Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2011-12-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Om du säkerhetskopierar så borde du väl ha igång datorn?
Ja via installationsskivan alltså. Det kommer precis upp som en vanlig OS X installation men istället för att fortsätta klickar man på verktyg i menyn högst upp i fönstret och sen vidare på skivinställningar eller vad det nu står. Där finns ett alternativ, "avbilda" som det så fint heter. Man markerar då hdd i vänsterspalten och kopplar ihop datorn med en extern hdd. Då kan man tydligen avbilda innehållet till den externa. Det är nu klart men frågan är om man vågar installera om hela skiten och flytta tillbaka all data från den externa. Eller kommer samma problem uppstå igen då?

Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Om datorn är så envis med att inte starta så kan du prova med att hålla inne kommando och V under uppstarten. Datorn startar då i "verbose mode", där den talar om vad den gör under uppstarten. Då kanske du kan lista ut vad den stannar på.

Jag ska testa det men är så kass på detta. Vad ska jag leta efter? Ska jag skriva upp alla error som (förmodligen) uppstår och sen lägga upp dem här?
Citera
2011-12-22, 19:29
Medlem
Äntligen!!

Efter att jag installerade om systemet funkade det komma in och allt var kvar på hdd. Det gick lite segare än vanligt att komma in men nu tycks det funka (säkert eftersom det var första gången efter ominstallationen). Sjuk lättad! Håller på och säkerhetskopierar nu

Tack för all hjälp!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in