2010-07-27, 09:24
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Killen skickade 700 RP:s på samma tråd, klart han ska få ett åtgärd.

Nej, det var unika inlägg i en tråd med över 2 000 inlägg totalt. Jag satt knappast och rapporterade samma tråd om och om igen, det var inte tråden det var fel på.

Keep it real, nigger.
Citera
2010-07-27, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Nej, det gjorde han inte alls. Varifrån har du fått den siffran?

https://www.flashback.org/sp24464839
Citat:
Du utgår uppenbarligen ifrån att du har bättre koll på regelverket än moderatorerna då du utgår ifrån att alla RP'n som inte raderas beror på felaktigheter från moderatorns sida snarare än att det har bedömts att inlägget inte bryter mot någon regel trots allt.

Om ni inte har några hemliga regler, så känner jag till dem minst lika bra som ni.
Citera
2010-07-27, 09:26
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Om ni inte har några hemliga regler, så känner jag till dem minst lika bra som ni.

Vilken regel bröt jag mot?
Citera
2010-07-27, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Vilken regel bröt jag mot?
pain in the ass, KFK...
Citera
2010-07-27, 09:38
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
pain in the ass, KFK...

Fast kfk används väl enbart för att stänga av användare och jag har ju inte blivit avstängd. Dessutom väger man alltid samtlig forumhistorik då det är användaren i sig som åker på kfk och inte särskilda händelseförlopp. Jag tvivlar starkt på att jag på den tiden över huvud taget var en kandidat för kfk, i sådana fall hade jag nog dragit på mig fler tillsägelser. Den enda tillsägelsen jag hade fått då detta utspelade sig var för just "rapporthaverism". Sedan är det admin som sköter kfk och inte moderatorer som ledsnar på att se regelbrott.

Om moderatorn tycker att det är pain in the ass att moderera forumet kanske moderatorn inte ska vara moderator, det är knappast jag som ska åka på någon åtgärd för att ha gjort precis som moderatorer uppmanar: rapportera samtliga regelbrott.
Senast redigerad av Ödlan 2010-07-27 kl. 09:41.
Citera
2010-07-27, 09:53
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
pain in the ass, KFK...
Ingen utav ovanstående är något en enskild moderator får dela ut tillsägelser, varningar eller bannlysningar för. KFK är något endast admins kan ta ställning till.
Citera
2010-07-27, 09:54
Medlem
najass avatar
Citat:
Vad är det du inte fattar?
Fungerar inte ett RP, så får man maila mod.
Om inte det fungerar så finns det regler även om det.

Det borde du veta som är mod, trodde jag

Japp, jag vet.

Du däremot verkar ha noll koll. Du har ju redan fått svar så vi behöver väl inte gnida in det ytterligare hoppas jag.

Återigen, det blev nog fel med Ödlan, men vi kan inte göra så jävla mycket åt det nu i efterhand mer än be om ursäkt. Tillsägelsen är preskriberad och det viktiga med denna tråden är ju att det går fram att man inte får tillsägelser för att man RP.ar mycket.

Men visst går det att missbruka RP-funktionen om man bara ger sig fan på det, som jag tidigare skrivit, och om man då inte tar till sig modsens PM så blir det nog någon form av represalier.

Men återigen; att RP.a mycket är inga problem - det är tvärtom bra. I mina forum har jag vissa som RP:ar som satan och de är ju mina favorit-FB:are eftersom de gör mitt jobb så jävla mycket smidigare och håller forumet rent från skitinlägg.
Citera
2010-07-27, 12:44
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så en för intensiv användning av RP-funktionen räknas som spam alltså? Om jag skickar många PM till någon av Flashbacks medlemmar räknas det också alltså som spam? Du har rätt, det här skulle behöva förtydligas. För in i regelverket att det betraktas som spam om man rapporterar för många inlägg. Definiera gärna hur många inlägg man får rapportera per dag så att vi har ett riktmärke. Jag kommer inte rapportera några fler inlägg förrän vi fått klarhet i det här.
Sluta nu vara en sån surkuk.
Jag diskuterar regeln precis som du, så vitt jag vet så är det bara Ödlan som fått någon åtgärd för det efter vad som framkommit i den här tråden, resten är ju bara en allmän diskussion om vad okynnesRPande skulle kunna tänkas falla under för regel.
Citera
2010-07-27, 17:40
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Nej, det var unika inlägg i en tråd med över 2 000 inlägg totalt. Jag satt knappast och rapporterade samma tråd om och om igen, det var inte tråden det var fel på.

