Svara
2009-01-24, 23:16
Medlem
Lykurgoss avatar
Jag har snedtrippat p LSD och Svamp! Kola en gng ocks, tuppade av! Vet inte om det r en snedtripp. Det var ju betydligt vrre med de frstnmnda.

Vilka droger r lttast ett snedtrippa p? Hndelser vore kul
Citera
2009-01-24, 23:47
Medlem
5/5 triprapport !
Citera
2009-01-25, 00:24
Medlem
fr hlla med Aqualani. 5/5!
Citera
2009-01-25, 00:29
Medlem
jagtarenpajs avatar
Kolla den hr tripp-rapporten https://www.flashback.org/showthread.php?t=832090

Annars sgs Amanita Muscaria (vanlig flugsvamp allts) vara vldigt ltt att snea p. Men jag tror du har lagt denna trd lite fel va?
Citera
2009-01-25, 15:11
Medlem
nakedjunkies avatar
Den enda riktiga snedtrippen jag haft var p 750mg DXM tillsammans med cannabis fr sisdr tre r sen. Trippen gick riktigt fint i ett par timmar och spliff efter spliff rktes utan problem.

Vndningen kom nr en kompis freslog att vi skulle rka ett "vattenfall", allts nr man drar in en massa rk i en PET-flaska som r halvfylld med vatten, skakar fr att kyla rken och sen drar i sig allt i en enda hit. Sekunden efter att jag dragit en lungfull tnkte jag "shit, drog jag precis i mig en halv cigg i ett bloss?" och brjade som icke-rkare m riktigt illa. Ruset frvandlades till ngon slags ddspanik och till slut lg jag p golvet i badrummet och var helt vertygad om att jag skulle d. Jag lyckades f ur mig "hjlp, jag dr" innan jag blev helt borta och mina kompisar gav mig vatten att dricka och ngot mjukt att ligga p.

I efterhand var det hela intressant, eftersom det jag upplevde var min frsta egodd. Scary shit nr man inte vet vad det r dock.
Citera
2009-01-25, 18:35
Medlem
Glisseurs avatar
Rknas det om man nojjar snder efter lite CB? Iallafall, blandade en massa sprit med en spliff, vet inte om de var cb som var felet men knde mig helt stekt i huvudet, massa ltar som loopade i huvudet ^^.
Senast redigerad av Glisseur 2009-01-25 kl. 18:44.
Citera
2009-01-25, 21:34
Medlem
sunfighters avatar
Kanske inte min vrsta snetripp men en jag minns iaf hehe....brass o syra o d va frsta gngen p syra....allting jag upplevde va deja vu o inte p nt schysst flummigt stt utan d va extremt jobbigt o obehagligt. D kndes som jag levde fre tiden o fre nuet precis hela kvllen.....mkt suspekt men lrorik upplevelse.
Citera
2009-01-27, 20:33
Medlem
Min "vrsta" snening var p 2c-b frsta gngen. lg och typ skakade och trodde jag var dd.

Nr jag t 110 toppisar gick hela trippen perfekt. Sen p kvllen nr jag lg i mitt mrka rum blev det bara jobbigare och jobbigare , fastnade i en tankeloop om att jag var en knarkare som gjort mina freldrar besvikna osv. Gick verkligen inte att komma ur loopen. Usch!
Citera
2009-01-27, 20:37
Medlem
Annars sgs Amanita Muscaria (vanlig flugsvamp allts) vara vldigt ltt att snea p. [/quote]

Jag har trippat flugsvamp. och kan verkligen frst "hur" och varfr folk snear p det, ven fast jag inte gjorde det. men jag kan tnka mig att det r jvligt ltt att snea p.

fr vrigt den mest vrda hallucinogen jag krt
Citera
2009-01-27, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lykurgos
Jag har snedtrippat p LSD och Svamp! Kola en gng ocks, tuppade av! Vet inte om det r en snedtripp. Det var ju betydligt vrre med de frstnmnda.

Vilka droger r lttast ett snedtrippa p? Hndelser vore kul

Grym tripprapport

mvh
Citera
2009-01-29, 17:04
Medlem
Trippins avatar
Tog en hink brunt andra gngen jag krde syra fyfan mitt nrminne var inte roligt, allt brjade om efter 2 sekunder hela tiden kndes de som. Det var iaf en vldigt lrorik tripp iaf, tkr snetrippar r dom som man "lr" sig mest utav.
Citera
2009-01-29, 17:56
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen-
Grym tripprapport

mvh

h, paragrafrytteri. TS r ju ute efter en sammanfattning inom "fenomenet" snetrippar, specifikt. Inte att bertta om sina egna upplevelser. Annars hade texten inte varit s gles. Det borde nd g under tripprapporter eftersom frvntelsen r att andra ska fylla i sina upplevelser. Tycker jag.

Vet inte var jag ska brja och sluta. En snetripp fr mig r en definitionssak dessutom. Jag njuter av det onjutbara. Ibland i stunden, ibland eftert. Rdsla och olust r ocks fr mig ett vldigt luddigt begrepp eftersom det hela handlar om hur man stller sig till det. D menar jag inte att "ta till sig mod" och omvnda situationen till ngot positivt, utan mer att finna sig i knslan, acceptera den och g in i den. Stll det mot en riktigt bra rysare. Den skrmmer livet ur dig, men du mr nd ruskigt bra av att se p den.
Jag kan mnga gngen njuta av en snetripp, men inte p den konventionella sttet. Jag gillar det, fast jag avskyr det. Drfr tycker jag att det r svrt att stta fingret p vad som r en snetripp fr just mig.

Men ska jag sga nt konstuktivt s skulle jag sga att egoupplsningar r ngot av det svraste man kan uppleva. Nr/var/hur/varfr/vem/vad. Det r en alldeles speciell knsla av att inte ha den blekaste om nnting. Vem man r, om man r ett "vem", nr det r, vad tid r fr begrepp, varfr det sker, vad ens ml r, vad som hnder osv. Miljontals frgor utan en chans till svar. Panikartade frgor som krver ett svar omedelbart. Det r ngot i sin alldeles egen klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in