2009-01-25, 17:39
Medlem
Min dator håller på att skära ihop totalt nu och jag har inte en aning om vad det beror på.

Skärmen flimmrar titt som tätt, GUI's geggar ut sig och smetas omkring. Windows och tillhörande applikationer fryser och laggar m.m m.m m.m...Jag kan bara anta att det beror på en infektion av något äckligt virus/trojan/worm men jag vet inte var det kommer ifrån, vad det heter eller någonting.

Har kört otaliga program för att försöka lokalisera någon eventuellt infekterad process eller liknande, både i felsäkert läge och vanligt standardläge men utan resultat.

Har även formaterat om ett par gånger nu, första gången formaterade jag C: bara och lät de andra partitionerna vara men prövade slutligen med att radera ALLT på hela min dator, på alla hårddiskar - samma problem direkt efter formatering.

Igår efter den 3:e formateringen på 2 dagar så postade jag detta i en annan tråd (HiJackThis-logg) utan någon större respons, kanske inte så konstigt om allt ser OK ut heller men jag vet ju att fallet inte är så.... https://www.flashback.org/showpost....&postcount=457

Vafan ska jag göra? Kasta min hårddiskar och köpa nya? Finns det någon som har värdefulla tips om detta så skulle jag vara oerhört tacksam om de postades här för jag är fan desperat

Allt gick så blixsnabbt också utan någon anledning alls nästan. Ena dagen fungerade min dator perfekt, allt gick snabbt och smooth som vanligt nästa dag bara sheize vilket kort senare ledde till detta inferno.

Några screens på eländet:

http://i41.tinypic.com/2i05em0.jpg

http://i40.tinypic.com/n984g.jpg

EDIT: lite mer teknisk info om min dator...

-Intel c2d e6750
-2 gb ram
-Geforce 8600gt
-MSI NEO-p35 Mobo

-XP PRO SP3
Senast redigerad av Tranceport 2009-01-25 kl. 17:47.
Citera
2009-01-25, 19:20
Medlem
dobbelinas avatar
Verkar vara grafikrelaterat.
Uppstår samma/liknande problem i felsäkert läge ?
Citera
2009-01-28, 09:05
Medlem
i felsäkert läge fungerar allt vad jag märkt felfritt konstigt nog.

jag misstänker att det är mitt grafikkort eller mina minnepinnar som gör detta.
Citera
2009-01-28, 12:32
Medlem
Då hängde du dig upp på virus för snabbt.

Detta är med stor sannolikhet ditt grafikkort som spelar spratt. Även fast du har installerat om Windows och drivare ett par gånger så är isåfall problemet hårdvarurelaterat. Testa med ett annat grafikkort om du har tillgång till det.
Citera
2009-01-29, 19:34
Medlem
Jag har nu beställt ett helt nytt grafikkort som jag förväntar mig få levererat efter helgen.

Testade tidigare idag att köra minnena (har 2x 1 gb) en åt gången i olika slots men datorn betedde sig lika konstigt som innan så jag anser att man kan utesluta dem.

Vad jag tycker är konstigt är hur datorn beter sig i övrigt. T.ex så står det hela tiden att "Nätverksadress erhålls" med den animerade ikonen nere vid klockan, även fast jag redan har en fullt fungerande adress. Kan allt ha med grafikkortet att göra?

Tack som fan för era svar iaf, uppskattas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in