2003-09-05, 15:19
Medlem
Peculiars avatar
Sionisten IDF varnade mig för att jag bl.a. skrivit "patetiska sionister" i ett inlägg.

Själv använder IDF begreppet "dårvänster" rätt frekvent (här och här). En varning, tack!
Citera
2003-09-05, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peculiar
Sionisten IDF varnade mig för att jag bl.a. skrivit "patetiska sionister" i ett inlägg.

Själv använder IDF begreppet "dårvänster" rätt frekvent (här och här). En varning, tack!

Ur SAOB:
"patetisk] [Material: saob] ;patetisk vältalighet, måttlösa anklagelser, kritiklös kritik; spännande; ofta nedsättande: teatralisk, deklamatorisk"

Det var ju oxo ett skäl att varna för.
Citera
2003-09-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurkBurk
Ur SAOB:
"patetisk] [Material: saob] ;patetisk vältalighet, måttlösa anklagelser, kritiklös kritik; spännande; ofta nedsättande: teatralisk, deklamatorisk"

Teatralisk är det gamla betydelsen av ordet. Numer är patetisk = löjlig typ, i dagligt språk.

SAOB är f ö en kartläggning av språket och det är folket som styr språket - såg ni Värsa språket på SVT? - rular!

-Laura
Citera
2003-09-05, 18:19
Medlem
Peculiars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurkBurk
Ur SAOB:

Visst, men ge då en varning åt IDF också! Lite konsekvens kan man väl kräva av våra högt ärade moderatorer och Admin.
Citera
2003-09-05, 19:11
Medlem
Nidstangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
Teatralisk är det gamla betydelsen av ordet. Numer är patetisk = löjlig typ, i dagligt språk.

SAOB är f ö en kartläggning av språket och det är folket som styr språket - såg ni Värsa språket på SVT? - rular!

-Laura

Att varna någon för att han använder ett ord som löjlig eller synonym till detta ord såsom patetisk är fel. Det är inget personangrepp utan något man får tåla i en debatt.

Att peculiar sen blir varnad för andra uttryck är en annan sak.

Vad gäller IDF så skriver han:

Citat:
Ursprungligen postat av IDF
Det namn som poppar upp i recensionen är alltför välkända tillhörandes dårvänstern i ankdammen Sverige, tossiga nyliberaler, och allmänna förrädare tillsammans med terroristsympatisörer.

Källa

Att IDF inte blir varnad för det här är för mig helt oförståeligt. Hans moderatorstatus borde omedelbart dras tillbaka, då han visar klart och tydligt att han inte är ett dugg bättre än dom han själv ger varningar.
Citera
2003-09-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peculiar

Sen när har du fått befogenhet att varna folk? <---- ?
Tycker du skall ta det via PM med Admin om du känner dig och dina handlingar orättfärdigt behandlade?!
Om inte annat bör du följa den tråd som IDF startade angående dina ev. synder och ev. repliker!
Citera
2003-09-05, 19:24
Moderator
rancors avatar
Jag tycker det är okey att folk klagar på moderatorer öppet då en del personer blir felaktigt behandlade men kanske inte klarar av att framföra det på ett rätt sätt t.ex. till admin.

Då kan personen i fråga få hjälp att uttrycka sig i skrift och därmed öka sina chanser att bli förstådd. Skulle personen direkt vända sig till admin kanske informationen inte framgår på rätt sätt och då blir det verklingslöst.

Dock bör allt hållas på en bra nívå. Jag uttalar mig inte om dett fallet utan rent generellt.
Citera
2003-09-05, 19:25
Medlem
Peculiars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Sen när har du fått befogenhet att varna folk? <---- ?
Tycker du skall ta det via PM med Admin om du känner dig och dina handlingar orättfärdigt behandlade?!
Om inte annat bör du följa den tråd som IDF startade angående dina ev. synder och ev. repliker!

Jag har inte utdelat en enda varning till någon. Om du tar dig tid ser du säkert att denna tråds rubrik har ett frågetecken (?) på slutet. Jag ville väcka debatt om de värderingar som ska styra Flashbacks forum. Ingen är tvingad att delta i den om de inte vill.
Citera
2003-09-05, 20:07
Medlem
Mihailovics avatar
Moderatorerna blir jäviga av sina egna åsikter.

Tror nån verkligen att IDF hade varnat Peculiar om han hade
skrivit "patetiska araber" istället???

Hade IDF dessutom utförligt argumenterat för arabens utsatthet
och folkslag som han gjorde i den aktuella tråden som skäl för
ditt övertramp avseende det HMF?

Tror inte det......

Fast klart......vem säger att det skall vara rättvist här i livet?
Citera
2003-09-05, 20:36
Medlem
IDF har lätt för att använda antydan om hot om HMF lagen so fort det riktas kritik mot judar. Finns ju som bekant en tråd om detta i denna avdelning. Finns äldre exempel också, men vart de trådarna är nu vet i fan.
Citera
2003-09-05, 22:35
Medlem
Asmodeuss avatar
När man i såna här trådar kritiserar IDF's beteende,
så är han märkligt nog aldrig här för att ta emot kritiken,
verkar det som?
Citera
2003-09-05, 22:54
Medlem
Don.Cs avatar
IDF missade flera tillfällen att varna användaren "Experten" när denne på ett väldigt plumt sätt utsatte överiga medlemmar för , spam/trams/HMF och rena hot. Det "komiska" är att IDF själv aktivt deltog i diskussionen och kunde omöjligt missa "Expertens" övertramp. Det tog många timmar innan Admin gick in och bannade "Experten". Admin ursäktade sig tillockmed för det tagit så pass lång tid. Att en moderator inte kan vara på alla ställen samtidigt är självklart förståligt, men hur en moderator, som aktivt deltar i en diskussion som översvämmas av regelbrott utan att vidtaga åtgärd är för mig oförståligt.

Den omtalade Tråden

MVH

Don.C
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in