2012-07-01, 12:33
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Nej, det handlar inte om en meningsmotståndare. Det handlar om en person som brukar bryta mot olika regler, vilket är irriterande. Har därför kommit på mig själv att regelbundet kolla att personen inte sysslar med fler regelbrott...

[...]

Är det en medlem som mest bara postar trams och ständigt bryter mot reglerna kommer h*n förr eller senare straffa ut sig själv, men du kan självklart tipsa någon av moderatorerna om denne så ber vi våra admins titta på om h*n eventuellt kan stängas av för KFK.
Citera
2012-08-18, 17:40
Medlem
Spyrrans avatar
Vad är det för fel på vissa moderatorer?

Idag har jag fått ytterligare ett PM (ja, har fått flera genom åren) som helt enkelt talar om att jag skickar för många RP's. Som ni kanske förstår så är det också tydligt att vissa moderatorer inte uppskattar det.

Allvarligt talat, det är ytterst sällan som jag skickar felaktiga RP's. Det har väl hänt några gånger (nåja, kanske fler än så) att moderatorer har gjort en annan bedömning och därmed gjort en annan åtgärd än vad jag hade tänkt. Jag kanske inte skulle agera likadant, men mods får göra olika bedömningar. Om jag då har skickat över 3000 korrekta RP's och knappt någon felaktig, varför ska vissa moderatorer klaga på att man skickar för många RP's? Är det inte bra med många bra RP's eller?

Med "knappt någon felaktig RP" så menas framförallt de tillfällen som en mod har skickat PM och meddelat mig det i så fall. Det händer dock ytterst sällan. Jag räknar inte med de tillfällen där en moderator gör en annan bedömning och kanske till och med låter inlägget vara kvar.

Okej, jag kan förstå om man väljer att klaga på medlemmen som rp:ar flertal inlägg i en viss tråd istället för att RP'a ett inlägg och meddela att det finns fler regelbrott som tex 0.03. Eller om en person skickar många felaktiga RP's, speciellt mot meningsmotståndare. Eller om det blir gamla inlägg som får en RP. Men nu menar jag rent generellt. Att man stirrar sig blind på att en viss medlem (i detta fallet jag) har skickat många RP's och att det minsann får räcka nu.

Det är inte första gången som man får sådana PM från en moderator, och ofta är det dessutom en otrevlig ton. Eftersom jag tydligen missbrukar RP-funktionen så har jag till och med fått en uppmaning om att ta det lugnt och RP:a mindre.

Man kanske ska vara på den säkra sidan och ta semester på obestämd tid. Dvs inte skicka RP överhuvudtaget på ett bra tag
Citera
2012-08-18, 17:59
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Vad är det för fel på vissa moderatorer?

Idag har jag fått ytterligare ett PM (ja, har fått flera genom åren) som helt enkelt talar om att jag skickar för många RP's. Som ni kanske förstår så är det också tydligt att vissa moderatorer inte uppskattar det.

Detta låter lite märkligt och utan att vara insatt i närmare detaljer så är det svårt att säga varför man får något sådant svar på sina rp.
Kom det någon vidare förklaring eller det var enbart att du hade en hög rp frekvens?

Vi uppmuntrar ju folk att skicka rp och om det sedan gäller att man tex får tio från samma medlem eller tio från olika skulle inte spela in i det hela.
Vi vill inte avskräcka folk från att skicka rp så berörda mods kanske också kan svara här i tråden vad detta är baserat på.
Senast redigerad av .ZoeJane. 2012-08-18 kl. 18:01.
Citera
2012-08-18, 18:13
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Detta låter lite märkligt och utan att vara insatt i närmare detaljer så är det svårt att säga varför man får något sådant svar på sina rp.
Kom det någon vidare förklaring eller det var enbart att du hade en hög rp frekvens?

