Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-24, 21:26
Medlem
drums avatar
Jag har fått ett jävla problem. Datorn vägrar starta, det som händer är att man kommer till en valmöjlighet, där man kan välja mellan "Starta startreperation (rekommenderas)" och "starta windows normalt"..
Vilket av dom jag än väljer så kommer det upp en konstig loading ruta "Windows läser in filer..." Och efter den laddnings rutan så blir det svart.Sen står den bara och hackar och lampan som indikerar hårdisken lyser till för varje "hack" Sedan slocknar lampan helt och även "hacken". Alltså verkar det inte som den får kontakt med hårddisken?

Har provat med en vista recovery disc också, men likadant där, " Windows läser in filer" och sedan blir det likadant.

Va tror ni, går det att lösa?

UPDATE!! :

Var inne och kikade lite i BIOS, det verkar inte som den hittar hårddisken med Windows på, den hittar denna och ingen mer...:

SATA: PM - TOSHIBA MK1246GSX

För Den ska väll hitta båda hårddiskarna?
Senast redigerad av drum 2009-01-24 kl. 22:11.
Citera
2009-01-24, 22:14
Medlem
drums avatar
UPDATE!! :

Var inne och kikade lite i BIOS, det verkar inte som den hittar hårddisken med Windows på, den hittar denna och ingen mer...:

SATA: PM - TOSHIBA MK1246GSX

För Den ska väll hitta båda hårddiskarna?
Citera
2009-01-25, 00:54
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drum
Datorn vägrar starta, det som händer är att man kommer till en valmöjlighet, där man kan välja mellan "Starta startreperation (rekommenderas)" och "starta windows normalt"..
Om du möts av detta alternativ betyder det att hårddisken hittas.
Det är nämligen windows som ger det där meddelandet.

Går det att starta i felsäkert läge ?
Om du inte får upp det som en "option", boota om och håll ner F8 knappen
efter omstart.
Citera
2009-01-25, 17:11
Medlem
drums avatar
Jaha okej, där ser man, Jo jag har prövat att komma in med felsäkert läge, men det blir likadant där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in