2009-01-28, 08:21
Medlem
Forskare kan nu teleportera informaton.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...klighet-nastan
Citera
2009-01-28, 08:59
Medlem
Foorgs avatar
Snart? Eventuellt att man kan utnyttja det till datorer skrev dom. Jag tror snart r om vldigt mnga mnga r faktist.
Citera
2009-01-28, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Nu handlade artikeln inte om tankar, utan om atomers egenskaper. Fullkomligt vetenskapligt.

Och vad "frr eller senare blir det mesta normalt"?

Nr vetenskapen ntligen lyckas komma p hur ex. tankeverfring fungerar d gr det frn paranormalt till normalt. Men det lr vl drja innan vetenskapen kommer ifatt...
Citera
2009-01-28, 10:31
Medlem
Morfars vredes avatar
Bara det inte blir som i The Fly.
Citera
2009-01-28, 10:43
Medlem
Det ligger nog vldigt lngt bort innan mnniskor kan teleporteras ocks.

Vid teleportering krvs det att man bygger upp samtlig information om den mnniska man "skickar". Vad jag frsttt s har man vl idag lrt sig terbygga mnga delar av kroppen men lngt frn samtliga.
Men strsta problemet som jag ser det r vl hur man ska lyckas skicka sjlva personligheten eller innehllet i hjrnan.
Jag lste en artikel fr nn mnad sedan om att forskare nu har lyckats kartlgga nstan hela rttans hjrna. Och detta tog ganska ordentligt med plats p datorn ocks. Har fr mig att man trode man skulle ha kartlagt mnniskans hjrna runt 2020 nngng. S det r allts inte lite information som skall skickas. Och d r det nd bara hjrnan man pratar om. Ne lngt bort i tiden tror jag
Citera
2009-01-28, 12:24
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jsson2
Det ligger nog vldigt lngt bort innan mnniskor kan teleporteras ocks.

Vid teleportering krvs det att man bygger upp samtlig information om den mnniska man "skickar". Vad jag frsttt s har man vl idag lrt sig terbygga mnga delar av kroppen men lngt frn samtliga.
Men strsta problemet som jag ser det r vl hur man ska lyckas skicka sjlva personligheten eller innehllet i hjrnan.
Jag lste en artikel fr nn mnad sedan om att forskare nu har lyckats kartlgga nstan hela rttans hjrna. Och detta tog ganska ordentligt med plats p datorn ocks. Har fr mig att man trode man skulle ha kartlagt mnniskans hjrna runt 2020 nngng. S det r allts inte lite information som skall skickas. Och d r det nd bara hjrnan man pratar om. Ne lngt bort i tiden tror jag

D har du frsttt fel. Man har inte lyckats teleportera ngon del av en mnniska. Det enda man har lyckats med r p elementrniv.
Citera
2009-01-28, 17:03
Moderator
Humbugs avatar
Jag tror att trden hr hemma bttre hr.
Paranormala fenomen --- Teknologo
/mod
Citera
2009-01-28, 19:55
Medlem
verfring av kvanttillstnd? Lter som entanglement i mina ron och det r ju knappast ngon nyhet.
Citera
2009-01-28, 20:38
Medlem
vttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jsson2
D tror du fel. Det r precis lika ltt att teleportera en partikel frn hjrnan som en frn lilltn.
Citera
2009-01-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vätte
D tror du fel. Det r precis lika ltt att teleportera en partikel frn hjrnan som en frn lilltn.

/Instmmer

Dagen d vi kommer kunna teleportera mnniskor kommer att komma. Frgan r nr!

Fyfan tnk att kunna resa jorden runt p ngra sekunder, frdas till vilken storstad man vill p ngra sekunder.

Inga bilar, flygplan eller btar kommer behvas.

Enbart en jvla massa elektricitet fr att driva dessa "teleporteringsmaskiner".

Jag har skerligen 50-60 kvar att leva. Hoppas jag fr uppleva detta.
Citera
2009-01-28, 21:10
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
verfring av kvanttillstnd? Lter som entanglement i mina ron och det r ju knappast ngon nyhet.

Stmmer, det r 2 jod atomer som blivit "entanglade" och sedan genom kvantmekaniklagarna s ska "entanglade" partiklars elektronspinn alltid vara "noll" men nr den ene atomens elektron mts s blir den andre atomens elektron att f motsatt spinn, Detta r faktiskt skapligt coole, fr skulle man kunna tvinga elektron 1 att byta spinn efter ett visst mnster s skulle den andra atomens elektron automatiskt uppvisa ett exakt motsatt mnster, kan man dessutom f dett att funka ver strre avstnd s vore ju ett trdlst internet snart ett reelt faktum!

Skulle vara kul att se hur IPRED-Trollet skullr spra alla ondskefulle fildelare d

Mer info om just detta experiment hr:
http://www.sciencedaily.com/releases...0122141137.htm
Citera
2009-01-29, 00:12
Medlem
Imirons avatar
Som jag frsttt det r det ingen teleportation, man bara byter spinn p partiklarna vilket gr att det blir en annan partikel.

Det hr med "entangled" frstr jag egentligen inte, men jag har ftt det frklarat fr mig av folk som frstr, bde hr p FB och i verkligheten. Och det ska inte g att skicka information snabbare n ljuset med det.

Sedan kan man frga sig om det verkligen r "du" efter en sdan teleportation, eller bara en exakt kopia som har exakt samma minnen osv som du...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in