2009-01-24, 04:02
Medlem
Hej,

Har kollat igenom liknande trådar men när jag startar upp datorn så kommer antingen något error eller så startar inte det önskade programmet vid uppstart.

Har ett program: "C:\Program\Clock\clock.exe" som jag vill ska starta vid uppstart.

min autostart-mapp är lokaliserad: "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart"

Hur ska jag göra? Beskriv så noga som möjligt.

tack på förhand.
Citera
2009-01-24, 04:09
Medlem
FeedMyInfections avatar
okej har ingen erfarenhet av detta men eftersom ingen svarat en kan jag bara svara detta du är förmodligen inte helt efterbliven när det gäller datorer men testa vänta innan du klickar runt händer för mig att en del program slutar funka tills jag startar om, om jag klickar runt som ett freak när den nyss loggat in. var inte riktigt det svar du sökte men kände för att försöka hjälpa lite tills proffsen svarar
Citera
2009-01-24, 04:13
Medlem
okej känns redan som jag klickat runt för mycket ^^ men tack för tipset
Citera
2009-01-24, 04:23
Medlem
TaiKyokus avatar
Låter som du har windows XP, som jag inte har använt på år och dar, så jag är lite smått osäker men du bör kunna skriva in msconfig i kör (start -> kör) och sen gå in under fliken "startup". Fungerar på Vista.

Annars om det inte fungerar så en snabb googlesökning resulterade i
http://www.elfqrin.com/docs/autostart-win.html

Kan du inte engelska så bra så sök efter det på svenska eller vänta på nån annans tips
Citera
2009-01-24, 04:26
Medlem
Med lite omständigheter lyckades jag till sist lösa problemet. tack för länken
Citera
2009-01-24, 04:29
Medlem
TaiKyokus avatar
"Google is your friend....and God" Så att säga
Citera
2009-01-24, 05:39
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azela
Hej,

Har kollat igenom liknande trådar men när jag startar upp datorn så kommer antingen något error eller så startar inte det önskade programmet vid uppstart.

Har ett program: "C:\Program\Clock\clock.exe" som jag vill ska starta vid uppstart.

min autostart-mapp är lokaliserad: "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart"

Hur ska jag göra? Beskriv så noga som möjligt.

tack på förhand.
Gå till mappen som clock.exe ligger i, högerklicka clock.exe och
skapa en genväg/shortcut.

Klipp ut och klistra in genvägen till Autostart mappen.
Klart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in