2009-01-25, 22:42
Bannlyst
Nu vet jag inte om detta r helt fel forum, men hur kommer man t innenhllet p en DVD i datorn?

*r teknisk idiot*

Nr jag lgger i en DVD skiva som r en film jag kpt kommer det ju upp ett litet DVD program som undrar om jag vill spela skivan och s. Det gr ju inte hitta DVD innehllet i Min Dator liksom. Utan jag mste trycka Eject p DVD programmet fr att komma t datorn igen. D r ju skivan ute. Hoppas jag frklarat ok.

Jag vill lgga ut en del av innehllet p YouTube.
Citera
2009-01-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Nu vet jag inte om detta r helt fel forum, men hur kommer man t innenhllet p en DVD i datorn?

*r teknisk idiot*

Nr jag lgger i en DVD skiva som r en film jag kpt kommer det ju upp ett litet DVD program som undrar om jag vill spela skivan och s. Det gr ju inte hitta DVD innehllet i Min Dator liksom. Utan jag mste trycka Eject p DVD programmet fr att komma t datorn igen. D r ju skivan ute. Hoppas jag frklarat ok.

Jag vill lgga ut en del av innehllet p YouTube.

Tjena.

Inga problem. Dvdshrink r programmet du sker... Det finns och ladda ner gratis p google och dr kan du vlja ut delar frn en dvd enkelt som en pltt.
Citera
2009-01-25, 23:54
Bannlyst
Kom p att jag kan trycka kringla + Q fr att stnga av programmet utan att skivan ker ut.
Man kan vl spara innehllet utan nt DVDshrink eller liknande program?
Citera
2009-01-26, 00:02
Medlem
st0ckiss avatar
Nej det kan du inte d skivan r krypterad, allts kommer du inte t datan utan att dekryptera det. S DVD-Shrink r nog bsta alternativet fr dig
Citera
2009-01-26, 00:19
Bannlyst
Vet du var och om man kan ladda hem DVD-Shrink gratis fr Mac?
Senast redigerad av Manhattan 2009-01-26 kl. 00:38.
Citera
2009-01-26, 08:02
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Tjena.

Inga problem. Dvdshrink r programmet du sker... Det finns och ladda ner gratis p google och dr kan du vlja ut delar frn en dvd enkelt som en pltt.

Dvdskrink? Finns det verkligen fr Mac?
Citera
2009-01-26, 08:30
Medlem
Du kan spela in valda delar av en film med t.ex. SnapzPro http://www.ambrosiasw.com/utilities/snapzprox/

Men den kostar ju en slant, s det kanske det inte r vrt.... Dessutom: Det ska ju vara en film du gjort sjlv ocks. Fr om du lgger ut delar av en spelfilm p youtube s plockar dom ganska skert bort den. Upphovsrtt, vet du....
Citera
2009-01-26, 15:26
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Jag brukar inte rippa skivor, men VisualHub borde kunna gra det du vill.
Citera
2009-02-01, 02:27
Bannlyst
Ett filminspelningprogram som http://www.ambrosiasw.com/utilities/snapzprox finns inte gratis va?

(Tack fr tipset fresten!)
Citera
2009-02-02, 00:07
Bannlyst
Jag gjorde om VOB filerna som lg p DVD:n i MPEG Streamclip. Jag behvde inget ripper program. Otroligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in