• 8
  • 9
2009-02-07, 01:12
Medlem
Alkemi är helt ofalsifierbart........I min mening är det 'Guds genetiska kod'...

Till det som i Bhagavad Gita kallas 'den levande varelsen' eller den biologiska aspekten av kosmos
Citera
2009-02-07, 02:20
Medlem
Kaplas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NerkhiDanser
Spelar det någon större roll i vilken struktur information formeras?
Det M-teori 'bevisat' är det Andliga mästare 'hävdat' under lång tid.

Vår makt är så grandious att våra egna ord förråder oss i vår ansträngning att 'förstå'.....

Metodik är en dygd...en form av magi som jag uttrycker det...den bör respekteras, vördas och förfinas om möjlighet finns....Allting evolveras....

Många av dessa invändningar är viktiga och riktiga....
Flera är proargument för 'den egna approachen'....
Några är helt tomma utalanden som inte betyder någonting t.ex

*Utövarna meddelar att det nu kommer ett paradigmskifte, att teorin är så omfattande att den behöver helt nya förutsättningar. De jämför sin teori med sådant som relativitetsteorin och kvantmekaniken.*
(Det är bara en beskrivning av någon människa som tycker sig skönja en 'kategori av någonting' Grattis du gjorde en identifikation!
Ska det nöjas med att kategorisera dessa i en klump och sedan avfärda dem i scepticismens namn?)

en av invändningarna eller de så kallade definitionerna är fullkomligt felaktig och detta är någonting mycket fundamentalt att inse i min mening...
Iden om ofalsifierbarhet stammar ur iden att inget system kan vara perfekt eller i varje fall att sanningen skulle kunna formuleras av en människa...
Det här en stor del av problemet, vi ger inte oss själva ens chansen att finna sanningens sanningar
För om det sker så skulle 'den absoluta sanningen' vara fullkomligt ofalsifierbar (per definition) och då skulle den förnekas!

Logisk kullerbytta deluxe a la Humanite la Terra3 du Sol.....

Ahau Kapla.....snart så....alldeles snart........

Okej, nu glider du ifrån vad jag ser som en konflikt mellan pseudovetenskap och vetenskap till en syntes mellan vetenskap och magi, vilket förvisso är beundransvärt. Isaac Newton var även alkemist och ordensman vet du. Apråpo skepticism är det väl inte nödvändigtvis dåligt, tvivel kan vara ens tro om det är nödvändigt för en. Förkastande kan vara en metodik till förmån för godtrohet.
Senast redigerad av Kapla 2009-02-07 kl. 02:37.
Citera
2009-02-07, 02:25
Medlem
Kaplas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NerkhiDanser
Alkemi är helt ofalsifierbart........I min mening är det 'Guds genetiska kod'...

Till det som i Bhagavad Gita kallas 'den levande varelsen' eller den biologiska aspekten av kosmos

Nu börjar vi äntligen hålla med varandra, även om våra personliga approacher har kommit att börja i olika ändar av spektrat. Som du säkert vet är de likvärdigt giltiga approacher när målet är förening, och dikotomin är implicit falsk. Men ett begrepp som pseudovetenskap är viktigt att förstå om man vill förstå vetenskap, något alla uppenbarligen inte bryr sig om. Vetenskap är till skillnad från pseudovetenskap okonstlad och elegant. En metodik till förmån för tro.
Senast redigerad av Kapla 2009-02-07 kl. 02:34.
Citera
2009-02-07, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapla
Okej, nu glider du ifrån vad jag ser som en konflikt mellan pseudovetenskap och vetenskap till en syntes mellan vetenskap och magi, vilket förvisso är beundransvärt. Isaac Newton var även alkemist och ordensman vet du. Apråpo skepticism är det väl inte nödvändigtvis dåligt, tvivel kan vara ens tro om det är nödvändigt för en. Förkastande kan vara en metodik till förmån för godtrohet.

Du har så rätt.....det beror helt på vart vår inre referenspunkt befinner sig...
Scepticism behövs i en värld där dominans existerar.......godtrogenheten flyger bara 'i den bästa av världar' som optimal approach.....

