IOC är "besvikna" att de två högsta instanserna CAS och Schweiz högsta domstol inte finner att de 28 ryssarna är dopade. Men IOC säger att de inte givit upp, de hoppas på fler "bevis" ... (Luktar dålig förlorare, att inte acceptera de två domstolarna, tycker jag.)
https://www.rt.com/sport/449289-skiing-legkov-ioc-medals-cas/amp/
Nu får IOC skicka tillbaka medaljerna till Legkov.
Men jag tror inte det slutar här. T.ex. har Fourneyron (som skötte inbjudningarna) ny position i ITA där man gissningsvis "slaskar runt med rysskisset" från OS 2012 och hoppas hitta positiva m.h.a. de känsligaste metoderna.
Pratet om "rysstroll" i tråden är väl som vanligt ett trix för att försöka fokusera på debattörer och inte på ämnet. Det är dessutom OT, så det hoppar jag. Annars skulle jag gärna ta en diskussion om vilka debattörer som är betalda, själv har jag aldrig fått en spänn för att skriva här. (Jag började i tråden för jag anser att antidoping är misskött. Jag gjorde inte så många politiska kopplingar. Med tiden har det dock visat sig att orsakerna ofta är politiska, denna tendens har ju dessutom tilltagit. Då får man gå till roten med det onda, och försöka isolera orsakerna, som jag ser det.)
Men allt det kan man glömma just nu. Jag grattar Legkov och de 27 dubbelt frikända. Det hade jag gjort oberoende av vilket land de representerar.
Kanske skulle man följa den ryske journalistens förslag: Oswald får sparken, McLaren får böter.

Vad man skall göra med den knasige kemisten är väl mer svårbedömt. Jag undrar om inte en del nästan tycker synd om honom. Han hamnade i klorna på filmteamet och förstod säkert inte vart allt skulle leda.