2009-01-27, 22:33
Avslutad
Natten till tisdagen 27 januari var det enligt uppgift i UNT bråk utanför en studentnation i Uppsala. En person är misstänkt för misshandel. Eftersom det brukar vara lugnt både på och utanför nationerna så blir jag en smula nyfiken... Någon som var där och såg vad som hände eller som fått information om vad som hände?
Citera
2009-01-27, 22:36
Medlem
4283s avatar
Jävligt dåligt med info från UNT:s sida. Snärkes nation är det väl som är öppen på tisdagar dock.

Artikel:
http://www2.unt.se/article/1,1826,MC=77-AV_ID=857955,00.html?from=most_read
Citera
2009-01-27, 22:36
Medlem
kallepets avatar
bra högskola när man får lära sig Bråk, på gatan utanför nationen och ej i klassrummet! 1:a klass
Citera
2009-01-27, 22:37
Avslutad
Nja, Snerikes brukar väl ha danskväll på tisdagar. Misshandeln skedde natten till tisdag.
Citera
2009-01-27, 22:41
Medlem
tältpinnes avatar
Ekonomnollorna hade sin 6-nations pubrunda igår med avslut på Snerikes, så förmodligen var det där det hände ändå.
Citera
2009-01-27, 22:42
Medlem
ulexs avatar
jag 1 tjejen 0

Jag var i uppsala för typ 3 gången i mitt liv i går. Gick vid några nationshus, pluggar inte där men jag vet att vi gick förbi värmlands nation iaf, om det är till någon geografisk nytta. Nu till saken jag hörde en del höjda röster varpå jag säger till tjejen att jag tror det är bråk där nere, hon hon hävdar du att det nästan aldrig är bråk där och att det säkert är nollning, med en liten diskussion som följd. Men då var det kanske det vi hörde. Upskattningsvis var klockan 00-01
Citera
2009-01-27, 22:59
Avslutad
Det var nu ett bra tag sedan jag var på nation eftersom jag inte pluggar längre. Ibland kan jag undra om det med utbildningsväsendets förfall samtidigt kanske skett en trashifiering av nationerna. Är det bråkigare och aggressivare idag än för ett decennium sedan?
Citera
2009-01-27, 23:11
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Det var nu ett bra tag sedan jag var på nation eftersom jag inte pluggar längre. Ibland kan jag undra om det med utbildningsväsendets förfall samtidigt kanske skett en trashifiering av nationerna. Är det bråkigare och aggressivare idag än för ett decennium sedan?

Kan bara utgå ifrån vad kvinnan förmedlade i går och av det att döma så är nog svaret nej, hon kunde inte tro att det var bråk där. Men vad vet jag?
Citera
2009-01-27, 23:12
Medlem
4283s avatar
Citat:
Naeh, har varit ute en hel del i Uppsala på nationerna men inte märkt av minsta tjafs. Detta visar sig istället i fyllekäkskön.
Citera
2009-01-27, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Naeh, har varit ute en hel del i Uppsala på nationerna men inte märkt av minsta tjafs. Detta visar sig istället i fyllekäkskön.

Syftar du på de mobila stånden med grismat som brukar parkera utanför vissa nationer vid stängning? Och är det då studenter som tjafsar med varandra (endast verbalt, får man hoppas) eller kommer det förbi utbölingar och muckar gräl?
Citera
2009-02-03, 17:18
Medlem
Citat:
Syftar du på de mobila stånden med grismat som brukar parkera utanför vissa nationer vid stängning? Och är det då studenter som tjafsar med varandra (endast verbalt, får man hoppas) eller kommer det förbi utbölingar och muckar gräl?

Hehe jag har sett många studenter som har slagits utanför nationerna så då ska nog inte ha så höga tankar om dem.
Citera
2009-02-04, 07:12
Medlem
UAAs avatar
Över lag tycker jag det är lugnt på nationerna. Under 4 år är det enda jag sett varit ett bråk utanför snerikes på valborg, samt att en kompis till mej vid ett annat tillfälle fick en blåklocka i korvkön.

Men jämför du med de "civila" ställena *host*saluhallen*host*så räcker det med att du kollar fel på en snubbe så kommer hans 4 polare och undrar vad problemet är.
Senast redigerad av UAA 2009-02-04 kl. 07:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in