2009-01-28, 14:52
Medlem
Skall köpa ett nytt Headset.

Det jag prioriterar högst är att headsetet isolerar ljud utifrån bra!

Sen är jag inte så jättenoga med ljudkvalitén, ska kunna spela och lyssna på musik med dem.

Mikrofon är ett stort plus!

Kollade lite på Koss SB45, hur bra isolerar dom ljudet? Annars vad har ni att rekommendera?
Senast redigerad av chrilloo 2009-01-28 kl. 14:56.
Citera
2009-01-28, 15:01
Medlem
kamikaze_kids avatar
IceMat har ett schysst headset. http://www.pricerunner.se/pl/94-1126379/Hoerlurar-och-Headset/Icemat-Siberia-priser

Jag tycker dem isolerar ljud rätt bra.
Citera
2009-01-28, 15:55
Medlem
ICanHass avatar
Prisklass?
Sennheiser gör bra grejer, de har headsets från hundralappen till över 5k.
Citera
2009-01-28, 16:03
Medlem
Prisklass max 400-500.

Som sagt, en modell som isolerar ljud utifrån! Siberian verkade schysst, ska kolla närmare på den
Citera
2009-01-28, 16:08
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Som sagt, en modell som isolerar ljud utifrån! Siberian verkade schysst, ska kolla närmare på den
Nu ska jag väl inte vara sådan, men just IceMat Siberia tycker jag inte stänger ute ljud alls. Det är väl en halvöppen lur om jag minns rätt?

De här är rätt okej, Creative Fatal1ty Gaming Headset:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=101962
Kostar inte skjortan, och stänger ute ljud någorlunda för under 500:-

Om jag vore du skulle jag dock spara ihop ett par kronor till och köpa ett par lurar med aktiv brusreducering.
Citera
2009-01-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
Nu ska jag väl inte vara sådan, men just IceMat Siberia tycker jag inte stänger ute ljud alls. Det är väl en halvöppen lur om jag minns rätt?

De här är rätt okej, Creative Fatal1ty Gaming Headset:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=101962
Kostar inte skjortan, och stänger ute ljud någorlunda för under 500:-

Om jag vore du skulle jag dock spara ihop ett par kronor till och köpa ett par lurar med aktiv brusreducering.
Rätt ironiskt, pratade med en polare som har Fatal1ty för 30 sekunder sen.Han sa att dom inte stängde ute något vidare. Såg också på Prisjakt att Siberia bara var halvöppna, vad innebär det i praktiken?
Citera
2009-01-28, 18:58
Medlem
Och för all del, vad innebär aktiv brusreducering?

EDIT: Läste på lite, en funktion som absolut inte är något minus

Koss HQ2 är väl det som är mest intressant nu. Åsikter?
Senast redigerad av chrilloo 2009-01-28 kl. 19:28.
Citera
2009-01-29, 07:40
Medlem
Har ett par Siberia om min bror har ett par Creative Fatal1ty. Siberia stänger inte ut så mycket ljud men mycket bra ljudkvalite i dom och sköna, samma med Fatal1ty fast dom stänger ut ljud.

Så om du vill stänga ut ljud kör på Fatal1ty
Citera
2009-01-29, 08:44
Moderator
Snuffelbutts avatar
http://www.steelseries.com/int/products/audio/5hv2/information

Steelseries 5hv2, okay! det sticker iväg 150kr i priset, fick ge 649 för mitt. Men jag hade ett Fatal1ty, i en månad eller så. Sen tröttnade jag för det var obekvämt, dåligt ljud och skitmic. Så jag pröjsade ut för ett sånt här och har aldrig ångrat mig! Dom är grymt sköna, tysta och skönt med mic som går att skjuta in i luren.
Citera
2009-01-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontbotherme
Har ett par Siberia om min bror har ett par Creative Fatal1ty. Siberia stänger inte ut så mycket ljud men mycket bra ljudkvalite i dom och sköna, samma med Fatal1ty fast dom stänger ut ljud.

Så om du vill stänga ut ljud kör på Fatal1ty
Tycker inte Fatal1ty isolerar tillräckligt bara
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
http://www.steelseries.com/int/products/audio/5hv2/information

Steelseries 5hv2, okay! det sticker iväg 150kr i priset, fick ge 649 för mitt. Men jag hade ett Fatal1ty, i en månad eller så. Sen tröttnade jag för det var obekvämt, dåligt ljud och skitmic. Så jag pröjsade ut för ett sånt här och har aldrig ångrat mig! Dom är grymt sköna, tysta och skönt med mic som går att skjuta in i luren.
Det där med att fälla in mic'en är ännu en funktion som verkar asbra!

Och hur är det med ljudisoleringen?
Citera
2009-01-29, 12:31
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Det där med att fälla in mic'en är ännu en funktion som verkar asbra!

Och hur är det med ljudisoleringen?

Sitter du på ett normalstort lan där det spelas musik i gamla gråa datahögtalare och killarna vid borden bredvid tjafsar så kan du se på film och höra vad dom säger i filmen utan problem. Hur dom håller på t.ex. DH vet jag inte, förmodligen klarar du dig inte ens med hörselskydd eftersom att det är 90% småbarn som springer runt och skriker istället för att spela.
Citera
2009-01-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Sitter du på ett normalstort lan där det spelas musik i gamla gråa datahögtalare och killarna vid borden bredvid tjafsar så kan du se på film och höra vad dom säger i filmen utan problem. Hur dom håller på t.ex. DH vet jag inte, förmodligen klarar du dig inte ens med hörselskydd eftersom att det är 90% småbarn som springer runt och skriker istället för att spela.
Inte tänkt att ha i lan, utan mer i vardagen typ i bilen, på tåget, och när jag klipper gräset i sommar

Ska dra ut nu i några butiker och testa ut lite kandidater. Blir lättast så
Senast redigerad av chrilloo 2009-01-29 kl. 14:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in