Alla upptäckter vi gjort som människor är tack vare vår nyfikenhet att utforska vilken existens vi egentligen befinner oss i........
Vi ställer frågor och följer de få svar vi tror oss finna......

Vision är en av de viktigaste ingredienserna i detta oavsett världsuppfattning (medvetanderam)

Nu är det viktigt att vi länkar visdomen som är så ancient att den klassas under epitetet 'myt' med cutting edge science typ M-teori quantum mecanics
stem cell research....För att lyckas med det behöver vi ta ett kosmiskt perspektiv in absurdum so to speak tills vi är 'Out of the box'....Sedan börjar den stora syntesen.....*The Great Work*

Detta sysselsätter jag mig med och det jag märker väldigt starkt är att all denna aktivitet attraherar ytterligare intressanta områden.....

'The Greater reality reveals its interwoveness and unity through endless forms of manifestations based upon archetypes' (vart någonstans ifrån kom den meningen?)

Det vore så oerhört kul att t.ex skapa en högteknologisk superkonduktör med Alkemi, ur Alkemi, av Alkemi......Free energy, infinte capacity of storing, easy to direct 'flow of energy' and safe unlike the power of the Atom.........

Ahau
Citera
2009-02-07, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapla
Nu börjar vi äntligen hålla med varandra, även om våra personliga approacher har kommit att börja i olika ändar av spektrat. Som du säkert vet är de likvärdigt giltiga approacher när målet är förening, och dikotomin är implicit falsk. Men ett begrepp som pseudovetenskap är viktigt att förstå om man vill förstå vetenskap, något alla uppenbarligen inte bryr sig om. Vetenskap är till skillnad från pseudovetenskap okonstlad och elegant. En metodik till förmån för tro.

Personligen har jag aldrig tillämpat tro som 'magi' då jag som ung ansåg mig alldeles för intelligent och perfekt så som jag var.
Irriterad blev jag ofta på frireligiösa klassvänner som jag belackade med argument om att de var oförmögna att skåda sin egen indoktrinering...

Tänker och tänkt har jag alltid gjort.....men nu tar sig verkligheten friheter med mig

Det ät nu bevisat bortom allt tvivel att vi människor skapar vår egen verklighet så att tillämpa en 'tro' är fantastiskt intelligent såvida den styrker individen, såvida den förankrar upplevelsen av att vara människa, såvida den inspirerar, såvida självkänslan illumineras........Då är det inget annat än helt underbar magi.....

'Att verkligen lyckas övertyga sig själv är den underbaraste Magi.......
För den positivt lagde'

Ahau

ps Det utan omsvep meddelas att Zynergy fungerar väldigt väldigt mycket precis som det ska.....Inspirationen inför 'det okända' verkar inte ge med sig
Det är sent nu men mitt inre törstar efter mer kunskap, mer upplevelser, mer visdom, mer enhet mermermer ( knappt minnas att jag befunnit mig i sånt sinnestillstånd som nu undertvå dygn i rad, vågrörelsen brukar göra sig påmind oftare) Tacksam Är jag! ds.

Det blir säkert jätteskönt att sova sedan när det nu blir dags för sådant.
Nu blir en dokumentärserie om Tesla på Youtube
Citera
2009-02-07, 10:09
Medlem
Kaplas avatar
Ja det där med "magi" blir lätt bara trams när man försöker diskutera det. Egentligen är det nog inte konstigare än; och nu citerar jag än en gång, hoppas du inte har något emot det, Aleister Crowleys Magick in Theory and Practice, jag tror du kan relatera till detta:

Citat:
I) DEFINITION.

Magick is the Science and Art of causing Change to occur in conformity with Will.

(Illustration: It is my Will to inform the World of certain facts within my knowledge. I therefore take “magickal weapons”, pen, ink, and paper I write “incantations”—these sentences—in the “magickal language” ie, that which is understood by the people I wish to instruct I call forth “spirits”, such as printers, publishers, booksellers and so forth and constrain them to convey my message to those people. The composition and distribution of this book is thus an act of Magick by which I cause Changes to take place in conformity with my Will.)