Vi uppmuntrar ju folk att skicka rp och om det sedan gäller att man tex får tio från samma medlem eller tio från olika skulle inte spela in i det hela.
Vi vill inte avskräcka folk från att skicka rp så berörda mods kanske också kan svara här i tråden vad detta är baserat på.

Lite varierande svar har det blivit.

Bland annat:

- Många RP's i samma tråd.

Jag försöker undvika det i den mån det går. Ibland är det dock olika regelbrott och inte bara 0.03 (som dock är det vanligaste). Vissa moderatorer har heller inget emot flera rp's i samma tråd om det är OT-inlägg eftersom de lätt missar den typen av inlägg. Speciellt om de har mycket att göra. Andra avskyr det som pesten.

- Vissa gillar inte mitt sätt att skicka RP's på. De kan vara korrekta, men ibland när jag är uttråkad så går jag ut på "jakt". Jag kommer alltså rent spontant inte in på en tråd för att enbart läsa och råkar då hitta ett regelbrott som jag kan skicka RP på. Utan det blir ofta flertal RP's inom en halvtimme. Vissa moderatorer har uppmärksammat detta.

Visst, jag läser ofta mer än vad jag skriver. Så visst händer det att jag bara börjar läsa en tråd och då upptäcker regelbrott och väljer att skicka en RP. Men inte alltid.

Idag var det mer ett varnings-pm. I stil med: "Skicka gärna rp, men skicka inte för många. Vissa moderatorer gillar inte det".

Så jag kan inte säga exakt vilka moderatorer som det handlar om. Jag har mina misstankar eftersom vissa moderatorer ibland kan skicka PM och visa sitt missnöje. Det händer sällan, men förekommer ibland. Men jag är inte helt säker på att det är just dessa mods, eller om det är några andra.
Citera
2012-08-19, 03:00
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Idag var det mer ett varnings-pm. I stil med: "Skicka gärna rp, men skicka inte för många. Vissa moderatorer gillar inte det".

At sana evolutionsbidragare lyfter man lite latt pa hatten och sager: "fuck you, idiotjavel". Forutsatt att du inte fortalar moderatorkaren i din beskrivning later det som en riktig pajas som sitter och PMar med dig. Ignorera personens uppmaningar och forandra inget forran det ar Outlaw och inte en enskild moderator som uppmanar dig att gora saker annorlunda.
Citera
2012-08-19, 13:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Lite varierande svar har det blivit.

Bland annat:

Jag försöker undvika det i den mån det går. Ibland är det dock olika regelbrott och inte bara 0.03 (som dock är det vanligaste). Vissa moderatorer har heller inget emot flera rp's i samma tråd om det är OT-inlägg eftersom de lätt missar den typen av inlägg. Speciellt om de har mycket att göra. Andra avskyr det som pesten.

- Vissa gillar inte mitt sätt att skicka RP's på. De kan vara korrekta, men ibland när jag är uttråkad så går jag ut på "jakt". Jag kommer alltså rent spontant inte in på en tråd för att enbart läsa och råkar då hitta ett regelbrott som jag kan skicka RP på. Utan det blir ofta flertal RP's inom en halvtimme. Vissa moderatorer har uppmärksammat detta.

Visst, jag läser ofta mer än vad jag skriver. Så visst händer det att jag bara börjar läsa en tråd och då upptäcker regelbrott och väljer att skicka en RP. Men inte alltid.

Så jag kan inte säga exakt vilka moderatorer som det handlar om. Jag har mina misstankar eftersom vissa moderatorer ibland kan skicka PM och visa sitt missnöje. Det händer sällan, men förekommer ibland. Men jag är inte helt säker på att det är just dessa mods, eller om det är några andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
At sana evolutionsbidragare lyfter man lite latt pa hatten och sager: "fuck you, idiotjavel". Forutsatt att du inte fortalar moderatorkaren i din beskrivning later det som en riktig pajas som sitter och PMar med dig. Ignorera personens uppmaningar och forandra inget forran det ar Outlaw och inte en enskild moderator som uppmanar dig att gora saker annorlunda.
Jag förstår inte problemet. Om en RP är korrekt försvinner den automatiskt när man raderar inlägget. Om man har skickat 200 RP:s i en tråd försvinner alltså samtliga (från modsens RP-lista) när inläggen raderas. Jag kan visserligen bara prata för mig själv, men fortsätt skicka korrekta RP:s.
Citera
2012-08-19, 13:38
Medlem
Zoms avatar
Citat:

