2009-01-25, 07:24
Medlem
gr99ahlcs avatar
Hej allesammans!

Efter att ha bott i vårt kära grannland Norge i några år så upptäckte jag till min förfäran att min favoritchoklad "Freia" inte finns i våra svenska butiker ... Är det någon som vet hur man kan få tag i det här hemma i Sverige, någon butik i Stockholmsområdet, till exempel?

Tack för hjälpen!
Citera
2009-01-25, 07:58
Medlem
-o-s avatar
Norge är det värsta landet som finns! Hatar allt och alla som kommer därifrån!
sättet dem pratar på, sakerna dem pratar om?! usch jag ryser i hela kroppen!

I alla fall, det jag försöker säga är att, ifall norrmännen tillverkade en choklad som du tyckte om, så kommer du hitta en dubbelt så god, dubbelt så stor, hälften så dyr choklad i sverige.. Då sverige är bättre än norge på alla tänkbara vis.
Citera
2009-01-25, 08:03
Medlem
gr99ahlcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -o-
Norge är det värsta landet som finns! Hatar allt och alla som kommer därifrån!
sättet dem pratar på, sakerna dem pratar om?! usch jag ryser i hela kroppen!

I alla fall, det jag försöker säga är att, ifall norrmännen tillverkade en choklad som du tyckte om, så kommer du hitta en dubbelt så god, dubbelt så stor, hälften så dyr choklad i sverige.. Då sverige är bättre än norge på alla tänkbara vis.
Haha, det kanske är lite affektionsvärde på chokladen också!
Citera
2009-01-25, 08:24
Medlem
-o-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr99ahlc
Haha, det kanske är lite affektionsvärde på chokladen också!

Haha, jag skämtade mest innan, men du borde nog kunna hitta det någonstans tycker man, bor själv långt ifrån stockholm, så kan tyvärr inte hjälpa dej så mycket..
Men min erfarenhet säger mej att ALLT går att beställa på nätet, du har ingen polare i norge som kan skicka 30 kakor till dej då?
Citera
2009-01-25, 09:36
Medlem
xfiler76s avatar
ta kontakt med kraft foods och hör med dem. Tydligen är marabou den svenska motsvarigheten dock är den gjord på en annnan böna.
Citera
2009-01-25, 11:03
Medlem
DolmeN-s avatar
norge har massor av produkter mest godis/chips och dricka som inte finns här som är skitgoda
Citera
2010-11-10, 20:03
Medlem
Jag vill också gärna veta om Freia melkesjokolade går att få tag i Stockholmsområdet.
Citera
2010-11-10, 20:12
Medlem
Hispers avatar
Snacks och sötsaker har numer ett eget forum dit tråden flyttas från Matlagning....

/Mod
Citera
2010-11-10, 23:54
Medlem
Kan tipsa om KVIKK LUNSJ. Samma typ som Cloettas Sportlunch/KEX-chocklad men betydligt mycket godare. Oemotståndlig!

http://marteh.ipublish.no/files/2009/10/Kvikk_Lunsj_thumb.jpg
Citera
2011-10-12, 02:06
Medlem
igelkotten85s avatar
helvette va god freia melkesjokolade är
Citera
2011-10-12, 02:26
Medlem
cerns avatar
Är det stor skillnad mellan freia och marabou i smak?
Citera
2011-10-13, 17:34
Medlem
igelkotten85s avatar
Går inte att jämföra marabou och freia, marabou är för sockrig och smakar skit tycker jag iallafall medans freia smakar mycket mycket mer choklad, såndär len chokladsmak...mums. Värd och testa iallafall!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in