Vad är det för fel på vissa moderatorer?
Idag har jag fått ytterligare ett PM (ja, har fått flera genom åren) som helt enkelt talar om att jag skickar för många RP's. Som ni kanske förstår så är det också tydligt att vissa moderatorer inte uppskattar det.
Allvarligt talat, det är ytterst sällan som jag skickar felaktiga RP's. Det har väl hänt några gånger (nåja, kanske fler än så) att moderatorer har gjort en annan bedömning och därmed gjort en annan åtgärd än vad jag hade tänkt. Jag kanske inte skulle agera likadant, men mods får göra olika bedömningar. Om jag då har skickat över 3000 korrekta RP's och knappt någon felaktig, varför ska vissa moderatorer klaga på att man skickar för många RP's? Är det inte bra med många bra RP's eller?
Med "knappt någon felaktig RP" så menas framförallt de tillfällen som en mod har skickat PM och meddelat mig det i så fall. Det händer dock ytterst sällan. Jag räknar inte med de tillfällen där en moderator gör en annan bedömning och kanske till och med låter inlägget vara kvar.
Okej, jag kan förstå om man väljer att klaga på medlemmen som rp:ar flertal inlägg i en viss tråd istället för att RP'a ett inlägg och meddela att det finns fler regelbrott som tex 0.03. Eller om en person skickar många felaktiga RP's, speciellt mot meningsmotståndare. Eller om det blir gamla inlägg som får en RP. Men nu menar jag rent generellt. Att man stirrar sig blind på att en viss medlem (i detta fallet jag) har skickat många RP's och att det minsann får räcka nu.
Det är inte första gången som man får sådana PM från en moderator, och ofta är det dessutom en otrevlig ton. Eftersom jag tydligen missbrukar RP-funktionen så har jag till och med fått en uppmaning om att ta det lugnt och RP:a mindre.
Man kanske ska vara på den säkra sidan och ta semester på obestämd tid. Dvs inte skicka RP överhuvudtaget på ett bra tag