Hej,
Jag har sökt som en galning men inte lyckats hitta någon lösning på mitt problem.
Jag ska försöka förklara, jag är ingen expert så fråga gärna om jag behöver klargöra något.
Jag har moderkort: p4s800d-e, och mjukvaruraid SiS RAID. RAID 0 på två st 160 SATA diskar.
Jag har windows installerat på dessa diskar och för ett tag sedan pajjade windows helt. Jag har gjort allt för att reparera men har nu givit upp och vill istället ta bort raiden helt och låta mina två diskar fungera som en och en, utan någon som helst form av raid. Jag kan dock inte starta upp windows så där kan jag inte göra något.
Jag kan inte i BIOS hitta något sätt att "koppla bort RAID".
Tillslut tog jag ur en av diskarna och startade upp, varpå meddelande om broken RAID kom upp och jag valde DELETE RAID. Sedan formatterade jag denna disken och började installera windows på den, jag valde partition osv, allt såg bra ut. Windowsinstallationen kopierade alla filer och förberedde för installation men när den ville starta om för att kunna fortsätta installationen så fick jag blåskärm vid uppstart.
Jag har även provat en helt annan disk, (installera windows på den) men med exakt samma resultat som ovan.
Är det någon som har en idé om hur jag kan gå vidare eller om vad som kan vara fel så vore jag mycket tacksam.