2019-01-18, 13:34
Medlem
wwrs avatar
Helleland har motkandidater i kampen om att bli WADA-boss. Den europeiska kandidaten utses 30/1.

Belgaren Muyters anser inte att ryssarna skall bestraffas för de 14 dagarnas missade deadline. Följaktligen framställs han mindre fördelaktigt på bild
Citat:
Muyters is one of four candidates to succeed Sir Craig Reedie as WADA President.

The 57-year-old Belgian politician is battling WADA vice-president Linda Helleland and Polish Sports Minister Witold Bańka for the European nomination.

The Council of Europe is set to decide which of the three to put forward at a meeting on January 30.

Dominican Republic's Marcos Diaz is also in the running, while it is likely another candidate will emerge from Asia.

https://www.insidethegames.biz/articles/1074269/wada-presidential-candidate-muyters-claims-russia-should-not-be-punished-for-missing-deadline

The Council of Europe är skilt från EU. Det var bl.a deras flagga EU knyckte.
Senast redigerad av wwr 2019-01-18 kl. 13:37.
Citera
2019-01-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Sedan är jag nyfiken på att veta vilka "ryssarna i tråden" är. Har du info som vi andra saknar? Eller kände du bara att du ville avreagera dig lite när norsk skidåkning fick kritik, och vad är väl då lättare än att komma dragandes med de rrrysliga rrrryssarna?
wwr verkar iaf väldigt fokuserad på Ryssland.
Citera
2019-01-18, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Farsan är hennes tränare också, samt en av Norges bästa mountainbike-cyklister.. Hade känts betydligt bättre om inte föräldrarna vore involverad i idrotten från början, att dottern också skulle hålla på med uthållighetsidrott var ju inte direkt någon högoddsare..

Känner ändå verkligen med tjejen, precis som Björgen tror jag inte de vill fuska, men någon får gärna tala om för mig om hur man till 100 % ska glädjas med dem, när man vet att starkare medicinering gett dem fördelar gentemot sina medtävlare/konkurrenter..

Jag får rysningar. Man försöker att med den medicinska vägen, skapa en idrottare som skall vara världsledare. Man ger sitt barn tillväxthormoner för att bygga upp en kropp som tidigt kan konkurrera med de bästa. Inte bara en utan två. Norge är ett sjukt kand. Sinnessjukt.
Citera
2019-01-20, 02:51
Medlem
wwrs avatar
Legkov vann sitt mål i Schweiz högsta domstol. IOC:s överklagan avslogs. Han är helt frikänd.
Citat:
Legkov, 34, was fully cleared of all doping allegations at the Sochi Games.

Commenting on the allegations made by Rodchenkov against his client, Wieschemann stressed that there was "no actual evidence for the allegations made by Dr. Rodchenkov regarding the events in Sochi."

The whistleblower, the lawyer said, "has become entangled in contradictions and manifest falsehoods in the proceedings

After its appeal against the Legkov ruling was squashed, the IOC announced on its website that it will not challenge the CAS verdicts to acquit 27 other Russian athletes from their disqualifications from the PyeongChang games.

Russian sports journalist Oleg Shamonaev asked bitterly "Who will return him two lost years of his career?"

"It is unlikely that he will demand monetary compensation from the IOC for the unfair accusations, although the situation looks very ugly given all these trials and their results," Shamonaev wrote. The journalist argued that it would be nice to get "at least some justice," perhaps through the resignation of IOC disciplinary chief Denis Oswald, or a fine for Richard McLaren, whose claims, now proven false, destroyed the careers of dozens of innocent Russian athletes.

IOC kommer därmed inte att överklaga frikännandet av dessa 27 som ej heller tilläts delta i OS.
Citat:
Bobsled: Dmitri Trunenkov, Alexei Negodailo, Olga Stulneva, Lyudmila Ubodkina. Skeleton: Alexander Tretyakov, Sergei Chudinov, Elena Nikitina, Olga Potilitsyna, Maria Orlova. Skiing: Evgeny Belov, Maxim Vylegzhanin, Alexei Petukhov, Nikita Kryukov, Alexander Bessmertnyk, Evgenia Shapovalova, Natalya Matveyeva. Speed skating: Olga Fatkulina, Alexander Rumyantsev, Ivan Skobrev, Artem Kuznetsov. Luge: Tatyana Ivanova, Albert Demchenko. Hockey: Ekaterina Lebedeva, Ekaterina Pashkevich, Tatyana Burina, Anna Schukina, Ekaterina Smolentseva.
https://sputniknews.com/amp/sport/201901191071634934-28-russian-olympians-cleared-of-doping-claims/

Varför t.ex Ustiugov inte finns med här vet jag inte. Kanske de vars prover manipulerats med salt, inte togs upp i CAS eller inte frikändes där?
Senast redigerad av wwr 2019-01-20 kl. 03:12.
Citera
2019-01-21, 08:01
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Legkov vann sitt mål i Schweiz högsta domstol. IOC:s överklagan avslogs. Han är helt frikänd.

IOC kommer därmed inte att överklaga frikännandet av dessa 27 som ej heller tilläts delta i OS.

https://sputniknews.com/amp/sport/201901191071634934-28-russian-olympians-cleared-of-doping-claims/

Varför t.ex Ustiugov inte finns med här vet jag inte. Kanske de vars prover manipulerats med salt, inte togs upp i CAS eller inte frikändes där?

Vem orkar bry sig, förutom rysstrollen på forumet?

Doping har varit en del av rysk idrott sedan Stalininski och det lär knappast sluta nu när Ivan försöker spänna musklerna för omvärlden. Det är som vanligt.

