2009-01-23, 20:37
Medlem
Hej!

Har alltid velat bli aktiv medlem här men aldrig kommit i underfund med det.

Vad jag vet så har alla forum oskrivna regler, "ritualer" och liknande. Och jag tror att för att verkligen gilla/älska flashback, måste man förstå sig på flashback. Med ritualer så menar jag till exempel om någon säger någonting som man allmänt inte gillar här på flashback, så ska man genast poängtera detta och sedan be personen att dra åt helvete.

En sak som är typiskt för svenska forum är ju såklart att bli störd på sär skrivningar och trkfel å typ slagn å MSNspråk å sånt å tpy svengelska, ya know what i mean?

Nu till det jag vill:
Skulle ni kunna ge mig en sammanfattning om hur flashback "fungerar" och vad som är heligt och vad som inte är det och liknande?

JA, jag har läst Reglerna och FAQ och allt det dära. Men istället för att krypa omkring (lurka) för att försöka förstå flashback och dess invånare, så tänker jag ta en lite genväg.

(Ni kanske inte har några oskriva regler? Vad vet jag)
2009-01-23, 20:40
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coituz
Hej!

Vad jag vet så har alla forum oskrivna regler, "ritualer" och liknande. Och jag tror att för att verkligen gilla/älska flashback, måste man förstå sig på flashback. Med ritualer så menar jag till exempel om någon säger någonting som man allmänt inte gillar här på flashback, så ska man genast poängtera detta och sedan be personen att dra åt helvete.

En sak som är typiskt för svenska forum är ju såklart att bli störd på sär skrivningar och trkfel å typ slagn å MSNspråk å sånt å tpy svengelska, ya know what i mean?

Nu till det jag vill:
Skulle ni kunna ge mig en sammanfattning om hur flashback "fungerar" och vad som är heligt och vad som inte är det och liknande?

JA, jag har läst Reglerna och FAQ och allt det dära. Men istället för att krypa omkring (lurka) för att försöka förstå flashback och dess invånare, så tänker jag ta en lite genväg.

Det finns inga genvägar, du får börja debattera och komma in i matchen. Att läsa en stor variation av trådar skadar inte heller i ditt forskande.

Välkommen till Flashback
2009-01-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Det finns inga genvägar, du får börja debattera och komma in i matchen. Att läsa en stor variation av trådar skadar inte heller i ditt forskande.

Välkommen till Flashback
Du menar helvetet?

Edit:
Har flashback några "memes"? Kolla upp ordet på gewgle om du inte vet vad jag menar.
Senast redigerad av Coituz 2009-01-23 kl. 20:45.
2009-01-23, 20:45
Medlem
Läskigs avatar
Hmm, det är väl bara att skriva, alla har sin egen personlighet och stil, men självklart är det uppskattat att folk använder sig av ett korrekt språk, blir fruktansvärt jobbigt att läsa långa debatter annars.
Chattande och annan "Community"-gemenskap är väl inte heller speciellt uppskattat, mer än möjligtvis bland haschtomtarna i Cannabis- och övriga i Laidback-avdelningen (den sistnämnda ser du nog inte förens du har 100 inlägg dock.)
2009-01-23, 20:45
Medlem
nja jag vet inte... jag tyckte att forumet var mycket bättre dom åren man lurkade... har alltid följt skvallerforumet men nu sedan jag blev aktiv kollar jag inte ens där en gång i veckan... på det stora hela så har fb faktiskt varit en besvikelse. trodde att det fanns mer kunskap så att säga men det känns ibland som att forumet är en enda stor gissningslek. det är mest idioter här..... tyvärr.
2009-01-23, 20:49
Medlem
Akta dig för att fråga något om datorer bara.
Då kommer det en datanörd och säger: "Gör om gör rätt"

Nä men som tidigare sa: ge dig in i matchen osv
Finns nog inget du behöver fundera över.
2009-01-23, 20:55
Medlem
doktor.peppars avatar
Ett tips skulle ju kunna vara, lär dig av de stora med tusentals inlägg
2009-01-23, 20:57
Bannlyst
Varje Flashback-besökare är unik.
Så det finns inget som är heligt för alla, Coituz.

Därmed stängde jag också den här tråden.
2009-01-23, 21:03
Medlem
Vadå helvetet? Jag har utvecklast mycket tack vare flashback och är mycket lyckligare nu än innan.
2009-01-23, 21:04
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor.peppar
Ett tips skulle ju kunna vara, lär dig av de stora med tusentals inlägg

Äh, sånt larv. Så länge man söker först, skriver vettig rubrik och ger utförlig info i en trådstart så gnäller inte folk. Många startar trådar som är helt hjärnslöa och som redan dykt upp 500 gånger och då tröttnar folk självklart.

"Rubrik: Ere så????

läste att hasch är dödsknark, stämmer det????????"

"Rubrik: Hur göra?!?!?!?!

tänkte haxxa min kompis hemsida, han säjjer han är grym på datorer!!!!
hur gör jaaaaa?????? vill lära han en läxa!!!!"
Senast redigerad av b0gfetto 2009-01-23 kl. 21:06.
2009-01-23, 21:09
Medlem
antagonistens avatar
Det finns inga riktiga "do's and don'ts" men du lär få en del skit om du tramsar runt, skapar en ny tråd istället för att söka och använda en befintlig tråd, använder catchfrasen "tar du den i tvåan?" eller gnäller på att folk är PK.
Flashback är ett väldigt trevligt och månsidigt forum, även om det ibland är lite väl hård ton i vissa trådar. Om någon går alldeles för långt så kan man rapportera inlägget för att bryta mot regel 1.08.

PS. Lurk moar, nybög.
2009-01-23, 21:10
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coituz
Hej!

Nu till det jag vill:

Det finns en massa oskrivna regler, men om du snabbt vill bli accepterad finns det en enkel väg. Skriv korrekta inlägg och utge dig inte för att kunna saker du inte kan. Var trevlig, håll en god ton i dina inlägg och posta mycket så är du med i gemenskapen ganska snabbt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in