Keep it real, nigger.

Inte för att vara den som är den, men hade du tänkt till lite så hade du kunnat RP:a en eller två inlägg i tråden och lägga till som kommentering att det finns MASSVIS med andra inlägg som är OT. Då hade moderatorn kanske tagit tag i saken, nu gjorde du moderatorn i fråga bara irriterad.
Citera
2010-07-27, 17:49
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Inte för att vara den som är den, men hade du tänkt till lite så hade du kunnat RP:a en eller två inlägg i tråden och lägga till som kommentering att det finns MASSVIS med andra inlägg som är OT. Då hade moderatorn kanske tagit tag i saken, nu gjorde du moderatorn i fråga bara irriterad.

Inte för att vara den som är den, men jag tycker att det framgått väldigt tydligt att marathonet inte var det första jag gjorde. Det första jag gjorde var precis det du föreslår. Inte för att vara den som är den.

Citat:
Jag rapporterade inlägg flitigt och försökte ta reda på varför inget hände. De moderatorer som vid den tiden styrde avdelningen ignorerade totalt mina RP:n. Jag PM:ade flera moderatorer i avdelningen vid olika tillfällen om olika ärenden och ignorerades till fullo.

Citat:
Jag kanske var otydlig när jag berättade att jag blev ignorerad. Jag trodde att det var underförstått att en användare som på den tiden hade varit medlem i två år (med detta nick) inte springer och lägger uppemot fyra hundra rapporteringar utan att prova fler lösningar innan. Du tror väl inte att jag tyckte att det var effektivast för mig att sitta och rapportera fyra hundra inlägg?

1. Jag lade enskilda RP:n.
2. Jag kontaktade moderatorerna och frågade om status när jag efter veckor märkte att inget hände.
3. Jag blev ignorerad.
4. Jag gick på RP-marathon omgång ett.
5. Jag fick inget PM om att man uppfattat och bryter ut inlägg ur tråden.
6. Jag gick på RP-marathon omgång två.
7. Jag mottog en tillsägelse.

Jag ska försöka göra det ännu tydligare för dig eftersom din läsförmåga inte är den bästa. Jag. Lade. Rapporteringar. Jag. Skickade. PM. Jag. Blev. Ignorerad. Jag. Skickade. Fler. Rapporteringar. Jag. Blev. Ignorerad. Jag. Frågade. Om. Status. Via. PM. Jag. Blev. Ignorerad. Jag. Skickade. Fler. Rapporteringar. Jag. Fick. En. Tillsägelse.

Fattar du nu? Idiotjävel.
Senast redigerad av Ödlan 2010-07-27 kl. 17:53.
Citera
2010-07-27, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri

Olika moderatorer vill få sina RPs på olika sätt. Vissa nöjer sig med att man RPar ett inlägg i tråden och talar om att det finns mer, andra vill att man RPar allt.

Jag tänker inte RPa ett skit förrän detta sköts på ett bättre sätt, ni moderatorer får komma överens om hur ni vill ha era RPs och sedan skriva in något om detta i regelverket. För Ödlans tillsägelse är inget annat än helt jävla vidrigt.
Citera
2010-07-27, 18:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Sluta nu vara en sån surkuk.
VA!

Citat:
Jag diskuterar regeln precis som du, så vitt jag vet så är det bara Ödlan som fått någon åtgärd för det efter vad som framkommit i den här tråden, resten är ju bara en allmän diskussion om vad okynnesRPande skulle kunna tänkas falla under för regel.

För min del är det helt okej med tillsägelser för missbruk av RP-funktion, bara det står tydligt i regelverket. I och för sig begriper väl alla att man inte får missbruka funktionen, men var går gränsen för vad man får göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in