Citat:
Ursprungligen postat av Kapla
Nu börjar vi äntligen hålla med varandra, även om våra personliga approacher har kommit att börja i olika ändar av spektrat. Som du säkert vet är de likvärdigt giltiga approacher när målet är förening, och dikotomin är implicit falsk. Men ett begrepp som pseudovetenskap är viktigt att förstå om man vill förstå vetenskap, något alla uppenbarligen inte bryr sig om. Vetenskap är till skillnad från pseudovetenskap okonstlad och elegant. En metodik till förmån för tro.
Personligen har jag aldrig tillämpat tro som 'magi' då jag som ung ansåg mig alldeles för intelligent och perfekt så som jag var.
Irriterad blev jag ofta på frireligiösa klassvänner som jag belackade med argument om att de var oförmögna att skåda sin egen indoktrinering...
Tänker och tänkt har jag alltid gjort.....men nu tar sig verkligheten friheter med mig
Det ät nu bevisat bortom allt tvivel att vi människor skapar vår egen verklighet så att tillämpa en 'tro' är fantastiskt intelligent såvida den styrker individen, såvida den förankrar upplevelsen av att vara människa, såvida den inspirerar, såvida självkänslan illumineras........Då är det inget annat än helt underbar magi.....
'Att verkligen lyckas övertyga sig själv är den underbaraste Magi.......
För den positivt lagde'
Ahau
ps Det utan omsvep meddelas att
Zynergy fungerar väldigt väldigt mycket precis som det ska.....Inspirationen inför 'det okända' verkar inte ge med sig
Det är sent nu men mitt inre törstar efter mer kunskap, mer upplevelser, mer visdom, mer enhet mermermer

( knappt minnas att jag befunnit mig i sånt sinnestillstånd som nu undertvå dygn i rad, vågrörelsen brukar göra sig påmind oftare) Tacksam Är jag! ds.
Det blir säkert jätteskönt att sova sedan när det nu blir dags för sådant.
Nu blir en dokumentärserie om Tesla på Youtube