2009-01-26, 18:16
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerden
"Vår bror var i psykisk obalans och var på permisson från psyket över helgen, säger den två år äldre systern."

Hade vården fungerat så hade han inte varit på permisson.
det beror på vilken sorts avdelning han var på.

och vilken orsak han var där för.
Citera
2009-01-26, 18:18
Medlem
cavalls avatar
polisen måste ändra sina rutiner när det gäller kända psykiskt sjuka.

de saknar kompetens att ta hand om sådana personer och de situationer som de skapar tillsammans.
Citera
2009-01-26, 19:14
Medlem
RickardTheBraves avatar
Skönt att se att poliser sätter ner foten och sänker galningen med kniv.
Citera
2009-01-26, 19:16
Awaiting Email Confirmation
Polisen borde skjutit hans äckliga syster också. Fyfan vilket patrask.
Citera
2009-01-26, 19:28
Medlem
prudenss avatar
Poliserna hade aldrig vågat skjuta om det rört sig om en kulturberikare!
Citera
2009-01-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Du kanske borde referera dina artiklar du drar fakta ifrån korrekt innan du uttalar dig? Är väl en enorm skillnad att smyga fram till ett fönster och spana eller att smyga in i lägenheten?

Rusar in och skjuter dig? De gick in för att få kontakt med mannen varpå han kom rusandes mot dem med kniven och de sade åt han att släppa den?
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article4260864.ab

"- Ett par poliser från piketen smög sig fram till stugan. De spanade in genom ett fönster för att se om mannen hade skjutvapen, berättar Westford.

- Han satt då med flera knivar men poliserna såg inget skjutvapen.

De två piketpoliserna kände på ytterdörren som visade sig vara olåst och de gick in i stugan."

Om någon smyger sig upp till mitt hus, känner på dörren och sedan går in. Ja då är det enligt mig en oanmäld ingång ergo har de smygit sig in.

Dessutom befann sig mannen i en stuga och inte en lägenhet så jag förstår inte din poäng?

Om någon bara knatar in i mitt hus skulle jag finna det ytterst obehagligt. Att han sedan var psykiskt instabil förbättrade ju inte saken.

Slutligen tycker jag att du kanske borde läsa artiklarna och inläggen innan du uttalar dig, så kanske du får det rätt.
Citera
2009-01-26, 20:26
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syncmeister
"- Ett par poliser från piketen smög sig fram till stugan. De spanade in genom ett fönster för att se om mannen hade skjutvapen, berättar Westford.

- Han satt då med flera knivar men poliserna såg inget skjutvapen.

De två piketpoliserna kände på ytterdörren som visade sig vara olåst och de gick in i stugan."

Om någon smyger sig upp till mitt hus, känner på dörren och sedan går in. Ja då är det enligt mig en oanmäld ingång ergo har de smygit sig in.

Dessutom befann sig mannen i en stuga och inte en lägenhet så jag förstår inte din poäng?

Om någon bara knatar in i mitt hus skulle jag finna det ytterst obehagligt. Att han sedan var psykiskt instabil förbättrade ju inte saken.

Slutligen tycker jag att du kanske borde läsa artiklarna och inläggen innan du uttalar dig, så kanske du får det rätt.

Det handlar väl ändå inte om att någon bara knatar in i någons hus? Vi pratar flertalet poliser på plats (piketstyrkan inräknat), detta gör väl "smygandet" något svårt?
Visst jag köper vad du säger om det rört sig om din granne eller liknande som öppnat din dörr oannonserat av någon anledning.

Ja han befann sig i en stuga. Då bör det väl om möjligt vara ännu svårare att smyga in som du ville ha det till? Förstår du inte min poäng för att jag råkat skriva "lägenhet" istället för "stuga", tja, då ser jag ingen vits att fortsätta diskutera med dig.

Vad artiklarna befarar så är det inte jag som dragit in dessa och tolkat för eget bevåg som jag redan påvisat så där vet jag inte vart du vill komma.
Det är väl ändå inte jag som skriver att polisen (läs: idioterna) smög sig in genom ytterdörren för att sedan slänga upp ett citat som säger något helt annat.

Hur som haver.
Händelsen är tragisk. För alla inblandade. Tror ingen tycker det är särskilt bra eller roligt när en människas liv släcks.
Citera
2009-01-26, 20:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syncmeister
Läs artikel, "Ett par poliser från piketen smög sig fram till stugan. De spanade in genom ett fönster för att se om mannen hade skjutvapen, berättar Westford." Uttala dig sedan.
Ponera att du skulle vara full eller hög eller helt enkelt inte vid dina sinnens fulla bruk, du får för dig att du är gaalet förbannad på polisen. Sedan ringer du 112 säger att du vill ha ihjäl poliser och dyl. Skickar dom polisen skjuter du dem. Vad föredrar du att polisen gör? Skickar en patrull som rusar in och skjuter dig när du blir så förvirrad när det helt plötsligt står 3 poliser i din hall? Eller att polisen väntar utanför kanske skyddade bakom sina bilar etc och ropar på dig att komma ut eller hotar med att kasta in tårgas.

Så vitt jag förstod ur artikeln fanns det ingen överhängande fara, inga gisslan, inga poliser som kunde bli skadade så länge de var utanför stugan. Men nejdå, idioterna skulle så klart springa in och upprätta kontakt med offret.

Även om han hotat med att skjuta sig själv så hade inte polisen behövt gå in, för resultatet blev ju detsamma ändå. Så länge inte polisen eller någon annan oskyldig var i fara tycker jag polisen skulle stannat ute.
Jag håller med dig helt.
Citera
2009-01-26, 21:04
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Citera
2009-01-26, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Citat:
Ursprungligen postat av RickardTheBrave
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
polisen måste ändra sina rutiner när det gäller kända psykiskt sjuka.

de saknar kompetens att ta hand om sådana personer och de situationer som de skapar tillsammans.

Ahh! Man kan ju känna objektiviteten stråla härinne!
Citera
2009-01-26, 21:57
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardTheBrave

Att sätta ned foten är väl inte riktigt samma sak som att skjuta ihjäl en person med tre skott.
Och att vara psykiskt sjuk betyder inte att någon har rätt att sänka en.

Konstig inställning du har!
Citera
2009-01-26, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Att sätta ned foten är väl inte riktigt samma sak som att skjuta ihjäl en person med tre skott.
Och att vara psykiskt sjuk betyder inte att någon har rätt att sänka en.

Konstig inställning du har!

Men sitter man med knivar och hotar döda polisen då får han fan skylla sig själv. Varför ringde han inte ambulans om han nu var så psykiskt dålig. Nä den här gubben ville dö och nu fick han hjälp med det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in