In one sense Magick may be defined as the name given to Science by the vulgar.

II) POSTULATE.

ANY required change may be effected by the application of the proper kind and degree of Force in the proper manner, through the proper medium to the proper object.

(Illustration: I wish to prepare an ounce of Chloride of Gold. I must take the right kind of acid, nitro-hydrochloric and no other, in a vessel which will not break, leak or corrode, in such a manner as will not produce undesirable results, with the necessary quantity of Gold: and so forth. Every change has its own conditions.

In the present state of our knowledge and power some changes are not possible in practice we cannot cause eclipses, for instance, or transform lead into tin, or create men from mushrooms. But it is theoretically possible to cause in any object any change of which that object is capable by nature and the conditions are covered by the above postulate.)

http://www.historyofmagick.com/?p=66

Något jag ofta tänker på är att en tillräckligt avancerad teknologi kommer uppfattas som magi för de som inte förstår den. Vilket kanske uppenbart, leder mina tankar till Tesla. En kul film där David Bowie spelar rollen som Tesla, är The Prestige.
Senast redigerad av Kapla 2009-02-07 kl. 10:33.
Citera
2009-02-07, 14:57
Medlem
http://www.historyofmagick.com/?p=66

Något jag ofta tänker på är att en tillräckligt avancerad teknologi kommer uppfattas som magi för de som inte förstår den. Vilket kanske uppenbart, leder mina tankar till Tesla. En kul film där David Bowie spelar rollen som Tesla, är The Prestige.[/quote]

Wow vad kul för mig! Jag trodde jag sett den filmen och valde att inte ladda hem den men Bowie hade jag lagt på minnet så den har jag uppenbarligen kvar att njuta av....

Jag har en mycket ärlig fråga till dig angående magins ursprung.....
Vi är ju både du och jag initierade och insiktsfulla (relativt såklart)
om potentialen, makten och verkligheten om Magins varande i denna värld...

Så vart är 'hemmet', vart har ursprunget sin grund?
(Jag tror mig självklart äga Klarsyn och Insikt i frågan men expanderar mer än gärna i diskussion med dig min förtrolige och jämlike kosmiska entitet)

Efter att sett om Tesla igår finner jag det mycket troligt att tillämpningen av hans uppfinningar finns inom 'New-Age'-rörelsens....så det behöver inte alls vara blås även om det ser ut som typiskt 'TVshop-nonsens'
Hade Tesla varit vid liv och fått bestämma över bruket av sina uppfinningar så hade produkten säkert varit bättre, billigare och komma med ett otvivelaktikt 'bevis'....även en liten till synes oansenlig 'gadget' kan fortfarande innehålla 'magin' som Tesla förde in i denna värld, denna fysiska aspekt av existensen....Så det kan argumenteras att Tesla 'sammanförde dimensionerna likt Alkemisternas 'Great Work''...Teslas visdom har även potentialen att skapa en teknink som kan nyttjas till propulsionmotorer, dvs tidsfarkoster!

[i]Ahau[/I
/Nerkhi Danser
Citera
2009-02-07, 15:03
Medlem
Ja det där med "magi" blir lätt bara trams när man försöker diskutera det. Egentligen är det nog inte konstigare än; och nu citerar jag än en gång, hoppas du inte har något emot det, Aleister Crowleys Magick in Theory and Practice, jag tror du kan relatera till detta:

Jag är helt invibbad på Crowleys tankegång, magin är överallt, det är vi som kategoriserar det vi varseblir. Bara för att vi har ord för någonting eller kanske tom äger insikt i hur någonting fungerar så innebär det inte att den magiska kvaliten har försvunnit.....Det är en av intellektets fallgropar...

Jag tycker verkligen inte att det blir trams att tala om detta då det per definition är en evolverande handling att öka medvetenhet.....

Ord är magi, så även i form av pixlar på en skärm........

Ahau once again to you all

ps. Har detta utvecklats till vår privata chat? Vart är alla andra? ds.
Citera
2013-08-29, 22:57
Medlem
investigators avatar
Det är fantastiskt att här bli varse att det är fler än jag som fattat...
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in