Personligen föredrar jag när jag får flera RPs i samma tråd än en enskild uppmaning om att den behöver rensas. Jag tycker det gör det lättare att hålla koll på vilka inlägg det gäller när jag läser igenom tråden.
Citera
2012-08-19, 13:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Personligen föredrar jag när jag får flera RPs i samma tråd än en enskild uppmaning om att den behöver rensas. Jag tycker det gör det lättare att hålla koll på vilka inlägg det gäller när jag läser igenom tråden.

Medan jag personligen hellre får ett RP där det står att mer regelbrott följer. Dock inte sagt att jag lackar ur om jag får en hel drös med RP från samma tråd.

Hellre för många än inga alls.
Citera
2012-08-19, 18:26
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag förstår inte problemet. Om en RP är korrekt försvinner den automatiskt när man raderar inlägget. Om man har skickat 200 RP:s i en tråd försvinner alltså samtliga (från modsens RP-lista) när inläggen raderas. Jag kan visserligen bara prata för mig själv, men fortsätt skicka korrekta RP:s.

Alltså, problemet ligger inte att mina RP's ligger kvar. Utan att man tydligen kan se antalet RP's som personen har skickat både för tillfället och totalt sett. Jag antar dock att antalet RP's som är skickade nyligen men ännu inte är åtgärdade är det som stör mest.

Det handlar om moderatorer som skickar "tack-pm" ("tack för att du rapporterade ett inlägg" är väl rubriken på sådana pm). Men istället för att tacka för en RP, så kan man få en utskällning eller tillrättavisning av en sur och/eller otrevlig moderator. Inte för att rp:et var felaktig. Snarare för att jag har rapporterat för många inlägg. Ibland på ett sätt som den berörda moderatorn avskyr (dvs antingen för många inlägg i en tråd, eller att jag går på så kallad jakt som jag nämnde innan).

Nu var det ett tag sedan som jag fick ett sådant PM från någon moderator. Men å andra sidan, så har jag lärt mig att undvika vissa moderatorer och deras forumsdelar. Så minskar man risken för oönskade pm. För ett tag sedan så oroade jag mig ändå för att det blev för många RP's. Så skrev i denna tråd och fick höra att jag inte behövde oroa mig. Tjiii fick jag.

Nu är det så illa att varje gång som jag får ett tack-pm (som det kallas) så oroar jag mig jämt för att det ska bli en ny utskällning. Inte för att jag skickar felaktiga rapporter, snarare för att det blir för många.

Jag kanske borde ta och prata med berörda moderatorer, men som sagt, jag försöker undvika dem som pesten. Och det finns goda skäl till det.
Citera
2013-01-05, 21:17
Medlem
Finns det någon som helst möjlighet att se hur många gånger man själv har rp:at?
Så man vet om man ligger i riskzonen för att vara rättshaverist?
Citera
2013-01-05, 21:23
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Finns det någon som helst möjlighet att se hur många gånger man själv har rp:at?
Så man vet om man ligger i riskzonen för att vara rättshaverist?
Fråga din favoritmoderator via PM så kollar denne upp saken åt dig.
Citera
2013-01-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Fråga din favoritmoderator via PM så kollar denne upp saken åt dig.

Har ingen favorit...

Zom är ju iofs enda som faktiskt behandlat mig som en människa, så kanske ska fråga hen på irc då.

Men det finns alltså ingen funktion eller liknande?
Senast redigerad av Haschpundaren 2013-01-05 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in