Okända ryska damer som plötsligt dyker upp och fajtas om pallplatser är en garant för att doping är inblandat.

Men Markus Cramer är ju säker på sin sak, så vem vet. Han är hundra biljoners triljoners procent säker på alla ryska åkare är rena :P
Citera
2019-01-21, 12:14
Medlem
wwrs avatar
IOC är "besvikna" att de två högsta instanserna CAS och Schweiz högsta domstol inte finner att de 28 ryssarna är dopade. Men IOC säger att de inte givit upp, de hoppas på fler "bevis" ... (Luktar dålig förlorare, att inte acceptera de två domstolarna, tycker jag.)
https://www.rt.com/sport/449289-skiing-legkov-ioc-medals-cas/amp/

Nu får IOC skicka tillbaka medaljerna till Legkov.

Men jag tror inte det slutar här. T.ex. har Fourneyron (som skötte inbjudningarna) ny position i ITA där man gissningsvis "slaskar runt med rysskisset" från OS 2012 och hoppas hitta positiva m.h.a. de känsligaste metoderna.

Pratet om "rysstroll" i tråden är väl som vanligt ett trix för att försöka fokusera på debattörer och inte på ämnet. Det är dessutom OT, så det hoppar jag. Annars skulle jag gärna ta en diskussion om vilka debattörer som är betalda, själv har jag aldrig fått en spänn för att skriva här. (Jag började i tråden för jag anser att antidoping är misskött. Jag gjorde inte så många politiska kopplingar. Med tiden har det dock visat sig att orsakerna ofta är politiska, denna tendens har ju dessutom tilltagit. Då får man gå till roten med det onda, och försöka isolera orsakerna, som jag ser det.)

Men allt det kan man glömma just nu. Jag grattar Legkov och de 27 dubbelt frikända. Det hade jag gjort oberoende av vilket land de representerar.

Kanske skulle man följa den ryske journalistens förslag: Oswald får sparken, McLaren får böter. Vad man skall göra med den knasige kemisten är väl mer svårbedömt. Jag undrar om inte en del nästan tycker synd om honom. Han hamnade i klorna på filmteamet och förstod säkert inte vart allt skulle leda.
Senast redigerad av wwr 2019-01-21 kl. 13:00.
Citera
2019-01-21, 12:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Vem orkar bry sig, förutom rysstrollen på forumet?

Doping har varit en del av rysk idrott sedan Stalininski och det lär knappast sluta nu när Ivan försöker spänna musklerna för omvärlden. Det är som vanligt.

Okända ryska damer som plötsligt dyker upp och fajtas om pallplatser är en garant för att doping är inblandat.

Men Markus Cramer är ju säker på sin sak, så vem vet. Han är hundra biljoners triljoners procent säker på alla ryska åkare är rena :P

Fakta är hundra gånger bättre än rykten, generaliseringar och konspirationsteorier. Lägg så mycket på bordet som möjligt, tycker jag, och så bildar vi oss en uppfattning utifrån det. Det underlättar också om man tar av sig de politiska skygglapparna för ett ögonblick.
Citera
2019-01-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Inte alls oväntat. Bara idioter trodde att denna häxjakt utan bevisning skulle hålla i högre instanser.

Nu får vi hoppas att det blir lite sund balans på dopingjakten. Vi vet nu redan att ryssar stängs av fälls av tidigare instanser för att det finns repor och kvalsterben i proverna, medan Norge dukar upp stora smörgåsbord fyllt med dopingklassade mediciner utan att det sker någon utredning. Hade det varit Ryssland som gjort som Norge hade samtliga ryssar varit avstängda under utredning för att se om medicinerna och intaget leder till ökad prestation.
Citera
2019-01-21, 20:04
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Inte alls oväntat. Bara idioter trodde att denna häxjakt utan bevisning skulle hålla i högre instanser.

Nu får vi hoppas att det blir lite sund balans på dopingjakten. Vi vet nu redan att ryssar stängs av fälls av tidigare instanser för att det finns repor och kvalsterben i proverna, medan Norge dukar upp stora smörgåsbord fyllt med dopingklassade mediciner utan att det sker någon utredning. Hade det varit Ryssland som gjort som Norge hade samtliga ryssar varit avstängda under utredning för att se om medicinerna och intaget leder till ökad prestation.

Norges största stjärna har precis varit avstängd i 3 år för läppsalva medan det kryllar av ivana EPOnova-åkare både i längd och skidskytte.

Bara att du sitter avlönad och kämpar för moderlandet dygnet runt är ju fina belägg för Rysslands smutsiga fulspel.
Citera
2019-01-21, 20:26
Medlem
Citat:
Norges största stjärna har precis varit avstängd i 3 år för läppsalva medan det kryllar av ivana EPOnova-åkare både i längd och skidskytte.

Bara att du sitter avlönad och kämpar för moderlandet dygnet runt är ju fina belägg för Rysslands smutsiga fulspel.

Jag försvarar ingen, jag vill ha balans.

Vad får du för att försvara baggarna? Årsförbrukning astmamedicin?
Citera
2019-01-21, 22:09
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag försvarar ingen, jag vill ha balans.

Vad får du för att försvara baggarna? Årsförbrukning astmamedicin?

Jag är svensk. Jag känner förtroende för lillebror i väst. Jag känner inget förtroende för galningarna i öst.
Citera
2019-01-21, 22:26
Medlem
Citat:
Jag är svensk. Jag känner förtroende för lillebror i väst. Jag känner inget förtroende för galningarna i öst.

Jag är också etniskt svensk men vill att alla länder ska ha dopingjägarna i hasorna, som det är nu kollas bara Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in