2012-01-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Siffredi
Att enbart ha stora muskler betyder inte per automatik att hon är dopad.

Det är egentligen kombinationen av flera saker som gör det väldigt misstänksamt ;

1: Den manliga käken. Vad jag vet så får inte odopade tjejer som styrketränar en manlig käke.

2: De manliga skidåkarna har inte sådana armar så hur kan hon ha det ??

3: Att ha sådana armar fastän man utövar en konditionssport är för mig mycket märkligt.
Man manske ska börja springa maraton så man blir biffig som Ronnie Coleman.

Bra synpunkter!
Jag är själv väldigt aktiv inom en konditionsidrott samt gymmar en hel del och kan bara instämma i punkt 3. Jag har i princip aldrig sett såda armar på någon kvinna som inte varit uppenbart hormonstinn och jag har absolut inte sett något i närheten på någon som regelbundet utövar en utpräglad syrekrävande konditionsidrott.
Citera
2012-01-09, 23:48
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Bara för att en kvinna ha extrema muskler, är hon dopad alltså? Sedan är jag för jävla trött på snacket om astmamedicinen. Då är halva svenska laget också dopade, bl.a Anna Haag.
Citera
2012-01-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styxico
Bra synpunkter!
Jag är själv väldigt aktiv inom en konditionsidrott samt gymmar en hel del och kan bara instämma i punkt 3. Jag har i princip aldrig sett såda armar på någon kvinna som inte varit uppenbart hormonstinn och jag har absolut inte sett något i närheten på någon som regelbundet utövar en utpräglad syrekrävande konditionsidrott.

Just längdskidåkning som konditionsidrott är väl att den är oerhört tuff. Att åka rullskidor eller på snö är inte som att ta en löparrunda i skogen. Det är mycket mer jobbigt, styrkemässigt sätt, än vad det är att t. ex. springa.

Kanske är det så att det är löpningen som skiljer sig från övriga konditionsidrotter, där man inte bygger lika mycket muskler? Kolla bara på en cyklists ben eller en kanotists överkropp. Det är ganska mycket muskler på de lemmar som används.
Citera
2012-01-10, 00:02
Medlem
nero1s avatar
Löjligt med alla fåntrattar som skriker doping efter dom sett en bild på Marits armar. Att hon skulle ha grövre armar än sina manliga kollegor är ändå mer korkat att påstå. Armarna ser stora ut pga lågt kroppsfett och en i övrigt väldigt tight kropp. Sen är dom ju naturligtvis större än den där bruden på gymmet som bara kör på trappmaskinen..

Marit tränar under försäsongen, säkert 30-40 timmar per vecka, hon äter förmodligen 5000 kcal+, han har dessutom extrema anlag för att utveckla fysiken. Det är heller inte otroligt att hon har PSO, alltså en medfödd störning som ger onormal höga testosteron nivåer. Väldigt många elitidrottskvinnor har förmodligen den diagnosen.

Sen om vi skall prata muskelmassa, hur många kvinnor (och män med för den delen) har benmuskler som Anja Pärsson? Men henne är det aldrig någon som anklagar för doping, förmodligen därför att hon är lite småfet som gör att hennes muskler inte syns på samma vis som dom gör på Björgen.
Citera
2012-01-10, 00:07
Medlem
Citat:
Att enbart ha stora muskler betyder inte per automatik att hon är dopad.

Det är egentligen kombinationen av flera saker som gör det väldigt misstänksamt ;

1: Den manliga käken. Vad jag vet så får inte odopade tjejer som styrketränar en manlig käke.

2: De manliga skidåkarna har inte sådana armar så hur kan hon ha det ??

3: Att ha sådana armar fastän man utövar en konditionssport är för mig mycket märkligt.

Punkt ett är en aning ologisk eftersom man bör förvänta sig att en kvinna med en sådan förmåga att bygga muskler har en högre än normal produktion av vissa hormoner, såvida hon inte "lider" av myostatinbrist. Vidare har hård träning en positiv inverkan på viss hormonproduktion som skiljer sig oerhört från person till person.

Klart är att Marit har en väldigt imponerande fysik som jag antar aldrig tidigare har skådats i hennes sport.
Citera
2012-01-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styxico
Bra synpunkter!

Helt seriöst, tror du att hon e dopad?

168cm 64kg är inte så farligt.
Ljussättning, vinklar, redegering kan Göra mkt. Sen om man är deffad framhävs ju musklerna tydligare.
Googla o kolla andra bilder så får du ju se.
Sen är hon grymt stark och det är hennes styrka som längdåkare

http://www.telegraph.co.uk/sport/olympics/swimming/5006058/Therese-Alshammar-stripped-of-world-record-for-swimsuit-rule-violation.html

Alshammar Också dopad då eller?
Citera
2012-01-10, 07:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Dumheterna frodas i såna här trådar märker jag... Du jämför alltså skidåkning med maratonlöpning?
Jag tror nog att dom flesta har hört pratet om att simning och skidåkning är dom allra bästa sporterna att syssla med om man vill bli riktigt vältränad genom hela kroppen. Låter det som någon extrem konditionssport? Nej det är klart som fan att det är jävligt mycket styrka med också, har ni sett skidåkning nån gång? Ser det ut som som en söndagspromenad modell jävligt lång när dom håller på? Knappast...

Varför bryr jag mig ens..
Citera
2012-01-10, 20:08
Medlem
fbes avatar
Spontant tycker jag att det ser ut som en man både i kroppen och ansiktet, och jag har svårt att tro att hon har en genomsnittlig androgenhalt i kroppen oavsett hur mycket hon tränar. Hur är det med transsexuella? Får de tävla som kvinnor?
Citera
2012-01-10, 20:36
Medlem
camejos avatar
Bilden på Kalla borde ha dödat den här tråden, ändå fortsätter den.
Citera
2012-01-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Bilden på Kalla borde ha dödat den här tråden, ändå fortsätter den.

Jag gör ett nytt försök...
http://www.expressen.se/1.2571389?articlePopup=true
Citera
2012-01-11, 03:38
Medlem
Ostpops avatar
Sen när blev biceps muskeln viktig i skidåkning?

Varför skulle hon inte vara dopad? helt lagligt i Norge utanför tävlingarna.
Citera
2012-01-11, 06:46
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostpop
Sen när blev biceps muskeln viktig i skidåkning?

Varför skulle hon inte vara dopad? helt lagligt i Norge utanför tävlingarna.

Ja du.....

Fundera lite extra nästa gång du postar.

Säger som Kung Ingenting

Varför bryr jag mig ens..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in