2009-01-25, 01:53
Medlem
FillilutteN2s avatar
Jag har fått ett problem med iTunes. En grej jag verkligen tycker är extremt ogenomtänkt har satt käppar i hjulet.

Säg att jag har 2000 låtar i iTunes. Men jag vill bara ha 700 låtar på iPhonen. Ett sätt är att köra auto-synk, och endast synkronisera de låtar som är ikryssade. So far, so good, men problemet blir då att när jag sitter vid datorn och vill lyssna på mina låtar så spelas endast de låtar som är ikryssade upp.
Använder man sig av manuell hantering av musik, dvs drag 'n' drop-metoden, så fungerar det ju bra. Fram tills den gången då man har uppdaterat en stor mängd musikfiler med ny id3-information, så som titel, album, och framförallt betyg. Då måste man komma ihåg vilka låtar det var man ändrat, ta bort dessa från iPhonen för att sedan lägga in dessa manuellt. En onödigt krånglig och dum process.
Jag vet att en lösning är att skapa en spellista där man lägger alla låtar man vill ha, och sedan endast synkar mot denna. Visserligen fungerar det väl, men en fullösning.

Varför i hela friden har inte fler reagerat på denna ogenomtänkta hantering av iPhone/iPod + iTunes?
Och framförallt, vad finns det för lösningar på problemet?
Senast redigerad av FillilutteN2 2009-01-25 kl. 01:56.
Citera
2009-01-25, 01:58
Medlem
flipper1446s avatar
Skapa en playlist och synka bara låtar som ligger i den?
Citera
2009-01-25, 02:15
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Jag vet att en lösning är att skapa en spellista där man lägger alla låtar man vill ha, och sedan endast synkar mot denna. Visserligen fungerar det väl, men en fullösning.
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Skapa en playlist och synka bara låtar som ligger i den?

Kanske inte såg det eftersom jag redigerade dit texten någon min efteråt. Tack hur som för tipset, men vill ha någon bättre lösning.
Citera
2009-01-25, 02:17
Medlem
gottmospahedens avatar
hmm...

Ifall du nu bara lyssnar på cirka 700 av de 2000 låtar du har, varför inte ta bort resterande 1300 ifrån itunes helt och hållet ? så auto-synkas devicen med endast det du vill ha .. Eller så gör du en playlist och sätter den som synken.
Citera
2009-01-25, 04:43
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Kanske inte såg det eftersom jag redigerade dit texten någon min efteråt. Tack hur som för tipset, men vill ha någon bättre lösning.

Det är nog det som är lösningen helt enkelt. Inte jättekrångligt - tycker jag.
Citera
2009-01-25, 07:54
Medlem
Deerays avatar
Du väljer att hantera alla låtar manuellt, då kan du välja och vraka bland alla låtar du har. Det gör du under infodelen om din iPhone/iPod i iTunes.
Citera
2009-01-25, 10:09
Medlem
StyleWarss avatar
Snacka om "extremt ogenomtänkt". Från din sida alltså. Bli bättre! "Think Different" eller "Think" bara kanske.
Citera
2009-01-25, 11:35
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Nä det missade jag. Men att det är en fullösning vill jag inte hålla med om. Det är en jäkligt smidig lösning som gör exakt det du vill, och dessutom går det snabbt att göra.
Citera
2009-01-25, 13:16
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Nä det missade jag. Men att det är en fullösning vill jag inte hålla med om. Det är en jäkligt smidig lösning som gör exakt det du vill, och dessutom går det snabbt att göra.

Fullösning kanske är lite väl starkt ordval men i och med att man är så van att Apple, för det mesta, tycks ha tänkt på allting så tycker jag det är konstigt att det inte finns en tydlig och enkel lösning. Hade gått att lösa problemet enkelt genom att ha en extra kolumn med kryssrutor som gällde om man vill att dessa skulle synkas mot iPhonen. Eller ännu enklare, om det fanns/finns något plug-in eller liknanade för att att spela även låtar som ej är ikryssade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in