2009-01-26, 01:38
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Har för mig att jag tog upp det i tråden om trojanen som spreds på forumet men jag tycker det är dags igen.

Visst kan det vara smidig till vissa saker, men för mig känns det som att nackdelarna överväger.

ta t.ex. denna tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=834867
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2009-01-26 kl. 02:26. Anledning: ändrade rubrik
Citera
2009-01-26, 01:47
Medlem
4283s avatar
IMG-taggen är alltså:
Kod:
[URL = www. hemsida. nu]"IMG-GREJ"[/ URL]
eller?

Ja, den är i vissa fall väldigt dålig, som i tråden du nämnde. Men om man vill göra ett snyggt inlägg så är den till stor del bidragande.
Citera
2009-01-26, 02:24
Medlem
core_s avatar
Det där är iofs URL-taggen, och fördelen med den är att man öht skall kunna posta långa länkar utan att de blir brutna (och det blir dessutom mer lättläst om man slipper se en länk på 3-4 rader mitt i ett inlägg, t.ex. en länk till en sökning på eniro).

Personligen tittar jag alltid på var en länk faktiskt går innan jag klickar, något som alla egentligen borde göra
Citera
2009-01-26, 02:26
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Ja, vetetusan varifrån jag fick det att kalla den för img-tagg :/

men visst kan det vara smidigt i många lägen, tror som sagt dock att nackdelarna överväger.

Även jag kollar i regel vart länkar leder innan jag klickar på dem och håller med om att det är något alla borde göra.
Befinner man sig långt ifrån datorn eller inte har en list med den informationen i nederkant på sin webläsare är det dock svårare.
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2009-01-26 kl. 02:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in