en själv.
2009-01-29, 10:48
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Tänkte nämligen på redan nämnda exempel med rubrikändringar som sker rätt frekvent.

PS: Det är för övrigt roligt att man fått ett smeknamn som t.o.m. en moderator använder sig av i referens till en själv.

Ja, men du ÄR ju Sifferjesus!
Men jo, klart att vi har möjligheten.
Dock ser jag och säkert alla mods med mig det som något som inte ska användas övhvt.
Börjar man gå in och peta i folks inlägg så vet man aldrig var det slutar, men jag kan väl avslöja den mörka hemligheten att tanken nångång dykt upp att gå in och skriva om inlägg för att ens få dem begripliga...
2009-01-29, 12:15
Medlem
micaeles avatar
Om inte annat så minns man ju några gånger då mods har tagit fel på 'ändra' och 'citera'.
2009-01-29, 12:18
Medlem
core_s avatar
Övrigt --> Flashback
/Mod
2009-01-29, 14:00
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Rubriker ändras pga felstavningar så att man ska kunna hitta dem vid sökningar, det kan också vara så att rubriken var så kass och intetsägande att vi ändrar den men vi brukar (nästintill) alltid lägga till [/Mod] i rubriken när vi ändrat på den.
2009-01-29, 16:51
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Citat:

Sedan gillar jag också när moderatorer skriver i sin signatur vilka fora de modererar i, särskilt legitimt när de är med och debatterar (deras roller som mods/vanliga debattörer har diskuterats i andra trådar). Se till exempel Oddball här ovan; ett bra initiativ.
2009-01-29, 17:02
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Stanley
Sedan gillar jag också när moderatorer skriver i sin signatur vilka fora de modererar i, särskilt legitimt när de är med och debatterar (deras roller som mods/vanliga debattörer har diskuterats i andra trådar). Se till exempel Oddball här ovan; ett bra initiativ.
När vi är med och debatterar så är det som användare, våra ord väger precis lika mycket som alla andras, när vi skriver moderatorsmeddelanden i trådar så skrivs de under med "moderator".
2009-01-29, 21:02
Moderator
tobess avatar
Från FAQ

Citat:
20.
Q: Vilka är moderatorer?
A: http://www.flashback.org/showgroups.php

Angående rollen moderator vs. användare finns det även där tidigare trådar angående saken.

*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in