xp?

2003-09-09, 00:12
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saft
nåra exempel?
Ja, man kan ju ta bort alla animationer, köra på classic skin, och plocka bort en jävla massa "trams" om man nu vill kalla det så!

Jag tycker just XP är så bra pga. sin skalbarhet.
Den tillåter mycket mer än tidigare OS med alla inställningar!

/me like it a lot
Citera
2003-09-09, 21:13
Bannlyst
jag "skalade" bort i princip allt som gick att skära ned på, dock var jag alldrig inne under administration/Tjänster och optimerade, det lärde jag mig typ 4 månader efter att jag hade bytt till W2k

Kan tillägga att om man har en burk som är långsammare än Celeronmaksinen "ovan" så gör man bäst i att hålla sig till W2k eller W98SE
Citera
2003-09-09, 21:48
Medlem
unix_cores avatar
Jag har sett väldigt små fördelar i XP plus att jag haft stora instabilitetsproblem och skumma buggar i skiten. Win2k(sp4) har däremot fungerat utmärkt i jämförelse.

Ser ingen större vits i att använda XP när man ändå får kämpa hårt för att det ska kännas som win2k.

Har hänt ganska ofta att grejjer i XP har pajjat efter uppdateringar...
Många gånger har det lett till att man får köra system restore för att skiten ens ska starta.

Windows messenger sen... usch.

Lyckades ta bort skiten trodde jag, sen till synes helt plötsligt kom skiten tillbaks...
Citera
2003-09-09, 22:02
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unix_core
Jag har sett väldigt små fördelar i XP plus att jag haft stora instabilitetsproblem och skumma buggar i skiten. Win2k(sp4) har däremot fungerat utmärkt i jämförelse.

Ser ingen större vits i att använda XP när man ändå får kämpa hårt för att det ska kännas som win2k.

Har hänt ganska ofta att grejjer i XP har pajjat efter uppdateringar...
Många gånger har det lett till att man får köra system restore för att skiten ens ska starta.

Windows messenger sen... usch.

Lyckades ta bort skiten trodde jag, sen till synes helt plötsligt kom skiten tillbaks...
Du kan ju alltid avinstallera messenger i Lägg till/Ta bort program eller så kan du döpa om .exe filen,,, då kommer aldrig MSN upp igen
Citera
2003-09-10, 09:18
Medlem
PII-400
192 ram

Kör motsatt alla andra med default-look med allt "trams" kvar, finner startmenyn alldeles utmärkt efter lite inställningar.
Fortsätter vara tvärtemot alla andra då min dator är piggare med -xp än -2000 efter ren installation.
Först hade jag uppgraderat från -2000 vilket inte var allt för lyckat, bla hände det lite skumma grejjer samt att datorn blev ordentligt seg vid vissa manövrar, exvis tog det nära minuten läsa en nyinstoppad cd!!!
Nu efter ren installation har datorn aldrig varit piggare eller stabilare....

Vad gäller skumma beteenden vid uppgradering så vet jag flera fall där det inte varit lyckat, ren installation verkar vara det enda som gäller.

Om jag inte missminner mej så går det inte avinstallera messenger utan att först ladda hem nån uppdatering från win-update
Citera
2003-09-11, 12:13
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av digitalwanker
Jag har en dator med följande komponenter:

Processor: Intel Pentium IV 3.0 Ghz
Minne: 2 x 512 Mb DDR
Hårddisk: 380 Gb (130 Gb ledigt)
Grafikkort: Ati Radeon 9800 pro 128 Mb DDR
Ljudkort: Soundblaster Audigy 2
Moderkort: Msi 865r Neo
Nätverkskort: 1 x 3-Com 10/100 Mbit, 1 x D-link 10/100 Mbit
CD/DVD: 1 x Sony CD-RW brännare, 1 x Sony DVD-RW brännare
Floppy: Noname

--

Körde xp innan jag bytte till w2k, det funkade skitbra. Anledningen till varför jag bytte var att jag inte trivdes i xp´ns miljö. Saknade w2k för mycket helt enkelt!

Fet dator!

---
Det många inte äns vet är att du kan köra XP i utseende, och ändra så det ser ut (nästan) som dom andr, TRÅKIGA GRÅ vanliga windows. Detta ska gå snabbare än alla andra också, men många tror på win2k... hmm

Själv har jag:

P4 2,54 ghz
512 ddr Ram
120 Gb hdd (c:a 70 ledigt)
ATI Radeon 9000

Inge annat som har med prestanda att göra, så resten får ni väll gissa

---
Hade innan:

350 mhz
64 mb ram
6 gb HDD (OH MY GOD)
Nått habla-habla kort som var mer ett videokort

Men, jag hade XP på vanliga utseendet hehe, visste inte under dom 1,5 åren jag hade XP på den att man kunde få det att se ut som vanliga windows och därmed få det att gå lika snabbt. Hur kunde jag stå ut med det!!?

Iaf. så gick det fan lika fort med win98 som XP (även med orginal temat)!

Kör XP!! Bästa dom gjort
Citera
2003-09-11, 12:15
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombad Bimbo
Jag tycker bara att XP är jävligt fult och har sämre gränssnitt än Windows 2000. När jag tvingades jobba med XP på en dator ett tag ställde jag in det på "Classic look" och startmenyn på det gamla utseendet. Jag antar att det använder mer minne ändå. Har XP några fördelar jämfört med Win2000?

Öhh, ja ungefär 100.000. Läs på mircosoft.com där finns det säkert hur många som helst. Själv är jag nog mest nöjd med: Snabbheten, gränssnittet, Snabbmenyer så du kan klicka på "den här datorn" när du är inne i mina dokument
Citera
2003-09-11, 12:18
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaos77
Ja, det är stabilare faktiskt..
Jag körde win2k ett bra tag efter att xp hade kommit...
Och tyckte också att det va nå så grymt fult innan man ställde in classic look..
När jag skaffade en ytterligare burk sen så tänkte jag köra win2k på den men ha xp kvar på den andra.. Men märkte ganska snabbt att xp faktiskt är stabilare så de blev xp där me.

Man kan ladda ner StyleXP. Ska/Har nog fixat en länk till det. Själv har jag crack så jag fick fullversion hihi.

Snacka om snyggt man kan göra! Kolla in här:

http://www.Deviantart.com | Visual Styles (=teman, men inte byta ikoner o skit)
http://www.themexp.org/ | VS. Har otroligt snygga bakgrunder också
Citera
2003-09-11, 16:39
Medlem
ah tackar, sitter med en P2 256 ram å 30 gig hardy å win-98 här nu.
Ser att de får bli en uppdatering till P4 innan xp åker in i burken å mer minnen då.

/xyzp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in