Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen-
Grym tripprapport
mvh
h, paragrafrytteri. TS r ju ute efter en sammanfattning inom "fenomenet" snetrippar, specifikt. Inte att bertta om sina egna upplevelser. Annars hade texten inte varit s gles. Det borde nd g under tripprapporter eftersom frvntelsen r att andra ska fylla i sina upplevelser. Tycker jag.
Vet inte var jag ska brja och sluta. En snetripp fr mig r en definitionssak dessutom. Jag njuter av det onjutbara. Ibland i stunden, ibland eftert. Rdsla och olust r ocks fr mig ett vldigt luddigt begrepp eftersom det hela handlar om hur man stller sig till det. D menar jag inte att "ta till sig mod" och omvnda situationen till ngot positivt, utan mer att finna sig i knslan, acceptera den och g in i den. Stll det mot en riktigt bra rysare. Den skrmmer livet ur dig, men du mr nd ruskigt bra av att se p den.
Jag kan mnga gngen njuta av en snetripp, men inte p den konventionella sttet. Jag gillar det, fast jag avskyr det. Drfr tycker jag att det r svrt att stta fingret p vad som r en snetripp fr just mig.
Men ska jag sga nt konstuktivt s skulle jag sga att egoupplsningar r ngot av det svraste man kan uppleva. Nr/var/hur/varfr/vem/vad. Det r en alldeles speciell knsla av att inte ha den blekaste om nnting. Vem man r, om man r ett "vem", nr det r, vad tid r fr begrepp, varfr det sker, vad ens ml r, vad som hnder osv. Miljontals frgor utan en chans till svar. Panikartade frgor som krver ett svar omedelbart. Det r ngot i sin alldeles egen klass.