2009-01-24, 13:48
Medlem
Sitter med en laptop (sony VAIO ) den ibyggda micen fungerade förut. Men jag behövde använda en extern mic. Men fick inte igång den. Gick in i kontroll panelen och och bokade ur den inbyggda micen i hopp om att den nu skulle välja den externa.. men den hittar inte den iaf. Och nu går det inte ens att hitta den inbyggda. jävligt konstigt att den ibyggda "försvann" bara för att man bokade ur den.

Det går ju inte heller att söka efter något.. Det står bara att det inte finns något. Sen kan man inte välja mer än ´OK´ Jag menar det är inte okej att det inte finns något.. letat överallt i vista men hittar inget... Behöver verkligen ha igång den externa micken nu snarast.

Det ska väl inte behövas drivrutiner när man kopplar in analogt via 3.5mm jack?

micken fungerar felfritt. har testat den i min andra dator (XP) och i min reciver.
Citera
2009-01-24, 13:51
Medlem
kamikaze_kids avatar
Välj visa -> "Show Disabled Devices" och "Show disconnected devices" i ljudpanelen. Så kommer du att se inbyggda micen så väljer du bara "enable"
Citera
2009-01-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Välj visa -> "Show Disabled Devices" och "Show disconnected devices" i ljudpanelen. Så kommer du att se inbyggda micen så väljer du bara "enable"

i ljudpanelen? hittar inte tyvär.
Citera
2009-01-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dell
i ljudpanelen? hittar inte tyvär.

Jo nu hittade jag. =)

Men problemet med att använda en extern mic kvarstår.. Får inte igång den.
Citera
2009-01-24, 14:58
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dell
Jo nu hittade jag. =)

Men problemet med att använda en extern mic kvarstår.. Får inte igång den.

Jag har hjälpt till och lösa ett problem Det andra är osäkert vad som kan vara för fel. Om ljudkortet stödjer 5.1 så måste du se till att det inte är inställt på det. Utan att det är inställt på Stereo annars kommer det inte funka.
Citera
2009-01-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Jag har hjälpt till och lösa ett problem Det andra är osäkert vad som kan vara för fel. Om ljudkortet stödjer 5.1 så måste du se till att det inte är inställt på det. Utan att det är inställt på Stereo annars kommer det inte funka.

ja tack för hjälpen=)

Jo det står i stereo. konstigt att det inte går att hitta någonstans tycker jag...
Citera
2009-01-24, 21:19
Medlem
lite kul är det att när man googlar på detta så kommer det upp 1000tals frågor om detta på alla språk.. Men ingen har någon lösning..

Så många forum men inga svar. Är inte det väldigt konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in