• 1
  • 2
2009-01-28, 14:09
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktplan
Låter kanske lite korkat men har du testat att starta om datorn? Det brukar ju behövas när man kör med s-video.
Vem har sagt något om s-video?
Citera
2009-01-28, 14:13
Medlem
Provade att starta om som du sa Flyktplan och det verkade för en stund fungera bilden kom perfekt på tvn men sedan när jag skulle logga in på datorn försvann bilden, riktigt skumt?

Provade det cannaBe sa också om att byta skärm men ingen av de två som står där verkar fungera på tvn alltså..
Citera
2009-01-28, 14:16
Medlem
När jag har inne HDMI kabeln till tvn så flimrar datorskärmen hela tiden, hur kan detta komma sig, blir rätt störande i längden.
Citera
2009-01-28, 14:45
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenkim89
Provade att starta om som du sa Flyktplan och det verkade för en stund fungera bilden kom perfekt på tvn men sedan när jag skulle logga in på datorn försvann bilden, riktigt skumt?

Provade det cannaBe sa också om att byta skärm men ingen av de två som står där verkar fungera på tvn alltså..
Det som är fel är inställningarna på datorn, du har den inte inställd på att utöka eller klona skrivbordet till en annan skärm. Om du kopplar in TV:n där datorskärmen nu är inkopplad så kommer det att funka, kan du sätta datorskärmen i det andra uttaget och fortsätta fippla med inställningarna för grafiken. Om du går dit jag sa förut och trycker på avancerat så kommer det komma en flik där det står Nvidia eller ATI på, där inne hittar du fler inställningar.
Citera
2009-01-28, 15:20
Medlem
Kreeps avatar
Du kör händelsevis inte en Sony Vaio? Har för mig att dom har nån spärr mot samsung-apparater. Var nåt man skulle ändra i bios.
Citera
2009-01-29, 18:50
Medlem
Flyktplans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Vem har sagt något om s-video?

Det var menat mer som ett exempel. Hade man sagt det IRL hade det funkat bättre :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in