2009-01-25, 21:00
  #13
Medlem
Finns det någon länk där man kan se programmet igen?
Citera
2009-01-25, 21:01
  #14
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Han har aldrig varit polis..

Är han en gammal brottsling som "bytt sida" då? En golare?

Alltså, nu är han ju uppenbart en golare, men vad är hans bakgrundshistoria?
Citera
2009-01-25, 23:37
  #15
Medlem
Inflatrör, golare, snut= FITTOR same shit allihop.

Max Åström är en av mycket få. Det är skrämmande att det finns såna här överallt närheten av en utan att man vet, otroligt vilken oheder dessa golare/inflatrörer har.

Hur dom klarar av hugga nån i ryggen spela polare med en sen sätta dit denna, dom sitter o drar ladd med en och sjuter i luften dom är verkligen bra skådisar måste jag säga.

Kolla va som hände Aydin o gänget från fittja dom fick 12bast för kola grejjen pga fitt inflatöreren trots inga bevis, otroligt.

SJUKT!
Citera
2009-01-26, 10:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gagga_gagga
Inflatrör, golare, snut= FITTOR same shit allihop.

Max Åström är en av mycket få. Det är skrämmande att det finns såna här överallt närheten av en utan att man vet, otroligt vilken oheder dessa golare/inflatrörer har.

Hur dom klarar av hugga nån i ryggen spela polare med en sen sätta dit denna, dom sitter o drar ladd med en och sjuter i luften dom är verkligen bra skådisar måste jag säga.

Kolla va som hände Aydin o gänget från fittja dom fick 12bast för kola grejjen pga fitt inflatöreren trots inga bevis, otroligt.

SJUKT!

Ja, det är ju fördjävligt... De var säkert helt oskyldiga. Det är ju skrämmande att sånna hederliga killar ska behöva sitta bakom lås och bom... Nej, gör samhället en tjänst och släpp dem fria. Släpp fångarna loss, det är vår!!!
Citera
2009-01-26, 12:06
  #17
Medlem
Upprepande, kan man se dokumentären på nåt sätt igen?
Citera
2009-01-26, 12:28
  #18
Medlem
Alltså det som stör mig är det smutsiga sättet som polisen gör det på. Antingen skall de vara lagligt och använda dessa metoder och då är det helt ok men nu verkar de vara helt ok - en stor grå zon där egentligen bara bevis provokation godkänns. Därför ska man fan inte använda metoden heller, iallafall inte tills att de blir lagligt.
Citera
2009-01-26, 12:41
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Upprepande, kan man se dokumentären på nåt sätt igen?

missade själv det, men tv4 fakta visar det på lördag
http://www.tvrutan.se/program/24449191461232841791.html
Citera
2009-01-26, 12:59
  #20
Bannlyst
Infiltratören och hantverkaren!

Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Var det "Infiltratören".
Vad tycker du om den, var den läsvärd..

Hej! ja de är helt klart läsvärd! Läs samtidigt Hantverkaren om olles syn på allt, där figurerar även Peter rätz.

vad är saning och lög rung
t ol.e liljegren, skriven av den eminenta Dick Sundvall. samma ämne!
Uppdrag infiltrera maffian.
Citera
2009-01-26, 13:07
  #21
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Hej! ja de är helt klart läsvärd! Läs samtidigt Hantverkaren om olles syn på allt, där figurerar även Peter rätz.

vad är saning och lög rung
t ol.e liljegren, skriven av den eminenta Dick Sundvall. samma ämne!
Uppdrag infiltrera maffian.
Då ska jag ta och låna dom böckerna nån dag..
Citera
2009-01-26, 18:55
  #22
Medlem
lukashs avatar
Nu har jag inte TV4-fakta och missade programet igår, finns det möjlighet att få ner någonstans ifrån?
Citera
2009-01-26, 19:47
  #23
Medlem
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=727329
Citera
2009-01-26, 20:39
  #24
Medlem
Efter att ha vägt samman allt i denna historia känns det som att Olle Liljegren bytte sida och sket i Max Åström när pengarna började rulla in.
Tycker att någon borde granska vartifrån pengarna kom. Märkliga transaktioner för en polis som tjänar runt 30´ i månaden. Nej, Olle Liljegren tjänade förmodligen duktiga pengar på att sälja information till kriminella eller vad det nu kan vara för något brott han begått.

Max Åström är antagligen en mycket korkad person. Ingen normal individ utsätter sig för alla dessa risker. Oavsett om man tror att man har polisen i ryggen eller ej. För vad ska polisen göra åt saken när väl kulan sitter i huvudet?

Visst, Olle var Max hanterare, men någon högre chef måste stå som medansvarig för detta. En chef ska ha koll på underordnande och någon måste fan ha haft kännedom om vad Olle Liljegren pysslade med. Allt annat låter ju helt sjukt. Börjar ju framför allt ifrågasätta vilken koll polisen har. Kan enskilda polismän undgå granskning? Någon måste väl ha koll på vad dem har för sig om dagarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in