Citat:
Ursprungligen postat av syncmeister
"- Ett par poliser från piketen smög sig fram till stugan. De spanade in genom ett fönster för att se om mannen hade skjutvapen, berättar Westford.
- Han satt då med flera knivar men poliserna såg inget skjutvapen.
De två piketpoliserna kände på ytterdörren som visade sig vara olåst och de gick in i stugan."
Om någon smyger sig upp till mitt hus, känner på dörren och sedan går in. Ja då är det enligt mig en oanmäld ingång ergo har de smygit sig in.
Dessutom befann sig mannen i en stuga och inte en lägenhet så jag förstår inte din poäng?
Om någon bara knatar in i mitt hus skulle jag finna det ytterst obehagligt. Att han sedan var psykiskt instabil förbättrade ju inte saken.
Slutligen tycker jag att du kanske borde läsa artiklarna och inläggen innan du uttalar dig, så kanske du får det rätt.
Det handlar väl ändå inte om att någon bara knatar in i någons hus? Vi pratar flertalet poliser på plats (piketstyrkan inräknat), detta gör väl "smygandet" något svårt?
Visst jag köper vad du säger om det rört sig om din granne eller liknande som öppnat din dörr oannonserat av någon anledning.
Ja han befann sig i en stuga. Då bör det väl om möjligt vara ännu svårare att smyga in som du ville ha det till? Förstår du inte min poäng för att jag råkat skriva "lägenhet" istället för "stuga", tja, då ser jag ingen vits att fortsätta diskutera med dig.
Vad artiklarna befarar så är det inte jag som dragit in dessa och tolkat för eget bevåg som jag redan påvisat så där vet jag inte vart du vill komma.
Det är väl ändå inte jag som skriver att polisen (läs: idioterna) smög sig in genom ytterdörren för att sedan slänga upp ett citat som säger något helt annat.
Hur som haver.
Händelsen är tragisk. För alla inblandade. Tror ingen tycker det är särskilt bra eller roligt när en människas liv släcks.