2010-08-20, 14:42
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suicidexpert
Den innehåller flera illuminati/satanist symboler som inte går att förneka.
Ville bara tipsa angående illuminati och musikindustrin, som även verkar i Svedala.

Men alltså hur tänker folk som du? Menar du att det ens 30 år sen fanns en majoritet av svenskar som inte visste vad ett upp och ner vänt pentagram var till exempel? Artister som använder *mörka* teman och symboler har funnits sedan urminnes tider. Om någon inte visste det så blev det uppenbart i och med svartmetallens födelse.
Citera
2010-08-20, 15:16
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Men alltså hur tänker folk som du? Menar du att det ens 30 år sen fanns en majoritet av svenskar som inte visste vad ett upp och ner vänt pentagram var till exempel? Artister som använder *mörka* teman och symboler har funnits sedan urminnes tider. Om någon inte visste det så blev det uppenbart i och med svartmetallens födelse.

Nja, skillnaden mellan pentagram i olika utförande och svartmetallens symbolik hör nog fortfarande inte till gemene mans allmänbildning.
Citera
2010-08-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Nja, skillnaden mellan pentagram i olika utförande och svartmetallens symbolik hör nog fortfarande inte till gemene mans allmänbildning.

Kunskap om symbolik har till stor del försvunnit; det man kunde uttyda för 200 år sedan är mer än vad de flesta kan idag. Men samtidigt måste tänka på att en sybmol betyder vad den som använder den menar att den betyder.

Den femuddiga stjärnan (pentagramet) är ett bra exempel på symbol som bytt betydelse genom historien och kulturerna. Hos Pytagoreerna var den en helig symbol för kroppslig och själslig harmoni, den användes flitigt av gnostiker och alkemiker. Pentagramet förekommer också inom den kristna ikonografin som hänvisning till den korsfästes fem sår. Och traditionellt förknippas varianten med spetsen uppåt med "vit" magi och den med spetsen neråt med "svart".
Citera
2010-08-20, 17:32
Medlem
LFEs avatar
Även det är sant. Olika symboler används av olika grupperingar. Visar mest på att allting bara är ett skämt och att folk tyckte att vissa symboler såg balla ut eller trots allt symboliserade något genom sin utformning - en symbolik som kunde användas på många olika sätt.

Vem bryr sig egentligen om symbolerna? Som i en video av en svensk serie som nu är i produktion...såg den här någonstans. Tror det var Made in Sweden den hette.

Måste det vara massa ögon och pyramider där för att folk ska fatta att showen livnär sig på folks vilja att vara famous i 15 minuter samtidigt som de säljer allt de står för? Jag menar räcker inte det vidriga upplägget på alla dessa reality shower?

10000 anmälningar, en vinnare, 9999 förlorare. Vinnaren vinner dessutom alltid mindre än vad TV bolagen och Skivbolagen tjänar på personen senare. 9999 förlorar sin tid, 9 av 9999 kanske vinner något på att få lite exponering. Om 3 år är de till 99% bortglömda.
Citera
2010-08-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Men alltså hur tänker folk som du? Menar du att det ens 30 år sen fanns en majoritet av svenskar som inte visste vad ett upp och ner vänt pentagram var till exempel? .

Hur andra tänker kan jag inte svara på och hur jag tänker är offtopic.
Din andra fråga är konstigt uppbyggd men gör ett försök endå. Jo majoriteten känner nog till satanistisk symbolik.
Men samtidigt har nog majoriteten "accepterat" att vrickad symbolik och budskap blivit en så stor del av intrycken de insuper,
från media i alla dess former. Så ingen reagerar eller tycker det är märkvärdigt när de "ser" det sjuka som sker.

Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Men samtidigt måste tänka på att en sybmol betyder vad den som använder den menar att den betyder.

Precis!
Citera
2010-08-22, 23:33
Medlem
Illuminati har en hemsida:
http://illuminati.org/

En i Sverige också, som man måstre logga in på:
http://www.illuminati.se/

Lady Gaga är ett illuminatluder:
(samt lite annat också i länkarna)

http://vigilantcitizen.com/?p=2191
http://vigilantcitizen.com/?p=2614
http://vigilantcitizen.com/?p=2806
http://vigilantcitizen.com/?p=2867
Citera
2010-08-30, 15:16
Medlem
hihi, det här var en sjukt underhållande tråd med massor av långsökta funderingar. Själv kan jag ju inget alls om NWO och Illuminati, men jag tänker mig någonstans att den sortens hemliga sällskap, som liksom vill förbli lite hemliga, kanske inte stoltserar öppet med det via musikers låttexter. Och om det nu skulle vara så att hela musikindustrin är så pass infekterad av Illuminati, hur kan det då komma sig att Eminem (som tydligen vill gå ur, om jag fattat saken rätt?) får släppa sin låt?

Fast det jag gillar mest med allt, med alla tankar på en pågående konspiration och NWO är att allt detta pågår just precis nu, uppenbarligen mitt framför näsorna på oss (om vi bara tittar/lyssnar och tolkar tillräckligt mycket) medan det tjafsas i 27 sidor på flashback om det.

Viva la revolucion! eller nåt.
Citera
2010-08-30, 15:42
Medlem
LFEs avatar
NWO är inget hemligt sällskap - det finns inget sällskap som heter det - det är bara ett koncept om en ny världsordning. Illulminati är eller var ett hemligt sällskap som dessa personer iförmodligen nte har något att göra med.

Det handlar främst om rika, bortskämda idioter som för att de är utråkade sökt sig till ockulta böcker och utvecklat hela konceptet med get rich or die trying lite längre där de öppet hyllar sig själva, sin makt, sin rikedom och sina idoler och vänners makt och rikedom (typ Rockefeller) och gör väl lite smått åtlöje av folket.

Att det tog ockulta symboler för folk att fatta i vilken sits de sitter i är väl bara tragiskt. Förstår man det inte när det på en kanal handlar om ökad hemlöshet och på en annan visas det "MTV cribs" så är man ju bra dum.
Citera
2010-09-04, 01:14
Medlem
Callmebabas avatar
Vänta nu lite om man vänder på Paris blir det Sirap!
135-125=10
Den 10onde bokstaven i Illuminati är?

Nej men jag fatar inte hur ni går på sång skit.
Finns det bevis på att det exsistersr eller vad?
Är allt "hiden", vet Darin något om det för jag har han på MSN.
Citera
2010-09-04, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callmebaba
Vänta nu lite om man vänder på Paris blir det Sirap!
135-125=10
Den 10onde bokstaven i Illuminati är?

Nej men jag fatar inte hur ni går på sång skit.
Finns det bevis på att det exsistersr eller vad?
Är allt "hiden", vet Darin något om det för jag har han på MSN.
Darin är säkerligen med på noterna, konfrontera honom !
Citera
2010-09-05, 00:06
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
Illuminati har en hemsida:
http://illuminati.org/
Hade du ens orkat läsa en mening av hemsidans innehåll så hade du sett att det är en ganska lam blogg som handlar om en foliehatts teorier om världsekonomi osv (99% chans är att han är arbetslös och väldigt blek).
Citera
2010-09-06, 10:27
Medlem
dodeesoss avatar
Orka!

Eminem medlem i Illuminati?
Han har på sin höjd varit med i Dumleklubbens amerikanska motsvarighet om det finns någon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in