• 1
  • 2
2009-01-28, 16:48
Medlem
[quote=micaele]
Citat:
Ursprungligen postat av sokkerconny
Mitt problem är med MS Office 97 och inte själva operativet./QUOTE]Bestäm dig. Är det 2007 eller 1997 du menar?
Och nycklarna du nämner - om dessa är till Office 2007 och du har använt dom, så skall du sannerligen inte få några problem.

Enklaste lösningen: Ladda hem en full och färdig version från TPB. Problemet löst.

Ursäkta förvirringen. Det är MS Office 2007 det gäller, inget annat! Och det är en nedladdat paket via TPB, ingen utvärderingsversion.

Jag har inte haft problem med nycklarna, tidigare! Paketet är installerat sedan flera månader och jag har inte haft problem. Inatt kom det någon uppdatering som jag installerade, och det är den jag tror påverkar det hela. När jag nu kör något Office-program får jag alltså påminnelse om att det inte är en genuine office-produkt. Jag kan klicka på påminn mig senare och fortsätta arbeta, men det är irriterande. Dessutom har det lagt sig en ikon direkt till vänster om klockan (jag kör XP) som heter "Skaffa Genuine Office". Ikonen går ej att släcka.

Skulle gissa på att fler får samma problem vartefter... Vad göra?
Citera
2009-01-28, 16:58
Medlem
cannaBes avatar
Office Genuine Advantage blev släppt inatt.
Citera
2009-01-28, 19:14
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokkerconny
Som jag kan se det handlar tråden om Windows och inte om Office... Mitt problem är med MS Office 97 och inte själva operativet.

Någon föreslog OpenOffice och visst är det bra men jag får vissa kompatibilitetsproblem med andra jag jobbar med om jag inte kör MS.

Inte mycket men tillräckligt för att jag ska välja den enklare vägen och köra samma. Men inte tillräckligt för att jag ska tycka det är värt att betala för...
Den funkar både till windows och till office. Jag har piratinstallerad windows och office på min dator, wga-fixen har hjälpt mig så att jag kan ta ner alla microsofts updates. Så jag fattar inte varför du gnäller utan att ha provat att fixa till wga'n.
Tror du att jag hade tipsat om wga'n om jag visste att den inte funkade på office?
Citera
2009-02-07, 16:13
Medlem
peder_asts avatar
tar och lånar tråden eftersom det ligger ganska nära mitt problem och det är onödigt att starta en ny. jag har ungefär samma problem, häromdagen när jag startade datorn fick jag nån stjärnsymbol i aktivitetsfältet där det stod att jag skulle validera mitt office. symbolen kan jag med enkelhet dölja i aktivitetsfältet, vad som är mer irriterande är att efter varje omstart av datorn kommer ett meddelande om att jag ska validera office och skaffa äkta office etc etc varje gång jag startar exempelvis outlook. en aning irriterande eftersom det office pro 2k3 jag har installerat är crackat och allting och jag har haft det i fyra fem år minst. kan man googla efter nån ytterliggare crack som löser skiten eller ska jag installera om eller borde jag se mig om efter nåt office 2k3 (2007 med vistalook tåler jag inte, föredrar det gamla utseendet) som är komplett crackat och som kan passera ms jävla valideringsskit?
Citera
2009-02-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peder_ast
tar och lånar tråden eftersom det ligger ganska nära mitt problem och det är onödigt att starta en ny. jag har ungefär samma problem, häromdagen när jag startade datorn fick jag nån stjärnsymbol i aktivitetsfältet där det stod att jag skulle validera mitt office. symbolen kan jag med enkelhet dölja i aktivitetsfältet, vad som är mer irriterande är att efter varje omstart av datorn kommer ett meddelande om att jag ska validera office och skaffa äkta office etc etc varje gång jag startar exempelvis outlook. en aning irriterande eftersom det office pro 2k3 jag har installerat är crackat och allting och jag har haft det i fyra fem år minst. kan man googla efter nån ytterliggare crack som löser skiten eller ska jag installera om eller borde jag se mig om efter nåt office 2k3 (2007 med vistalook tåler jag inte, föredrar det gamla utseendet) som är komplett crackat och som kan passera ms jävla valideringsskit?

Jag har liknande problem, kolla denna tråd
https://www.flashback.org/showthrea...2#post15176262
Citera
2009-02-21, 19:48
Medlem
peder_asts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pengarelattjo
Jag har liknande problem, kolla denna tråd
https://www.flashback.org/showthrea...2#post15176262

tack för tipset, får läsa lite och prova mig fram
Citera