Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-04, 16:03
Medlem
espen21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangus
Söker ett äventyrsspel på Playstation 1 som jag spelade runt 98-00. Kommer inte ihåg mycket alls. Men huvudfiguren var en blå riddare som man spelade som. Dessutom hade man något rosa litet djur till sin hjälp i fighterna. Stridssystemet var Random encounter.
Jag föreslår http://www.mobygames.com/game/playstation/guardians-crusade
Citera
2009-07-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espen21
Jag föreslår http://www.mobygames.com/game/playstation/guardians-crusade

Där ser man : ). Tack så mycket.
Citera
2009-07-06, 08:21
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Men jag får ju ned filen.

I vilket fall som lyckades jag hitta en sida som behandlar det spelet jag faktiskt är ute efter: http://www.classicdosgames.com/company/johnditroia.html
Screenshot:
http://www.classicdosgames.com/screenshots/win16/Bow_and_Arrow_-_In_Search_of_the_Greatest_Archer.png

Men det uppstår samma problem då jag laddar ned det och kör det.
Spelet är ju avsett att köras i Windows 3.1 på en fullständigt annan dator, så jag skulle tro att det rör sig om ett kompatibilitetsproblem.

Win xp och nyare versioner har problem med vissa dos applikationer. Du kan du testa att tanka dosbox och köra spelet därigenom.
Citera
2009-07-06, 22:00
Medlem
Anygivens avatar
Tjena! letar efter en riktig klassiker till NES. I spelet är man en riddare och första banan består av ett berg som man ska "bestiga" genom att hoppa från plattform till plattform, och när man kommer till toppen finns där en stor jävla fågel typ som tar dig till nästa nivå.
Har för mig att det var ett ganska populärt spel om de är till någon hjälp
Citera
2009-07-06, 22:08
Medlem
Du menar inte Ice Climber, där man tar sönder block ovanför för att kunna hoppa upp på andra, för att komma uppåt? Har för mig att det högst upp på varje level fanns en kort bonusbana med en fågel högst upp..
Citera
2009-07-06, 22:19
Medlem
Anygivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phazio
Du menar inte Ice Climber, där man tar sönder block ovanför för att kunna hoppa upp på andra, för att komma uppåt? Har för mig att det högst upp på varje level fanns en kort bonusbana med en fågel högst upp..

ah nej inte iceclimber. Är helt säker på att man var en riddare, med ett svärd typ. Första banan är dock ett stort isberg, men skillnaden från iceblimbers är att man kan se att detta är ett berg

Tror de finns nåra gröna monster på första nivån man ska döda med, men kan minnas fel
Citera
2009-07-06, 23:10
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anygiven
ah nej inte iceclimber. Är helt säker på att man var en riddare, med ett svärd typ. Första banan är dock ett stort isberg, men skillnaden från iceblimbers är att man kan se att detta är ett berg

Tror de finns nåra gröna monster på första nivån man ska döda med, men kan minnas fel

Jag vet nog vilket du menar. Kommer bara inte på namnet just nu såklart... Ska klura lite.

EDIT: Ah, just det! Wizards & Warriors II är det väl?
Senast redigerad av teowind 2009-07-06 kl. 23:17.
Citera
2009-07-06, 23:23
Medlem
Anygivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Jag vet nog vilket du menar. Kommer bara inte på namnet just nu såklart... Ska klura lite.

EDIT: Ah, just det! Wizards & Warriors II är det väl?

jamen det var det. tack så mycket
Citera
2009-07-07, 21:50
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anygiven
Tjena! letar efter en riktig klassiker till NES. I spelet är man en riddare och första banan består av ett berg som man ska "bestiga" genom att hoppa från plattform till plattform, och när man kommer till toppen finns där en stor jävla fågel typ som tar dig till nästa nivå.
Har för mig att det var ett ganska populärt spel om de är till någon hjälp

Får mig att tänka på Kid Icarus men det är knappast en riddare.
Citera
2009-07-08, 08:01
Bannlyst
sköker en spel ja spelade på play station frö ett tag sen man knude välja karraktärer fanns nån horwang och nån jim och man skulle väkja gubbe och slås me anra i 1v1 mode vet nån????
Citera
2009-07-08, 08:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakachronic
sköker en spel ja spelade på play station frö ett tag sen man knude välja karraktärer fanns nån horwang och nån jim och man skulle väkja gubbe och slås me anra i 1v1 mode vet nån????
Förlåt att jag frågar men du har dyslexi va? Spelet du tänker på heter Tekken..
Citera
2009-07-08, 08:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaz.
Spelade ett sorts shoot-em-up rymdspe när jag var mycket liten, det bör ha varit på supernintendo med tanke på grafiken (som jag minns den), vet att det inte var 8-bits men det var inte n64 heller. Plattform var det, vet att det var laserskott med och konstiga monster/aliens man mötte. kommer ihåg att man hoppade mycket på tak i en bana (?kanske?), är tyvärr allt jag minns. Kanske inte finns så många rymdspels-shootem titlar till supernintendo heller?

Kan säga att det inte gick så himla fort heller, det var rätt låg hastighet på både monstren och skotten om jag minns rätt

edit: kanske kanske var det till pc också.. är ej 100%
Jag tänker på contra/probotector 3 - the alien wars men det går rätt jävla snabbt för det mesta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in