Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-27, 00:20
Bannlyst
Jag har sökt överallt men inte hittat något svar. Ljudet på youtube, aftonblad och liknande sidor funkar inte. Musikfiler sparade på datorn fungerar perfekt och alla andra ljud utomjust, youtube aftonbladet radiokanaler osv. Är det någon som vet hur man fixar detta?
Citera
2009-01-27, 00:34
Medlem
Flash eller java plugin som strular låter det som. Testa att installera om det.

Men först kan du ju kolla in inställningarna för webbläsaren så du inte lyckats stänga av det där på något vis.

Om det inte är något av det jag nämde så har jag inte den blekaste vad det kan vara.
Senast redigerad av Wiiga 2009-01-27 kl. 00:44. Anledning: Stavfel !
Citera
2009-01-27, 10:04
Medlem
galaktoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oher
Jag har sökt överallt men inte hittat något svar. Ljudet på youtube, aftonblad och liknande sidor funkar inte. Musikfiler sparade på datorn fungerar perfekt och alla andra ljud utomjust, youtube aftonbladet radiokanaler osv. Är det någon som vet hur man fixar detta?

Får samma problem med jämna mellanrum, jag installerar om datorn från en ögonblicksbild så funkar det igen, orkar inte mecka med det längre, har heller ingen aning om vad det skulle vara. Detta trots att jag har de senaste versionerna av allt.
Citera
2009-01-27, 12:10
Medlem
Belsebs avatar
Som nån skrev låter det som att det är flash/java problem annars vet jag inte. Har själv alltid haft problem med videos på TV4as hemsida av någon anledning, dom funka i IE men vägrar fungera i Firefox oavsett vad jag testat.
Citera
2009-01-27, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
Som nån skrev låter det som att det är flash/java problem annars vet jag inte. Har själv alltid haft problem med videos på TV4as hemsida av någon anledning, dom funka i IE men vägrar fungera i Firefox oavsett vad jag testat.

Det problemet hade jag med, haf för mig att jag laddade ner något windows media player plugin till firefoxen då.
Citera
2009-01-29, 15:07
Bannlyst
Kan det fungera om jag tar bort IE och installerar firefox istället tror ni?
Citera
2009-01-29, 16:01
Medlem
927s avatar
då får du inte nåt ljud här heller?
http://www.emi.se/iuware.aspx?pageid=131

har du kunnat höra ljud från nätet nån gång?
Citera
2009-02-02, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 927
då får du inte nåt ljud här heller?
http://www.emi.se/iuware.aspx?pageid=131

har du kunnat höra ljud från nätet nån gång?

Nej verkar inte gå där heller. Jadå! Det funkade utmärkt tills nån dag sedan då det plötsligt bara inte gick. Detta är extremt irreterande, då inte ens någon webbradio fungerar heller, är det ingen som vet?
Citera
2009-02-03, 19:52
Bannlyst
Citera
2009-02-03, 20:42
Medlem
Har du kollat så ljudet från webbläsaren inte är avstängt i volymkontrollen? I Vista kan man iaf höja och sänka ljudet separat för webbläsaren.
Citera
2009-02-03, 21:20
Medlem
927s avatar
det är ju bara testa avinstallera ljuddrivaren, starta om och installera det igen

skriv dxdiag i kör och se om det hittat några fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in