2003-09-05, 17:30
Medlem
Fysmans avatar
Fick just BBB:s VDSL-tjänst och tycker det verkar långsamt ...iofs ska jag "bara" ha 8Mbit ner men än så länge är det långsammare än mitt förra chello-abonnemang(1Mbit ner)...nån med samma erfarenheter? (Byter tillbaka till chello om ingen förändring sker.....)
Citera
2003-09-05, 17:39
Bannlyst
8/1 tjänsten är inte VDSL utan ADSL.
Kolla dina inställningar för duplex, du ska inte ha full duplex inställt, finns det att auto mode så använd det.
Ring och felanmäl annars, har sett andra som haft liknande problem fast med VDSL, och BBB justerade någon inställning så det fungera bättre, ska visst oxo vara problem med Cisco modemet vdsl använder.
Citera
2003-09-05, 17:49
Medlem
Fysmans avatar
ok var ställer man in auto-mode då?
Citera
2003-09-05, 17:55
Medlem
Fysmans avatar
ah hittade. I inställningarna för nätverkskortet
Citera
2003-09-05, 17:55
Bannlyst
Vet inte vilket os du kör, men i w2000,
egenskaper för den här datorn, maskinvara, enhetshanteraren, å leta upp nätverkskortet, bör finnas som ett alternativ där.
Citera
2003-09-05, 17:56
Bannlyst
Berätta gärna hur de gick.
Citera
2003-09-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fysman
Fick just BBB:s VDSL-tjänst och tycker det verkar långsamt ...iofs ska jag "bara" ha 8Mbit ner men än så länge är det långsammare än mitt förra chello-abonnemang(1Mbit ner)...nån med samma erfarenheter? (Byter tillbaka till chello om ingen förändring sker.....)
Det låter ju mindre kul. Mitt BBB-abb dras igång om en månad. Som GurkBurk säger: Avlägg gärna rapport om utvecklingen.
Citera
2003-09-05, 18:36
Medlem
Fysmans avatar
auto var default på duplexen....jahapp lutar åt chello igen. Får väl ringa dom och fråga whats up egentligen....fan 70 kB/s i nerladdning....för dåligt
Citera
2003-09-05, 18:47
Medlem
Citat:
auto var default på duplexen....jahapp lutar åt chello igen. Får väl ringa dom och fråga whats up egentligen....fan 70 kB/s i nerladdning....för dåligt
Jag utgår ifrån att du har testat lite olika servrar..? Pröva med att börja tanka hem Linux från Sunet eller nåt. Hämta det där TP-Test eller vad det hette också. Då kan du testa mot lite olika ISP:s.
Citera
2003-09-05, 18:49
Medlem
Förresten har jag en fråga. Hur är inloggningsförfarandet? Är det krångligt med låst startsida eller något?
Citera
2003-09-05, 20:16
Medlem
Nidstangs avatar
Citat:

Varifrån får du 70KB/s ?
Är det DC vi pratar om eller ? Jag vet att Sunet har infört en del bandviddsbegränsare som gör att om man använder port 411 - 416 så går det rätt långsamt.

Själv har jag aftonbladet.se som startsida med BBB:s fasta LAN som internetuppkoppling och Aftonbladet brukar ligga på ung. den farten när man uppdaterar.

Men viktigast av all prova med TPTest
Citera
2003-09-05, 20:45
Medlem
crippas avatar
Nedladdningsfarten beror självklart vad man laddar ner från!

Jag sitter på Bredbandsbolagets "riktiga" nät och körde en tp-test just nu 20.45 fredag vilket gav nästan 65 % av bandbredden 10 Mbs = 6-9 Mbs. Har haft tur några gånger och kommit upp i 500 kbs. Inte ovanligt med 2-30 kbs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in